Zwangerschapstest negatief VS Ovulatietest knal positief

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Crystal, 21 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crystal

Crystal Lid

22 jan 2011
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hou meiden,

Ik ben echt in de war. Vorige week rond 12 november is vermoedelijk mijn eisprong geweest. Twee dagen na de 12de had ik bij het afvegen 1x tje heel licht wat rozige afscheiding. Daarna niets meer. Nu afgelopen dinsdag en woensdag heb ik opnieuw last gehad van wat afscheiding bij enkel het afvegen, dit was echt (vies) bruinig van kleur. Sinds woensdag eind van de middag is ook deze afscheiding niet meer aanwezig. Ik zit nu ongeveer dus 5 dagen voor mijn NOD. Ik kon mezelf niet beheersen meer net en heb 2 zwangerschapstesten gedaan, 1 kruitvat 2 v 5 en 1 predictor early. Beide waren wel echt negatief. Ik had ook nog 1 sensitest extra gevoelige ovulatietest liggen en dacht, als we dan toch aan het testen zijn.... En heb ook die test gedaan. Deze is nu alleen echt knal positief!! 2 super dikke strepen. Ik ben echt in de war nu want mijn eisprong zou vorige week al geweest zijn... Ik heb eerder wel gelezen dat een ovulatietest ook kan reageren op zwangerschap, maar dan zouden de zwangerschap testen die ik zojuist heb gedaan toch ook (heel licht) positief zijn?!???

Manlief is toevallig thuis dus maar geklust net voor de zekerheid :cool:
    Waarschijnlijk dan toch ineens een late eisprong?? Maar lijkt me zo raar..
    Of zou de ovulatietest dan misschien toch een beginnende zwangerschap aan kunnen geven?? En dan nog te vroeg voor gewone zwangerschap testen?

Beetje nerveus ben ik ervan :$

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Kan heel goed hoor dat dit nu pas je eisprong was.

Temeer omdat je niet zeker weet dat je vorige week je eisprong had of je moet toen ook al een posi ovutest hebben gehad.

Hoe lang zijn je laatste cyclussen geweest?

Op welke cyclusdag zit je nu?

Als je een echt knalposi ovutest hebt en het zou een beginnende zwangerschap zijn, dan zou een zwangerschapstest ook al een licht (tuur)streepje moeten geven hoor.

Heel goed dus dat je aan de klus bent gegaan.

3. Crystal

Crystal Lid

22 jan 2011
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op dit moment ben ik mijn cyclus nog even kwijt. Ik zit nu op cyclus dag 23. Ik heb na de bevalling van mijn eerste kindje een mirena spiraaltje genomen (omdat deze het minste invloed zou hebben op de eisprong). Op 26 september 2013 heb ik deze weer laten verwijderen omdat we voor een tweede kindje willen gaan. Na het verwijderen ben ik meteen een week lang "ongesteld" geweest met erg veel bloed verlies. Daarna ben ik met ovulatie testen aan de slag gegaan en deze waren 18 en 19 oktober heel positief. Vervolgens ben ik op 29 oktober gewoon ongesteld geworden. Ik had berekend dat ik dan rond 12/13 november dan opnieuw een eisprong zou kunnen hebben. (voor mijn mirena had ik een hele stabiele cyclus van 27/28 dagen).
    Rond 12 en 13 november had ik ovulatie testen die wel wat donkerder waren maar niet knallend positief, nog een week door getest maar daarna werd het alleen maar minder. Afgelopen maandag had ik de laatste ovulatietest gedaan. Omdat ik nu afgelopen dinsdag en woensdag last heb gehad van bruinige afscheiding dacht ik dat dit weleens overeen zou kunnen komen met een innestelbloeding.
    Dus ja... beetje in het warretje nu door die knallende ovulatie test van vanmiddag. Maar ga er dus maar vanuit dat het toch een latere eisprong is dan dat ik had gedacht, ben blij dat ik die dan toch alsnog vandaag per toeval ontdekt heb! :)

4. Bibi24

Bibi24 Fanatiek lid

7 jul 2011
    1.244
    4
    38
    Hoihoi!

Hier ook een vreemde cyclus op het moment.
    Heb me eisprong gehad op 11 november( Positieve test) en 24 november ongesteld geworden.
    Maar nu op dag 5 nog steeds lichte steekjes onderin en dacht laat ik eens een ovutest doen blijkt deze positief te zijn!
    En zwangerschapsptest is negatief helaas!!

Pfff word er een beetje onzeker van nu
    omdat ik 28 oktober ook nog een miskraam heb gehad:(

Weten jullie al meer?

5. Crystal

Crystal Lid

22 jan 2011
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Frustrerend he, om je eigen lichaam niet te kunnen peilen :(
    Misschien heb jij wel een hele vroege eisprong nu dan... het kan wel tijdens je menstruatie dat heb ik wel eens gelezen.

Ik heb uiteindelijk inderdaad vorige week mijn eisprong gehad, 8 dagen later dan dat ik dus dacht. Ik zit nu dus op 7 DPO, is nog vroeg maar heb totaal niet het gevoel dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn dus ga er vanuit dat het niet gelukt is deze ronde.

6. Bibi24

Bibi24 Fanatiek lid

7 jul 2011
    1.244
    4
    38
    Ja raar ons lichaam!
    Toen ik de laatste keer zwanger was had ik ook geen klachten.
    Maja is later ook helaas gegaan.
    Nu net weer getest en weer een knaller.

Deel Deze Pagina