Doktersafspraak, maar kindje moet de fles...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door CreaLinda, 11 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Dit is echt zo'n kersverse moedervraag volgens mij.

Ik moet met Florine op 28 november om half 12 terugkomen op de kinderpoli (ivm prematuriteit en een ruisje op haar hart).
    Leuk, maar dat loopt natuurlijk uit. En om 12 uur is haar etenstijd. Het ziekenhuis is toch zeker 20 minuten rijden. Eh hoe ga ik dat doen?
    Kan ik een flesje opwarmen thuis en die meenemen in zo'n difrax thermoszak?
    Of zou ik daar ergens het flesje op kunnen warmen?

Linda

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Haha :) Ja waar je je al niet druk om maakt hè?! Ik zou gewoon idd een flesje ietsje warmer als normaal klaar maken, aluminiumfolie er om heen en klaar! Succes verder trouwens!

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik deed dat zelf wel altijd toen Jarissa nog zo klein was. Ervaring is wel dat je fles behoorlijk afkoelt als hij niet vol is. Een volle fles blijft wel lang warm in die difrax zak. Je kunt ook water op de juiste temperatuur in een thermoskan meenemen (ook gewoon lekker vol doen, blijft het beter op temperatuur) en poeder in een los doosje en een lege fles meenemen. Dan heb je een verse fles.

Succes met de controle!

4. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Hallo..

Dit hebben wij ook regelmatig gehad. Een ziekenhuisafspraak in de tijd van het flesje. En ja wij waren ook onzeker.. hoe doe je dat dan?

Ik nam het afgekookt water warmer mee dan dat eigenlijk nodig is voor het flesje. Dat in het thermozakje. Melkpoeder in doosje mee en dan in het ziekenhuis maken en geven.

Onze ervaring is zelfs dat we aan de beurt waren tijdens het geven van het flesje. We mochten toen gewoon doorgaan en kwamen dan iets later aan de beurt.

Ben je nu heel onzeker over het meenemen, hebben ze op de kinderpoli ook een magnetron om het op te warmen en neem je het gewoon koud mee.

Succes Ermee!

Anouk

5. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    nou oke dan... 3 antwoorden tegelijk!

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Je kunt ook gewoon gekookt water in een thermosfles meenemen (Ik heb er een van een halve liter van Blokker, zo'n stalen)en een klein flesje koud water (zo'n halve literflesje van spa ofzo) Zo doe ik het altijd als ik wegga, en het werkt goed... Het is alleen even mikken met de verdeling van heet en koud water, maar ik zeg maar zo, beter te koud als te warm... Als Jelle echt honger heeft drinkt hij het toch wel op.. :D

7. sim

sim Niet meer actief

ik zou ook gekookt en een flesje spa mee nemen, ik deed altijd 50% heet en 50% koud (spa op kamertemp) dan zit je altijd goed, ik zou de melk niet thuis klaarmaken, omdat het binnen een uur opgedronken moet worden ivm bederf.

succes in het ziekenhuis!

8. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    jep, dat is de ideale oplossing :D Zo deed ik het ook altijd. Je kunt op die manier altijd en overal een flesje klaar maken voor je kleine meid!

succes!

9. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Eh, ik vergeet te vertellen dat Florine afgekolfde melk krijgt in een flesje (ben wel blij dat ze niet volledig aan de borst is, dan was het helemaal lastiger of juist niet...)

Maar ik heb een voorraad voor een drieling dus ik zal het flesje warm of koud meenemen en dan daar even kijken.

Of een kannetje en een thermosfles met heet water meenemen en het daarin opwarmen...

Sjonge wat een gedoe zeg.

Linda

10. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Ik zou het flesje koud meenemen, eenmaal opgewarmd mag je mm maar een uur bewaren. Thermosflesje warm water mee, dat in een beker gieten en je flesje er in zetten. En als ze normaal om die tijd de borst krijgt zou ik dat lekker doen als het lukt voor jullie.

Je zou ook kunnen kijken of ze de melk op kamertemperatuur lust. Je kunt afgekolfde melk vijf uur bewaren buiten de koelkast. Dan hoef je niks te doen met opwarmen e.d.

11. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Ik zou ook zeggen, de verse afgekolfde melk meenemen, die is toch 5 uur houdbaar buiten de koelkast

12. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

en mm hoeft niet warm te zijn meestal lusten ze het ook op kamertemperatuur. dus indd verse melk in je tas doen en zo geven.

13. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    zo doe ik het ook

14. Female

Female Niet meer actief

hoezo is het lastiger als ze 'helemaal uit de borst' zou drinken?
    gewoon live voeden is toch juist het aller simpelst?
    of begrijp ik je nu verkeerd?

15. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Daar zal ze wel haar redenen voor hebben, anders doet ze niet zo moeilijk.. Justin was heel onrustig aan de borst dus ik moest ook alles afkolven toen.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    gewoon even aanleggen is natuurlijk het handigste, maar als dat niet lukt: flesje goed gekoeld meenemen, en een flinke mok waar het in past. Dan in het ziekenhuis even vragen of je in de mok heet water mag hebben en het flesje daar in zetten om op te warmen. Of je fleswarmer even meenemen en er in het ziekenhuis een laagje water in doen.

17. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Nou buiten het feit dat ik me niet zo prettig voel om midden in een wachtkamer m'n kindje aan te leggen, is het voorlopig nog zo dat Florine niet altijd even goed drinkt aan de borst. Gister klokte ze in 20 minuten 80 cc weg, maar er zijn ook momenten dat het lijkt of ze drinkt, maar in 30 minuten maar 5 cc drinkt.
    Ik weeg haar dus voorlopig voor en na de voeding en dat kan in het zh natuurlijk niet.

Maar ik ga dus voor een thermosflesje met water en een beker meenemen.

Bedankt voor alle tips en adviezen!

Linda

18. tientje

tientje Actief lid

28 jun 2006
    375
    0
    0
    aan medewerkster vragen om heet water voor fles voeding, er zijn genoeg koffieautomaten en daar komt ook heet water voor thee uit. Als personeel tapt kost het niks.....

19. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Als ik weg moest nam ik altijd een termoskan met gekookt water mee en 3 voedingen.
    Redelijk van te voren maak ik gewoon de fles klaar al zit ik bij de dokter, mijn meissie moest zelfst om de 2 uur een fles dus ik moest wel anders kon ik nergens meer heen.

20. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Bij ons hebben ze volgens mij wel de mogelijkheid om je flesje gekolfde melk op te warmen in een warmer. En anders zou ik persoonlijk even een afdeling op lopen, er zijn echt flessenwarmers zat te vinden in het ziekenhuis.
    Ik zou moedermelk dus niet warm meenemen, maar gewoon gekoeld.
    En Linda ik denk dat als ze dalijk goed bij jou gaat drinken dan zou ik toch gewoon live voeden (of er even om vragen bij de balie, ze zullen niet zo moeilijk doen over een plekje), je hebt (bij ons tenminste) ook plekjes waar je niet zo in het zicht zit. Maar het idd meestal wel heel erg druk in de wachtkamer.

Deel Deze Pagina