Mijn zoontje van bijna 4 maandjes drinkt een beetje wisselend. Hij krijgt 5 voedingen waarvan hij meestal in de ochtend het beste drinkt. Langzaam neemt de hoeveelheid een beetje af (niet altijd). Bij zijn laatste flesje moeten we hem bijna altijd wakker maken. Het ligt er dan en klein beetje aan hoeveel hij op de dag gedronken heeft wat hij dan naar binnen werkt. Voorheen dronk hij prima, dronk niet altijd het flesje leeg maar vaak ook wel. Dronk ook altijd net iets meer met de 150ml p/kg lichaams gewicht. De laatste tijd haalt hij dat dus niet. Scheelt niet bar veel. Op sommige momenten drinkt hij zo weinig dat we hem 6 voedingen moeten geven op de dag om er toch wel een beetje aan te komen. Het ene moment drinkt hij het flesje met gemak leeg en wil nog meer, het volgende moment is het bijna een strijd. Of hij gaat huilen (het is verder geen echte huilebalk), of hij gaat spelen met de speen van het flesje en deze duwd hij met zijn tong weg, of hij gaat liggen kletsen tegen je. Allemaal leuk en aardig maar doordat hij dat doet ben ik bang wat verkeerd te doen. De laatste tijd is hij wel minder qua gewicht aangekomen maar ontwikkeld zich wel erg goed. We lopen ook bij de fysio met hem ivm erge voorkeurs houding en afgeplat hoofdje. Dit gaat erg goed door extra oefeningen, kunnen die dan meer energie vreten van hem? Ook is hij vorige maand ziek geweest en had antibiotica gehad en daarna toen hij net beter was zijn prikje waarna hij nog meer van slag is geeraakt. Hij plast verder goed en de ontlasting ook. Hij krijgt HA voeding vanwege mijn alergie en astma. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Hallo, je zoontje drinkt op het moment onregelmatig. Er is ook wel veel gebeurd, waardoor je zoontje tijdelijk wat minder behoefte heeft aan de fles. Wanneer hij voldoende plasluiers heeft en zich verder goed ontwikkelt, hoef je je geen zorgen te maken. Als je zoontje straks beter te pas is, zal hij zijn drinkgewoonte weer oppakken. Groetjes van Petra.
Dat hij op dit moment ook even wat minder aankomt is dat ook niet zorgelijk? Vanmorgen (voor de fles) woog hij 5640 en op 10 maart toen we bij het cb waren hadden we hem nog voor we er naar toe gingen (we hebben een eigen weegschaal) voor het drinken gewogen en toen woog hij 5310. Is dat dan niet te weinig? groetjes PBA
Hoi, De vragen over het gewicht van je kindje kun je het beste even bij je eigen CB stellen, zij kunnen de curve van je kindje in de gaten houden, wellicht mag je een keertje extra langskomen om te wegen wanneer je je zorgen maakt. Groetjes eveline