Nou mijn vraag zegt het al, wanneer viel er bij jullie een slaapje weg? hoe verliep dit? en welke viel eraf? Britt wil haar slaapje van 17.15 tot 18.30 niet meer ze huilt heel erg als we haar in haar bedje doen Maar eigenlijk kan ze het nog helemaal niet aan tot 19.00 wakker teblijven..ze is moe en heumeurig het kan ook nog een sprongetje zijn .......gaat ze hier vanzelf aan wennen? We doen haar tegen de klok van kwart voer 6 in bad en kwart voor 7 laatste voeding....maar doordat ze zo moe is bakt ze er niks van. Groetjes Jantina
kan best zijn dat ze naar twee slaapjes gaat op deze leeftijd mss is het wat als je haar bv smorgens in bad doet ipv savonds mss drinkt ze dan beter voor het naar bed gaan
En dan nog eerder de laatste voeding geven? Komt het dan niet tedicht op haar avond eten? dit krijgt ze om 16.30/16.45.... Wat is bij jullie het tijdverschil tussen de warme hap en de laatste voeding?
nee ik bedoel niet eerder de laatste voeding maar mss wordt ze moe van het badderen....ze worden daar erg rozig van en is best vermoeiend... mss als je het in bad gaan verplaatst (en in bad hoeft ook niet elke dag) dat ze het dan wel volhoudt tot de normale tijd voor de laatste voeding? En hier is nog geen warme hap, beginnen we over paar weken mee. Laatste voeding is hier om 19.30. Maar zo ging het bij mijn eerste zoontje ook.....die was ook gauw moe toen hij zn slaapjes ging wisselen en hield het ook niet vol maar hij sliep 's morgens best lang dus ik heb de avondvoeding toen ook wat vroeger gedaan maar jij zit al op 18.45
ja dat ging op zich best wel snel....ze moeten even in een nieuw ritme komen en dat vergt even tijd. Maar dat zal niet zo heel lang duren denk ik. Mijn zoontje ging rond zijn 1e verjaardag al weer over op 1 lange middagdut (12.30 tot 15.30/16.00)
niet veel hoor alleen het fruit eten werd verplaatst naar de ochtend maar verder bleef alles hetzelfde (voor zover ik alles nog weet haha hij is inmiddels 3)
Tijn is ook zo met zijn slaapjes aan het schommelen! De ene dag 3 en de andere dag 2..Bij 3 komt hij niet lekker uit met zijn drinken, en is hij tussen zijn laatste slaapje en de nacht heel kort wakker(hij red het gewoon niet tot later dan 19 uur, stort compleet in!) Maar met 2 slaapjes red hij het eigenlijk net niet tot 19 uur, en eerder naar bed voor de nacht, kan weer niet ivm voeding! pffff Vandaag ging het super: 8 uur wakker 10-12 slapen 15-17 slapen 19.30 uur slapen Maar wat hij morgen doet? hahaha lastig he! kus miek
Hier 3 slaapjes 's ochtends 1, 's middags 1 en van 17 uur tot 19:00 een slaapje dan even spelen en om 19:30 fles. Om 20 uur slapen.
Ik heb hier precies hetzelfde! Ook rond half 5 warm eten en om 7 de laatste fles... De ene dag wel een slaapje voor de nacht en de andere dag niet, maar dan is hij ook heel humeurig rond kwart op 6/half 7! Hij heeft het blijkbaar wel nog nodig, maar soms als ik hem in bed leg huilt hij alles bij mekaar en van slapen komt niks... Wat hier wel es werkt als hij niet wilt slapen is de hele tijd met hem bezig blijven tot 7 uur. Hier werkt dat! Alleen spelen zit er tegenwoordig niet meer in na 6 uur als hij geen slaapje meer heeft gedaan!
Hier precies het zelfde minimuis... als ik britt in bed leg huilt ze aan een stuk door al loop ik 30x heen en weer ze gata maar door dus haal er er naar 3x maar uit want6 om haar zo over stuur telapten huilen vindt ik niks maar alleen spelen zit er dan niet in, ze moet vermaakt worden tot het tijd is voor de voeding.
dat hoort echt bij de leeftijd dus..hier soms ook een slaapje meer of minder, precies hetzelfde als bij minimuisje!
Justin slaapt thuis en op t kdv gemiddeld nu n uurtje van 10 tot 11 en dan van half 3 tot half 5 ong. Bij zijn opa en oma slaapt hij beter..
Maar Patroes... dat doen alle kindjes toch bij opa en oma? Vigo schommelt ook behoorlijk met zijn slaapjes. Soms best even vervelend als je een afspraak hebt staan voor het één of ander ofzo, maar ach... ik denk dat je hierin gewoon een beetje flexibel moet zijn. Althans, ik heb aan mezelf en aan Vigo gemerkt dat dit gewoon het beste werkt. Als Vigo moe is, breng ik hem gewoon naar bed. Het eten en drinken doe ik gewoon op de momenten dat hij wakker is. Het komt zoals het gaat.