Nachtdoorslapen, maar soms in ene niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vruchtje24, 15 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi,

Ons zoontje ( 11 weken oud) slaapt al een week of 5 de nachten heerlijk door;). Hij slaapt dan vanaf ongeveer 22.00 uur tot 6 á 7 uur. Heel af en toe zoals bijvoorbeeld vannacht komt hij in ene om 3.15. Weet zeker dat hij wakker werd omdat hij honger had. Heeft jullie baby dat ook weleens zo een nacht er tussen zitten dat ze in ene eerder komen ? Zou dat een teken zijn om zijn laatste voeding op te hogen?

gr vruchtje

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hier was dat ook zo, vandaag op het CB te horen gekregen dat ik mag ophogen qua voeding, dus ik denk inderdaad dat dat het was hier.

3. fluffy

fluffy Actief lid

6 mrt 2008
    197
    0
    0
    verzorgende B
    zaandam
    babys slaapen door als ze genoeg voeding hebben.
    dus volgens mij moet je de voedingen een beetje verhoge.

bijvoorbeeld eerst even kijken of je alleen de laaste voeding moet verhoge en als dit niet werkt mischien ook wat andere voedingen wat verhoge.

4. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Ja, dit komt me bekend voor, alleen de voeding ophogen zal bij ons niet gaan want hij krijgt z'n flesjes niet op.
    Vannacht is 'ie weer 3 keer gekomen, is snap er niks van. We hebben nu een slaapzak voor hem gekocht omdat hij zich vaak ook nog bloottrapt maar dat helpt dus ook niet.
    Iemand andere ideeen?

5. Jompie

Jompie Niet meer actief

Beetje rijstebloem in de laatste fles.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Rijstebloem wordt pas aangeraden vanaf 4 maanden.

Kindjes worden allemaal wakker 's nachts (ritmisch slapen, doen wij ook trouwens), alleen sommige kindjes kunnen heel goed zelf weer in slaap vallen en andere niet. Het is wel te leren maar dan moeten papa en mama wel helpen. Even laten huilen is het advies dan (natuurlijk niet heel lang en tot krijsend aan toe).

Het ophogen van de voeding kan ook aan de orde zijn en speentjes! Speentjes kunnen voor een boel ellende zorgen wanneer kindje ermee in slaap vallen. Probeer je kindje te leren om de speen alleen vlak voor het slapen te gebruiken maar wanneer het in slaap valt, het uit de mond te halen (op een gegeven moment doen ze het zelf)

Een andere voedingsverdeling op de dag kan ook helpen. In de ochtend een grote fles en dan over de dag kleinere flessen en dan 's avonds clusteren: twee grotere flessen na elkaar.

7. appeltje

appeltje Niet meer actief

Het slaapritme is rond die leeftijd nog niet helemaal uitontwikkeld, waardoor kinderen vaak nog wel eens wakker worden. Je kan het met ophogen proberen, maar dat hoeft niet de oorzaak te zijn van het wakker worden. Zelf had ik nog wel minimaal 2 nachtvoedingen in die periode, maar ik gaf bv en dat is toch wat sneller verteerd (en vaak ook kleinere hoeveelheden) dan een volle fles. Maar proberen zou ik het natuurlijk wel. En anders er maar aan toegeven. Kindje heeft het dan waarschijnlijk gewoon nodig.

8. fluffy

fluffy Actief lid

6 mrt 2008
    197
    0
    0
    verzorgende B
    zaandam
    yuri kreeg van mij met 3 maanden en een week al een schepje rijste bloem door zijn laaste fles en dat ging prima.
    al moet je wel op letten welke speen je dan gebruikt van rijstebloem zal niet door een small speen heen gaan.

9. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Je kunt best wat rijstebloem door de laatste fles doen hoor. Toen ik, na 6 weken, voor de nacontrole, na de geboorte van Anouk 9 jaar geleden, bij de gynaecoloog kwam, vroeg die of ze al doorsliep en adviseerde mij zelfs om dan wat rijstebloem door de fles te doen. Terwijl Anouk toen dus nog maar 6 weken oud was. Als je er maar een schepje bij in doet, kan dat al schelen en het is echt superlicht te verteren hoor. Als je bijvoorbeeld het rijstebloempapje van Friso koopt, kan het gewoon door een normale speen met 2 gaatjes van Avent. Noelle krijgt inmiddels al veel meer scheppen rijstebloem door haar fles en ze drinkt dat prima door een gewone speen. De rijstebloem van Friso is namelijk heel fijn van structuur en dikt nauwelijks in.

10. appeltje

appeltje Niet meer actief

Nou, die richtlijn is er niet voor niets hoor! Zes maanden is het advies, ok sommigen beginnen eerder met 4 maanden, maar 6 weken??? Dat is echt niet gezond hoor. Over het algemeen weten gynaecologen niet zoveel over voeding, daar moet je dan toch eerder zijn bij een kinderarts of een cb-arts. En sla de protocollen er maar op na... nee, erg slecht advies van jouw gyn destijds.

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Tja, 9 jaar geleden waren allerlei adviezen heel anders dan nu. Kan natuurlijk best dat ze er inmiddels achter zijn dat rijstebloem beter pas later gegeven kan worden.

Mijn zoontje is 12 weken en slaapt ook al een paar weken door, maar komt af en toe idd nog voor een voeding. Ik geef bv, overigens. Als hij komt, krijgt ie van mij, geen probleem, maar ik ga hem niet wakker maken voor een nachtvoeding. Ik ben allang blij dat hij meestal redelijk doorslaapt. De oudste heeft een half jaar nachtvoedingen gekregen, haha, dus dit is echt luxe voor ons.

Het gekke is, onlangs dacht ik dat ik hem maar beter om 11 uur nog even wakker kon maken voor een voeding en toen kwam hij prompt om 3 uur nog een keer. Terwijl hij normaal van 21.00-6.00 meestal wel doorslaapt. Net alsof ik z'n spijsvertering harder aan de gang had gezet, waardoor hij snel weer honger had of zo.

12. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Nou, als ze nog jong zijn, kun je al best 1 lepeltje rijstebloem toevoegen hoor, dat kan heus geen kwaad. En op het pak staat trouwens dat het vanaf 4 maanden kan. Vroeger begonnen ze sowieso al met bijvoeden vanaf 4 maanden, dat er nu later mee gestart wordt is vooral met het oog op allergieen, maar wat dat betreft is rijstebloem hypo-allergeen, zei mijn CB-arts. En ik wil ze de kost niet geven, die hun kindjes al veel vroeger wat rijstebloem in de fles doen. Vroeger voerden ze ons allemaal al heel snel een meelkoekje op en daar zijn we ook niet dood aan gegaan. Tegenwoordig zijn ze ook overal bang voor en al die richtlijnen zijn er ook vooral om zich zo veel mogelijk in te dekken. Maar ik denk dat geen enkele jonge baby er iets van overkomt als je een klein beetje rijstebloem geeft. Ik heb nog nooit gehoord, dat een baby daaraan is overleden.

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij gaan de voeding iets ophogen. De twee laatste flessen want s'avonds heeft hij gewoon het meeste honger. Even afwachten dus. Van de rijstebloem ga ik wel even navragen bij CB aangezien de meningen zo verdeeld zijn hierover.

14. fluffy

fluffy Actief lid

6 mrt 2008
    197
    0
    0
    verzorgende B
    zaandam
    het CB zal je zeggen te wachten tot 6 maanden dat kan ik je nu al vertellen.

15. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

dat is hier ook zo, als ik haar om 23.00 uur wakker maak voor een voeding (wat vaak moet, ik geef fv en 23 uur is de laatste) dan komt ze om 04.00 uur weer en als ik haar na 21.00 uur laat slapen slaapt ze zo door tot dezelfde tijd of langer, begrijp ik echt niks van :( .

16. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Hmmm, over de bijvoeding, da's nu wel een twijfelgeval geworden, misschien toch eens rondvragen bij vrienden en familie wat die er mee gedaan hebben.
    M'n man is er wel achter wat er aan scheelt bij Tijl, hij zat te lezen in Oei ik groei en alles lijkt erop dat Tijl tegen zijn volgende sprongetje aanzit. Wat ze schrijven is allemaal superherkenbaar dus ik ben wel opgelucht. :)

Deel Deze Pagina