Alleen laten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Arri, 24 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Laat jij je kindje wel eens alleen in huis?

1. Nee, nooit gedaan en zal het ook nooit doen!

2. Ja, ik doe dat regelmatig. Ik heb er geen moeite mee.

3. Ik laat mijn kindje alleen achter in huis, als ik weet dat ik binnen een kwartier terug ben.

4. Ik heb het weleens gedaan, maar doe het nooit weer!

5. Ik doe het alleen als het echt niet anders kan.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Dag mama's.

Zelf heb ik nog nooit mijn dochtertje alleen gelaten. Of in ieder geval niet langer dan: naar beneden lopen voor de post en weer de trap op en dan ben ik er weer. Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie dat doen? Laten jullie je kleintje alleen thuis -slapend in bed bijv.- als jullie even gauw bij de buurvrouw de krant moet halen? of als je je man moet afhalen van het station -half uur van huis bijv.-?

Groetjes,

Arri

2. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    en neem je dan Estelle elke keer mee? of wacht je ermee totdat er iemand thuis is?

3. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik vind wat jij noemt, de post beneden halen iets anders dan je man van het station afhalen!

Ik haal ook wel eens iets uit de auto terwijl Joris in bed ligt, maar verder laat ik hem nooit alleen thuis! Ik moet er niet aan denken!

Stel je overkomt wat onderweg, dan weet niemand dat jij thuis een kind in bed hebt liggen... Nee moet er niet aan denken, voor mij echt nooit!

4. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    daarom zeg ik ook dat ik mijn dochtertje nooit alleen laat. ik vind de post ophalen namelijk ook niet alleen thuis laten.
    Ik vind de reden die jij noemt ook erg belangrijk. Of er gebeurt iets thuis (brand oid) moet er niet aan denkenn....

5. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik laat mijn dochtertje niet alleen thuis. Maar ga wel de post beneden halen, wat uit de auto pakken of de vuilnis wegbrengen. Maar dat is maar zo kort. Ik zou geen boodschappen gaan doen.

6. Hester

Hester Niet meer actief

Ik durf niet de voordeur uit te gaan als hij slaapt..
    Nog nooit gedaan dus en ik zal het ook niet doen.
    Als ik écht ergens heen moet gaan, maak ik hem wakker en gaat hij mee, maar dat gebeurt zelden. Het klusje wacht maar totdat hij wakker is en mee kan naar buiten.

En iemand van het station ophalen? Als mijn zoon slaapt, laat ik de visite rustig lopend / met de bus komen :oops: Hij gaat voor.

7. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Goh dacht al dat ik de enige was die het eng vindt. Als mn zoontje ligt te slapen en de hond moet een plas doen loop ik met de babyfoon naar buiten maar niet verder dan het grasveld hier tegenover het huis! Ik ken wel moeders die hun oudste van school halen terwijl de baby in bed of in de box ligt. Vreselijk eng lijkt me dat! Maar ja ze zeggen dat het dan even niet anders kan omdat het baby'tje dan ligt te slapen. Een moeder had zelfs altijd een briefje op zak dat als haar iets overkwam, er een baby'tje alleen op dat adres lag....Maar stel je inderdaad voor dat er wat thuis gebeurt, er breekt brand uit ofzo....brrrr...moet er niet aan denken....!

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

Nee ik laat sasha nooit alleen. Zou het ook nooit doen. Ze is wel eens in paniek geweest en dan stikt ze half. No way dat ik haar alleen laat!

Wel eens iets pakken uit de auto uiteraard, maar die staat voor de deur.

9. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Nee, doe het ook nooit. Laat weleens de hond uit op het grasveldje pal voor ons huis.. Verder echt NIET!

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Het ligt eraan, denk ik... Ik zou bv wel bij de buurvrouw in de tuin koffie gaan zitten drinken, omdat ik dan zicht heb op ons huis. Of ik nou in mijn iegen tuin zit met de babyfoon, of bij de buurvrouw, dat maakt eigenlijk niks uit.. Als ik bij haar binnen zou moeten gaan zitten, doe ik het niet, omdat ik dan ons huis niet meer kan zien...

Maar echt weg, om bv een boodschap te doen, zou ik niet doen... Laatst moest ik een avondje op de hond van mijn schoonzus passen en dat beestje meost op een gegeven moment echt even een plas doen... Ze doet het echt niet in de tuin, (ook al mocht dat van mij best voor een keer) dus moest ik even met haar een stukje lopen... Ik heb nog nooit zo snel een hond uitgelaten... :) :)

11. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ik heb Ana-Lucia nog nooit alleen gelaten... ben veel te bang dat er iets zou gebeuren.

12. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Hier gebeurt het dus elke morgen als ik de oudste naar school breng. Binnen 10min ben ik er weer. Ik blijf niet kletsen op school, maar ga gelijk na de bel naar huis.

Als de oudste naar school moet dan is het net weer slaaptijd voor Esmee.

13. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Iets uit de auto pakken die hier op de oprit geparkeerd staat, oké.
    Maar naar de buurvrouw gaan, hond laten plassen, man van station ophalen en dan Danique alleen in huis laten? Nee hoor, no way! Of ik neem haar mee of ik wacht tot mijn man thuis is.

Er zal wel wat gebeuren zeg :confused:

14. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    No way! Ik ga de voordeur dus gewoon niet uit. Hoogstens de post pakken, maar dan staan alle deuren open zodat ik het meteen hoor als er iets is. Ik zou never nooit weggaan met een al dan niet slapend kind in huis. Het hoeft nog niet eens zoiets als brand te zijn, maar wat als je je sleutels vergeet ofzo? Ligt je kind daarbinnen. nee hoor, geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt!

15. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik zou die kleine wel EVEN thuis alleen kunnen laten jah...

Maar heb geen andere kids dus komt praktisch nooit voor...hoogstens eens de honden voor een mini-plas.
    En de rest kan later gewoon.

En natuurlijk ben je bang mbt brand ed,maar er is ook een andere kant ervan:

-als er brand komt als we slapen stik ik waarschijnlijk zelf ook in mijn slaap dus heb t niet door.

-als er ingebroken word zal zo'n fuiguur vast niet inbreken voor mijn baby en is dat wel zo en ik ben wel thuis doe ik er zelf ook weinig tegen (denk aan mes,pistool)

-als hij om de een of andere manier stikt hoor ik dat ook niet als ik slaap of stofzuig.

Al deze punten klinken wel wat cru misschien maar zo zieik het.Kijk ik ga echt geen boodschappen doen of ergens op visite ofzo, want dat doe ik wel als me vent er is of als die kleine mee kan.

16. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ja, wij laten Milan wel eens alleen als we een borrel/koffie bij de buren gaan drinken. Uiteraard hebben we dan wel de babyfoon mee.

17. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Nee nooit.
    Alleen wel soms een vuilniszak bij de container zetten.
    Maar dan slapen ze.
    En ik doe zelf een briefje in mijn zak dat er kinderen liggen te slapen en mn huisnr erbij.

Brand hoor je niet door een babyfoon, dus als je het al wel hoort dat geknetter ben je zoiezo al te laat.
    Maarja wat doe je dan als er wat met jou gebeurd?

18. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Gelukkig hebben wij overal in huis rookmelders en dat hoor je echt wel op een babyfoon.

19. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Dat scheelt dan wel :)

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    alicia gata overal mee naar toe, zelfs toen ik in me flat woonde 3 hoog zonder lift en moest me vuil wegbrengen dan ging ze gewoon mee. boodschappn ook, winkel was om de hoek maar wachte netjes tot ze wakker was om te gaan.

Deel Deze Pagina