Kan het kwaad?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door allstar, 15 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allstar

allstar Actief lid

29 mei 2012
    344
    6
    18
    Hallloooo! :)

Onze zoon is 4 maand en een paar dagen oud, en moet over een week weer naar het consultatiebureau maar ben zo benieuwd hoe hij reageert op een paar hapjes olvarit fruit ( vanaf 4 mnd )

Zou dat kwaad kunnen ? :)

Wat vinden jullie? Hij heeft ook nogal moeite met poepen , misschien stimuleert het z'n darmen ;)

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

In principe mag je vanaf 4 maanden bijvoeden. Ik zou wel altijd beginnen met groente omdat dit iets milder is dan fruit.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij moeite met poepen zie je vaker dat bijvoeding dan meer last geeft dan minder. Ik zou dus ook met 4 maanden nog niet starten, maar later en dan heel voorzichtig.
    Hier bij 4 mnd geprobeerd vanwege reflux, maar gaf dus nog enorme darmkrampen. Met 4mnd3wk ook nog en pas met 5,5 maand ging groente erbij goed.
    Bij verstoppingsklachten en darmkrampen enzo, sowieso starten met groente: is lichter verteerbaar en vriendelijker voor de darmpjes.

En als je start:
    groente: broccoli, spercieboontjes, wortel, koolrabi
    fruit: peer, appel, avocado, mango

Dat zijn de lichtste en vriendelijkste soorten die minst last geven. In potjes zit vaak nog van alles toegevoegd, dus zelf maken is het beste :)

4. Maia

Maia Niet meer actief

Tim had reflux en erg last van verstopping. I.v.m. zijn reflux werd aangeraden om te beginnen met bijvoeding. Nou zijn verstopping werd erger en hij had er zelf ook nog niet echt behoefte aan dus wij zijn maar weer gestopt en pas rond de 6 maanden weer de volgende poging gewaagd.

5. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Ik ben ook met 4 maanden begonnen. Mijn dochter slurpte het zo naar binnen en vond het erg lekker. Ik ben met fruit begonnen. Ik denk pas een maand later dat ik het afwisselde met groente.
    Maar sommigen beginnen weer met 6 maanden. Van het cb mag je met 4 maanden beginnen.

6. frouk85

frouk85 Niet meer actief

Hier gaat t beter met poepen met bijvoeding.

7. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Hier ging het ook een stuk beter met poepen door het bijvoeden.

Om die reden zijn we wel met fruit begonnen, terwijl ik echt van plan was om met groente te beginnen.
    Maar ieder kind is anders. Je kunt het proberen en dan heel goed in de gaten houden. Dan zou ik het overigens wel 's ochtends geven, uurtje na de ochtendfles ofzo...

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hier ook met 4 maanden gestart ivm reflux en darmklachten. De eerst tijd werkte het juist wel voor zijn darmpjes, maar later niet meer helaas. Let in ieder geval wel op dat je geen stoppende hapjes geeft en persoonlijk zou ik met zelf gepureerd groente beginnen, dan weet je zeker waar je mannetje op reageert. Vaak zit er in de potjes vanaf 4 maanden ook al aardappel en daar heb ik echt mee gewacht tot hij 6 maanden was.

9. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    ik ben net voor de 4 mnd begonnen dochter keek het eten uit mn mond. ging gelijk goed. vlot daarna ook groente en voor 6mnd al potjes met vlees enzo erin.

ik heb niks tegen cb gezegd of gevraagd gewoon op je gevoel afgaan en kijken naar je kindje.

dus ik zou het gewoon proberen

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar jouw kindje had dus geen verstopping?

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Grappig dat je dit zegt, maar ze kijken het eten echt niet uit je mond, ze hebben geen idee wat eten is. Ze vinden alleen op die leeftijd alles interessant wat jij doet, dus kijken doen ze sowieso.

Deel Deze Pagina