Wanneer NOD?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jess1986, 22 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jess1986

Jess1986 Actief lid

28 sep 2011
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben hier nieuw en ik heb een vraagje. Ik ben 1 oktober ongesteld geworden en heb denk ik rond de 11e mijn eisprong gevoeld. Als ik daarvan uitga, wat moet ik dan aanhouden als NOD? Het lijkt mij namelijk dat een cyclus niet nog 30 dagen kan duren na een eisprong.

2. jup

jup Actief lid

10 aug 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tussen de dag van de eisprong en de menstruatie zit bij de meeste vrouwen 12 tot 16 dagen. Weet je een beetje hoe lang je cyclus gemiddeld is? Je zou voor de zekerheid de lengte van je langste cyclus kunnen aanhouden en anders twee weken vanaf je eisprong.

3. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    helemaal mee eens.

4. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Is dit je eerste cyclus zonder pil oid?
    Want het kan ook zijn dat je cyclus nog op gang moet komen dan. En dat kan soms heel lang duren.

Succes met zwanger worden!

5. Jess1986

Jess1986 Actief lid

28 sep 2011
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja inderdaad. Heb nu het afgelopen jaar de pil geslikt maar ook een jaar of drie niet. Ik voel altijd mijn eisprong en daardoor ben ik er vrij zeker van dat ik daadwerkelijk mijn eisprong gehad heb. Ben eerder gestopt met de pil en had toen direct een redelijk normale cyclus tussen de 25 en 28 dagen. Had toen alleen niet het doel zwanger te worden dus was er niet op die manier mee bezig. Hoop dat ik nu weer het geluk mag hebben geen last te hebben van ontpillen. Wat ik me afvroeg was hoelang je cyclus nog maximaal kon duren na een eisprong omdat het mij niet heel logisch in de oren klonk dat je na een eisprong nog bijvoorbeeld een maand op je menstruatie zou moeten wachten. Ik wilde een indicatie hebben van het maximaal aantal dagen tot aan je volgende ongesteldheid zodat je daar een beetje naar toe kan leven. Zit nu op 12 dagen na mijn eisprong dus ergens deze week zou mijn NOD zijn. (Hoop ik...) Goed, ik ga gewoon maar rustig afwachten en nergens op rekenen.

6. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Gemiddeld word je 14 dagen na je eispronng ongesteld. Ik persoonlijk had de laatste paar keer 10 dagen. Maar het kan ook oplopen naar 16 of volgens mij zelfs 18 (uitzonderlijk). Het kan idd lang duren na het stoppen met de pil, maar als jij zeker weet je ei gehad te hebben is inderdaad deze week je NOD. Als je inderdaad op dag 12 zit is je nod over 2 dagen. Succes en hoop dat het snel raak mag zijn:)...

7. Jess1986

Jess1986 Actief lid

28 sep 2011
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben vrij zeker van mijn ei omdat ik het gevoel ken van de tijden dat ik geen pil slikte. De marge is dan inderdaad vrij breed als het ergens tussen de 10 en 18 dagen kan liggen. Goed, als het gemiddelde 14 dagen is, gaan we maar kijken wat morgen ons te brengen heeft.

Deel Deze Pagina