Meisje bijna 8 maanden drinkt zo weinig

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Noa1988, 17 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noa1988

Noa1988 Actief lid

24 jun 2011
    319
    1
    0
    Mijn meisje drinkt sinds een week of 2 nog maar erg weinig moedermelk. Ze drinkt gemiddeld 5 keer op een dag (maar ook vaak 4 of 6 keer) Maar ze drinkt dan nog maar 3 of 4 minuten ongeveer, ene keer uit 2 borsten andere keer uit 1 borst.
    Ze krijgt sinds 5,5 maand groente vanaf 6 maanden brood en 6,5 maand ook fruit. 3 keer bijvoeding dus op een dag.
    Ik ben nu eigenlijk een beetje bang dat mijn melk op raakt. En is het erg dat ze nog maar zo weinig drinkt? Vaker aanleggen werkt niet. Dan houdt ze haar lippen stijf op elkaar...

Op een kdv-dag drinkt ze trouwens nu ongeveer 180 cc op een heledag...

Ohja d'r boventandjes zijn nu aan het doorkomen. Ook hoest ze heel veel. Beetje ziekig. Kan dat er iets mee te maken hebben dat ze zo weinig drinkt?

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Waarschijnlijk even een fase of omdat ze zich niet zo fit voelt.
    Oudste heeft dat ook gehad, jongste drinkt ook maar kort maar die leg ik voor en na het slapen steeds aan en tussendoor bijvoeding.
    's Nachts wordt er ook flink getankt.
    Zonodig zou ik wel 1-2x per dag even kolven om je productie op peil te houden.

3. Noa1988

Noa1988 Actief lid

24 jun 2011
    319
    1
    0
    Hoop zo dat het maar een fase is. Ze drinkt wel meestal 's nachts ook nog. Soms 1x soms 2x. Dan drinkt ze ook wel langer.

Gister heb ik 2x nagekolft. Vandaag was een drama. Moest werken en dan kolf ik altijd 2x. Maar nu was ik een onderdeeltje van de kolf vergeten. Heb 2 voedingen met de hand afgekolft! Voel het nog in m'n handen...

4. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    Misschien is je melk minder. kan je proberen te krikken door vaker aan te leggen maar omdat ze dat niet wil kun je tussendoor wat kolven. en venkel thee drinken (helpt bij mij altijd goed)
    Is je cyclus alweer op gang? Kan ook zo zijn dat je weer gaat menstrueren en daar schijnt je melk tijdelijk minder van te worden en kan zelf anders gaan smaken.
    Aan de andere kant eet ze al veel overdags brood en fruit enzo. dus misschien heeft ze minder behoefte aan de borst

5. Noa1988

Noa1988 Actief lid

24 jun 2011
    319
    1
    0
    Ja menstuatie zou ook kunnen. Ik heb laatste half jaar de pil(cerazette) geslikt en daar ben ik begin januari mee gestopt. Menstuatie zou kunnen komen...

Hmm... daar had ik nog niet over nagedacht

6. Angelala

Angelala Actief lid

3 apr 2008
    296
    0
    0
    Hier ook een meisje wat om de zoveel tijd minder drinkt...en dan heb ik ook echt wel minder melk..Maar dan op een begeve moment gaat ze toch weer wat meer drinken en komt het weer helemaal goed met mijn melk:DMaak me er niet al te druk om..komt vast wel weer goed. Geloof dat je melk ook niet kan"opdrogen"(ja tenzij je helemaal stopt natuurlijk):) Zodra je kleintje weer beslist om meer te gaan drinken dan komt er vanzelf weer meer melk:)

7. Noa1988

Noa1988 Actief lid

24 jun 2011
    319
    1
    0
    Ze vindt alle andere dingen ook zo veel leuker dan drinken. Aan m'n pyjama frutselen, aan m'n neus zitten, in m'n neus zitten, aan mijn lippen trekken, m'n ogen proberen te pakken, lachen, tong uitsteken... ze heeft het veel te druk voor die melk :D

8. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    hahahaha heel herkenbaar!
    hier een druk bezig mannentje. geen tijd om te drinken, helaas haalt hij dit snachts weer in door elke 3 uur te willen drinken...

nu krijgt hij overdags ook meer andere dingen, brood, babysoepje, groente pasta, enz
    hij eet een stuk beter en slaapt nu ook een stuk beter;)

Deel Deze Pagina