Mijn dochter is 3,5 weken. Na een hoop getop is het gelukt bv te geven. Haar tongriempje bleek te kort is nu gekliefd. Ik geef bv met een tepelhoedje. Ik moet eerlijk zeggen dat het me erg tegen is gevallen en ze krijgt nu dan ik 2 x per dag een flesje kv zodat ik ff op àden kan komen en ook de tijd hen ff een boodschap te doen enz. Maar nu heb ik twee dagen elke keer een harde plek in mijn r borst, zodra ze gedronken heeft is het weg. Heb geprobeerd het een beetje weg te masseren maar heb ik het niet goed gedaan? want borst is nu vol en gespannen. Zodra ze drinkt is het weg. Ben zo klaar met die bv! Maar wil het nog graag volhouden en langzaam afbouwen met 1 voeding per week. Is toch beter voor mijn dochter. Wat moet ik nu met die gestuwde borst?
Hoi, Vervelend dat je hier last van hebt. Het klinkt als een verstopt melkkanaaltje. Je kunt verstopte melkkanaaltjes verhelpen: - Blijf je baby aanleggen aan de borst met de verstopping. - Leeg het aangetaste gebied zo goed mogelijk. - Pas borstcompressie toe terwijl de baby drinkt. Probeer je hand rondom het verstopte kanaaltje te krijgen en constante druk uit te oefenen terwijl je baby drinkt als dit niet teveel pijn doet. - Pas warmte toe op het aangetaste gebied met een warm kompres of warmwaterkruik, maar let er wel op dat je de huid niet verbrandt door te lang te veel warmte aan te brengen. - Neem rust. Niet altijd makkelijk als je een nieuwe baby hebt, maar ga samen met de baby naar bed om te rusten en voed haar daar. * "live" drinken kan ook kolven zijn. Wanneer je de plek niet meer weg gemasseerd krijg, ga dan even langs je huisarts om een borstontsteking uit te sluiten. Groetjes Saskia