met de oudste heb ik die strijd heel lang gevoerd tot ik het spuugzat was. toen ben ik er heel makkelijk in geworden. wil je niet? nou dan lekker niet maar je krijgt niks meer te eten tot het volgende eetmoment. toen ging het een stuk beter met eten en minder/geen strijd meer aan tafel. ze is alleen verplicht om met de lunch 3 boterhammen te eten. soms wil ze er liever 2 maar ik weet dat als ik dat doe ze een half uur later alweer om eten vraagt omdat ze van 2 boterhammen niet vol zit. en wat ze zelf extra op haar bord doet moet ze opeten. en savonds niet goed willen eten is geen toetje.
Ik vind boterham ook vies/ geen voedzaam eten. Wij eten voor lunch eigenlijk altijd soep/ salade/ groenten. Met echt lekker vegetarisch koken ( dus geen boontje/ aardappel/ vleesvervangers jakkes) kun je je kinderen ook alles laten eten.
Ik bepaal wat ze eten, zij bepalen hoeveel ze eten. Bij mij is er geen verschil tussen 'lekker' en 'gezond'. Alles is lekker én over het algemeen gezond. Ook muesli, een eitje, een broodje, een salade en ga zo maar door. Als ze niet wil eten, dan niet.
Hier betreft het geen machtsstrijd, mijn oudste is 12 jaar, dus de strijd is wel voorbij, echter is ze wel altijd een moeilijke eter geweest. Sinds een tijdje vertikte ze het om 2 boterhammen te eten en eet ze er maar een, echter "vergeet" ze de laatste tijd de lunch op school. Afgelopen week is ze twee keer flauw gevallen, dus ga ik morgen met mijn ex in gesprek wat te doen. Niet eten of vergeten te eten is geen optie in dit geval. Iemand misschien tips?
Ik heb er ook zo eentje die alleen maar van ongezonde lekkere dingen houdt. Jammer dan. We eten 3x per dag normaal en als je niet eet krijg je honger. Tussendoor fruit, 1x koekje en zoals vandaag als ze vrij zijn krijgen ze vaak nog wel een snoepje extra tussendoor. Hier gaat het nu best aardig, vooral sinds we er zelf veel consequenter in zijn geworden. Onze oudste heeft behoorlijk aanleg om dik te worden, dus we moeten wel streng zijn, anders groeit hij gewoon dicht voor onze ogen.
Hier is het ook graag of heel niet. Bij niet eten moeten ze gewoon wachten tot het volgende Eet moment. Maar als ze niet gegeten hebben dan is het tussendoor geen snoepje of koekje maar dan moet het fruit zijn. Bij het avondeten krijgen ze de helft van hun vlees direct en als ze hun bord leeg hebben de andere helft. (Anders werd er alleen maar vlees gegeten) Bij de lunch moeten ze eerst een boterham met iets gezonds en daarna mogen ze zelf kiezen of het gezond of zoet is.