Afspraak maken gynaecoloog alleen via de dokter?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door DLight, 19 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou graag willen weten of alles ok is in mijn baarmoeder en alles erom heen en mijn vriend zou graag zijn sperma willen testen gewoon voor de zekerheid om later niet voor verrassingen te staan.
    Volgens de doktersassistente is het alleen mogelijk om een afspraak met een gynaecoloog via de dokter.
    Omdat wij net verhuisd zijn en nog geen tijd hebben gehad om deze te vinden in onze woonplaats moet ik dus een eind reizen om dit te doen.

Wat is jullie ervaring hiermee?

2. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Hallo,

Volgens mij kom je doorgaans alleen middels een verwijsbrief van je ha bij de gyn..
    Is dit de 6e ronde voor jullie? Doorgaans vinden dokters het dan nog wat vroeg om je door te sturen, maar wie weet tref jij een hele flexibele.

Groetjes

3. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Inderdaad... een huisarts stuurt je meestal pas door na 1 jaar proberen.
    En de meesten zijn binnen 1 jaar zwanger dus gun het even de tijd.

Succes!

4. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Ik zie dat je cyclus ook mooi regelmatig is?

Misschien handiger om eerst eens te proberen met ovutesten? Of tempen? Het kan zo maar zijn dat je nét op de verkeerde momenten klust ;)

5. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ja ovutestjes heb ik vanaf begin gedaan. Weet nu ongeveer wanneer ik mijn eisprong heb. Gebruik ze nu niet meer merkte dat het klussen een moetje werd.
    Inderdaad regelmatige cyclus, mag niet klagen gelukkig. Maar zou zo graag nu willen weten of alles in orde is. Ben ook niet geduldig. Een jaar wachten en dan pas horen dat het niet goed zit zou ik aan de andere kant ook wel erg vinden. Ik wacht het even af :)
    Thanks meiden.

6. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    hoi hoi,

ik wil graag ook nog even reageren... ik heb zelf in de mmm gezeten, ik weet dat je in nederland niet snel doorgestuurd word door je huisarts, uit ervaring helaas... in belgie is dit wel anders, daar mag je zelf gelijk door naar het ziekenhuis zonder doorverwijzing... ik zal hier ff in het kort mijn verhaal zetten, dan zie je hoe ontzettend niet makkelijk het is om doorgestuurd te worden, ik ben zelf in 2008 met de pil gestopt, werd netjes EN OP TIJD ongesteld en was vrij snel zwanger van mijn zoontje... toen ik vorig jaar juni met de pil stopte werd ik na mijn onttrekkingsbloeding ( om een lang verhaal ff kort te maken) niet meer ongesteld... ik vond dit vreemd want heb heel veel zwangerschapstesten gedaan en bleek ook niet zwanger, het leek mij niet gezond dat ik niet ongesteld werd dus ging naar mijn huisarts... die nam me vervolgens totaal niet serieus: ik zou wel zwanger zijn en nog onvoldoende hcg aanmaken of wel snel ongesteld worden :$:( tsja, die conclusie had ik uiteraard zelf ook al getrokken, maar om nou helemaal ( maanden) niet meer ongesteld te worden vond ik nogal vreemd... uiteindelijk na een aantal maanden weer terug geweest naar de andere ha in onze praktijk en die vond het ( gelukkig) wel vreemd, helemaal omdat toen ik in 2008 met de pil stopte wel alles normaal ging zeg maar, dus zij heeft bloed laten prikken op mijn schildklier en als dat het niet was zou er een doorverwijzing voor de gyn. liggen... dus uiteindelijk na een lange weg en hormonen slikken en spuiten toch zwanger geworden... maar ik denk eerlijk gezegd omdat je nog maar zo kort bezig bent én netjes op tijd ongesteld word je dokter je zeker niet door gaat verwijzen... succes met zwanger worden in ieder geval!

groetjes riniti

7. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    ik ben hier een meisje op het forum tegengekomen die na 2,5 jaar proberen nog steeds niet word doorverwezen, het is gewoon echt absurd! terwijl andere meiden 'mazzel' hebben met een huisarts die wat soepeler is en al eerder als een jaar doorverwezen worden! zo bizar!! maar idd gemiddeld staat er een jaar voor!

8. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Je kan eventueel door de huisarts ook een aantal dingen na laten kijken. Zoals hormonen en je schildklierfunctie..

9. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik snap je gedachten wel, ik zou ook wel willen weten of alles oke is (net als tig-tig vrouwen hier) maar zo werkt het nou eenmaal niet. Ik vind ook dat je het wel de kans moet geven. De kans dat je meteen zwanger raakt is helaas nou eenmaal niet zo groot. Als er verder geen rare dingen zijn -eeuwige duren cycli, of andere 'grappen'-, denk dat de kans klein is dat je nu al een verwijzing gaat krijgen. (Ik vind ook dat ha's na een jaar ook niet moeilijk moeten gaan doen over een verwijzing.)

En een nieuwe huisarts is toch zo gevonden lijkt mij? Je checkt wie er het dichtste bij je zit. Speurt eventueel internet nog even af, aanmelden klaar?

10. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik denk dat het in zijn algemeenheid ook wel verstadig is dat de dokter niet nu al zou willen doorverwijzen. Anders is de wachtkamer bij de gyn nog voller dan hij nu al is. Ik heb serieus een keer ruim 2 uur in de wachtkamer gezeten;)

MAar heb je aanwijzingen waardoor je twijfelt of er iets aan de hand is?

Ik zou in ieder geval deze tijd gebruiken om een ha in je omgeving te zoeken. Kun je bij je kennismakingsgesprek gelijk aangeven dat je graag zwanger wilt worden enz..

11. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    @lizzy.. geheel offtopic.. wat heb jij een leuke banner/ticker... ik moest er even om lachen... pff als ik na al die jaren dat bij moet houden is het ook pijnlijk veel..

12. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    hai nanette,

daar heb je idd helemaal gelijk in!! zo had ik het ook nog niet bekeken, maar het is wel zo... ik ken het ook hoor, die lange wachttijden bij de fertiliteitsart en gyn! tsjee, als idd daar ook nog allemaal meiden tussen zouden zitten die eigenlijk heel oneerbiedig gezegd "niet echt" iets mankeren kan je helemaal je lol op... ik ben jou hier op het forum al vaker in onderwerpen tegengekomen, hoe is het nu met jou?? zit er wat vooruitgang in het zwanger worden??
    succes hoor,

groetjes riniti

13. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    ps ik schrijf hierboven zwanger worden... maar bij jou is het vooral het zwanger blijven natuurlijk ( ik zie je tekst onder je banner)

liefs

14. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Wat lief dat je daar naar vraagt!
    Maar er is bij ons niks duidelijker..
    We zijn al jaren bezig en hebben alle regulilere onderzoeken gehad plus een hsytero omdat ik zo zeurde;)
    Er is niks uitgekomen, ze kunnen niet verklaren wat er steeds misgaat.

Uiteindelijk zouden we naar België kunnen om progesteron te krijgen als laatste redmiddel..
    Maar daar zie ik tegenop.
    Wij wonen in friesland. Dus dat is uren reizen. Bovendien hebben wij een gezonde dochter..

Misschien dat ik eind dit jaar nog eens naar de gyn ga om te zeggen dat ik al ruim een jaar niet zwanger ben geweest (dat is niet zo.. Maar dat weten zij niet)
    Dan zijn er namenlijk in nederland ook wat meer onderzoeken mogelijk..

Zucht

15. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    maar met jou en je zwangerschap gaat het allemaal goed? je begint al rond te worden of niet? (want ja ik heb jou ook al vaak langs zien komen;))

16. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

je moet inderdaad altijd een verwijsbrief hebben.
    persoonlijk vind ik met een half jaar doorverwijzen wel heel erg snel.
    Ik denk dat je ook geduld moet hebben.
    groot gedeelte van de vrouwen wordt gewoon binnen 1 jaar zwanger.
    gr brenda

17. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    oei meis, da's lullig... dan kan je nog beter hebben dat ze vinden waar het steeds misgaat, zodat je het probleem aan kan pakken!

tsjee, kan me ook voorstellen dat je belgie nog ff uitsteld dan, helemaal omdat het ook eigenlijk je laatste redmiddel is zeg maar... weet je nou zeker dat het gaat werken dan maakt die lange reis niet zo uit, maar met in het vooruitzicht misschien weer een domper te krijgen en dan vervolgens die reis ernaartoe... het is wel fijn om het in je achterhoofd te houden dat het in ieder geval kan!

hoe oud is jullie dochtertje ook alweer? vind het echt heel naar voor je, want stel dat je weer zwanger bent heb je toch weer die angst voor een miskraam... zo kan je eigenlijk nooit genieten :( had je voor je dochter ook al miskramen gehad??

nou meid, ik hoop van harte voor je dat het toch echt nog een keer mag lukken om een kindje te krijgen... ikzelf weet al te goed hoe groot die drang kan zijn, en dan zijn er heel veel mensen die zeggen, ja maar gelukkig heb je al een kindje, dat is idd zo, maar dat neemt het verdriet niet weg dat je zo graag nog een kindje zou willen!

succes meid, een knuffel voor jou, en respect hoe je ermee omgaat!

liefs riniti

18. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    met mij gaat het goed hoor meis, lief dat je het vraagt :)... het lijkt wel of het met de tweede allemaal veel sneller gaat ( hoor je altijd maar is ook echt zo) maar ik geniet nu wel veel meer van alles, omdat het nu allemaal "ineens" toch niet zo gewoon meer lijkt om zomaar zwanger te worden ( van mijn zoontje was ik natuurlijk zonder problemen/ mmm etc zo zwanger en dacht toen ook: normaalste zaak van de wereld) maar ben wel met beide beentjes op de grond terecht gekomen en weet nu wel beter, heb ook meegedaan aan moeders voor moeders nu... en heel veel respect voor al die meiden waarbij het ook zo moeizaam of zelfs nog moeizamer gaat!
    mijn buik kan je idd ook echt niet meer omheen, hihi... op het werk ook, normaal heerst er altijd toch een soort van schaamte op een buik van: is ze nou zwanger of niet?? maar ik krijg nu echt heel vaak de vraag, zoho, hoe ver ben jij al, hahaha...
    meid nogmaals sterkte en ik hou je hier in de gaten! ik voeg je ff aan mijn vriendenlijstje toe,

liefs

19. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Ik heb jou trouwens ook even toegevoegd aan mijn vriendenlijst..

20. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Mijn huisarts wilde mijn absoluut nog niet doorverwijzen, maar gezien mijn belachelijke cyclus (zie handtekening) wilde ik niet langer wachten. De verloskundige bij wie ik op kinderwensspreekuur ben geweest was het met mij eens en heeft overlegd met de gynaecoloog: 2 november ben ik aan de beurt....
    Een verwijzing is nodig voor een afspraak in het ziekenhuis, maar die hoeft dus niet perse van de huisarts te komen. Op de site van sommige ziekenhuizen staat trouwens ook informatie over wanneer je in aanmerking komt voor onderzoek. Bijvoorbeeld: Maasstad Ziekenhuis - Vruchtbaarheidskliniek (onderaan de pagina)

Deel Deze Pagina