hoeveel voeding meegeven/aanbieden

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door berbel, 13 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Over een paar weken ga ik weer werken en ik ben nu al een voorraad aan het kolven.
    Omdat ze nu gewoon borstvoeding krijgt weet ik niet hoeveel voeding moet ik meegeven en hoeveel melk per voeding aanbieden.

Als ik wel eens wat afgekolvde melk geef (100) dan drinkt ze daarna nog rustig twee borsten dus hoe weet ik nu hoeveel ze in een fles moet.
    Ze weegt nu ongeveer 5800 en drinkt 6-8 keer per dag.

2. Verhoeven546

Verhoeven546 Actief lid

17 sep 2007
    167
    0
    0
    een kind van drie maanden dat flesvoeding zou krijgen moet tussen 700 - 1000 ml melk per dag moeten krijgen. dit houdt in dat het 5 x 140 - 200 ml per voeding mag drinken.
    hier op het consultatiebureau raadde ze mij aan om 200 in de fles te doen en te kijken wat hij op zou drinken. echter als je 180 in de fles doet en je kind is daarna tevreden dan is het ook prima. wanneer het kind niet meer tevreden is met 180 cc heb je nog de mogelijkheid om op te hogen naar 200 cc.
    aangezien jij nog 6 tot 8 borstvoedingen op een dag geeft moet je misschien iets minder in de fles doen. ligt er ook aan hoeveel voedingen ze overdag moet hebben als je bent werken. zijn dit er twee raad ik aan om 180 tot 200 cc in de fles aan te bieden. zijn het er drie overdag dan zou ik 140 cc aanbieden. het is een beetje uitproberen.

Deel Deze Pagina