Omdat we het vaak op het forum hebben over opa's en oma's en hun gedrag sinds ze voor het eerst opa en oma zijn geworden, ben ik benieuwd wat voor ideeen jullie hebben over hoe jullie het gaan doen. Hier ook een moeder die claimt. Al sinds ik zwanger was van Dominique. Er werden al dingen besloten voordat die meid uberhaupt geboren was! ( zoals op vakantie gaan alleen met oma...) NOT! :x Ik heb (helaas) na veel conflicten pas duidelijk kunnen maken dat ik dit niet accepteer en dat ze hierin moest veranderen. Ik doe nog veel water bij de wijn, maar het is nu "te doen", zonder veel irritaties. Ik blijf wel elke keer als zij mijn grens over gaat, haar aanspreken. Maar ik moet zeggen dat het nu redelijk goed gaat. Nu vraag ik me regelmatig af wat ik straks anders ga doen als ik (mogelijk) oma wordt. Hebben jullie hier al ideeen over en zo ja wat?
pfff nee, ik wil eerst genieten van mijn meisje en hoop dat ik over een aantal (een heleboel!!!!) jaar als ik oma mag worden gewoon trots ben en mijn dochter de vrijheid kan geven die ze nodig heeft.
Ik ga nog even niet na denken over iets waarvan ik hoop dat het nog minimaal 30 jaar duurt... Ik hou me liever bezig met mijn rol als mama dan een rol die misschien er nooit zal komen.
Ik sluit me bij Zwaantje aan, ik geniet volop van het mama zijn, oma zijn duurt nog een jaar of 30 hopelijk