Gefrustreerde baby 8,5 maand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door babs38, 18 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Ons zoontje van 8,5 maand wil al zoveel! Helaas kan hij nog niet zelf zitten of kruipen, maar liggen..ho maar!! Al 2 weken lang elke minuut van de dag jammert hij als ik hem ook maar even in de box of stoeltje zet. Niks is goed, terwijl het altijd zo'n makkelijk mannetje is. Ik ben gewoon in dezelfde kamer, dus het is niet dat hij bang is dat ik weg ga, maar hij wil de hele dag overeind gehouden worden om zittend te kunnen spelen. Ik krijg er een staart van!!!! In principe ben ik er een voorstander van om niet meteen bij elke kikje mijn kind te helpen, maar hier weet ik even niet mee om te gaan.

Rond de 8 maanden zitten ze ook weer in zo'n sprongetje, geloof ik...dus ik hou me er maar aan vast dat het ook wel weer over zal gaan, maar ik heb er voor het eerst moeite mee om de hele dag dat gejammer aan te horen! Ik ben het niet gewend van hem....

Wie herkent dit?

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    klinkt alsof hij gefrustreerd is dat hij dingen nog niet kan. Mart had dat ook erg. Toen hij nog niet kon kruipen was hij continu boos en geirriteerd. Maar die frustratie hielp wel want daardoor lukte het op een gegeven moment wel.
    Ik liet hem veel op de grond spelen, dan kon hij oefenen. Nu kan hij met 8 maand al staan en kruipen en is hij weer vrolijk.
    Denk dat je mannetje ook wel bijtrekt als hij straks wel kan kruipen!

3. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Ik denk ook echt dat dat het probleem is dus ik laat hem ook zoveel mogelijk op het kleed spelen en help hem met oefenen met zitten enzo. Maar het is een grote jongen voor 8,5 maand dus hij past niet eens meer liggend in box!!

Gelukkig zie ik hem al steeds meer aanstalten maken om te gaan kruipen/zitten en ik hoop zooooo dat het niet lang meer duurt!

4. cindy100

cindy100 Actief lid

16 okt 2010
    169
    0
    0
    Hier ook ééntje van 7 maanden die de hele dag aan het zeuren is. Hij kan ook niets behalve liggen, en raakt daardoor gefrustreerd (denk ik). Ik leg hem wel vaak ook de grond zodat hij genoeg ruimte heeft om te kunnen bewegen, maar dat is dan 5 min leuk, en dan begint hij weer te zeuren. Ik heb geprobeerd eerst samen te spelen, en dan alleen. Heb geprobeerd hem even in de box, dan even op de grond en dan weer in de wipstoel, even oppakken ... maar dat helpt ook allemaal niet. Hij is alleen tevreden als hij eet/drinkt, en wanneer ik met hem naar buiten ga om te wandelen.
    Ik weet ook niet meer wat het is, of het nu nog steeds een sprongetje is. Hopelijk kan hij zo snel mogelijk zitten en/of kruipen, en hoop dat hij daarna wel tevreden zal zijn.
    Afwachten dus.. Maar is wel heel erg vermoeiend om het gezeur de hele dag aan te horen. En dan slaapt hij ook niet meer zoveel overdag. Pff, vermoeiend zeg!:(

5. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Ik ook nog steeds hoor! Heb inmiddels wel in het Oei ik Groei boek gelezen dat dit wel een hele normale fase is. Echt alles wat ze beschreven, sloeg op mijn zoontje!! Best wel een opluchting, want ik ging me zo langzamerhand afvragen of ik iets fout deed ofzo!
    Maargoed, het maakt de dag niet makkelijker deze wetenschap. Hij wordt ook regelmatig 's avonds of 's nachts wakker en dat zijn we helemaal niet van hem gewend. Normaal gaat hij tussen 18.00 uur en 19.00 naar bed en dan hoor je hem pas rond 07.00 uur weer! Dus de broodnodige slaap die er voor zorgt dat je net wat meer kan hebben, ontbreekt nu ook! Ik vind dit echt een moeilijke periode...voor het eerst eigenlijk.

Ik voel me echt zo'n moeder die met haar wenkbrauwen op haar hielen maar achter die kinderwagen loopt, en loopt, en loopt....omdat kind dan stil is! Ik was altijd zo blij dat wij zo'n lief jongetje hadden die altijd tevreden was! Te hard geroepen waarschijnlijk, hahaha! Nouja, laten we maar hopen dat er ook weer betere tijden komen.

6. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Heel herkenbaar!
    als ze zit is alles goed tot ze iets wil pakken en opzij valt en niet terug kan dan begint het gejammer en kan ik haar weer recht op zetten vooor 2 minuten want dan ligt ze weer. een enkele keer lukt het haar van de ligstand naar de zitstand zelf te gaan. ze trekt zich nu ook op aan de box...grappig gezicht z´n kleine uk die lachend staat. ze vindt staan nog leuker dan zitten dus als je haar neer zet dan strekt ze haar benen om te staan.

Slapen gaat ook zo raar opeens wordt ze s´nachts wakker voor de fles.
    Ze wil nu ook vanaf 17 uur al slapen.....tja dan kom ik weer in de knoei met haar groentehap..moet maar ff kijken hoe het de andere dagen gaat want ze had van vermoeidheid maar een paar hapjes genomen, om 19 uur lag ze weer in bed.....zal vanacht wel weer komen.

pffff vermoeiende periode zeg. en ik wordt over 2 weken geopereerd en moet dan 3 weken rusten hahaha nou dat zal niet gaan.

7. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Heel herkenbaar idd, John is ook zo gefrustreerd al er iets niet lukt en idd, met 8,5 maand heb je ook weer een sprongetje, dus zal ook een combinatie zijn

8. cindy100

cindy100 Actief lid

16 okt 2010
    169
    0
    0
    Het boek 'Oei ik groei' had ik ook al aangeschaft. Maar dan komt er eigenlijk bijna geen einde aan die sprongetjes op dit moment:(.
    Ik werk ook niet, dus dan ben de hele dag met hem bezig. Probeer dan gewoon weg te gaan, wandelen of naar oma. Want die staan toch te springen om met hem te spelen.

Thuis kom ik niet eens meer toe aan bepaalde dingen zoals huishouden enzo.. hoe doen jullie dit?? Ben daar eigenlijk wel benieuwd naar. Want ik vind het zelf dan ook weer zielig om hem zo te laten schreeuwen. Want als hij eenmaal begint te zeuren, en je laat hem dan zo liggen dan gaat hij echt schreeuwen:$

Deel Deze Pagina