Alleen maar problemen

Discussie in 'De lounge' gestart door blondje010, 31 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Voor nu zou ik je schuldeisers aanschrijven en vragen om een minimale betalingsregeling te treffen. Indien je er niet uitkomt met ze, kijk of je een budgetbeheerder kunt krijgen. Deze kun je zover ik weet zelf benaderen.
    Daarnaast kan je mobiele abonnement wel flink omlaag. Ik weet niet hoelang je abonnement nog loopt? Ik heb een abonnement van 15 euro per maand bijv. Zorgverzekering kun je vanaf volgend jaar ook verlagen door bijv. ander pakket of andere zorgverzekeraar te nemen. Goed kijken waar je het goedkoopste uit bent.

V.w.b. je ongeboren kindje: ik neem aan dat de papa hier ook toch wel een bijdrage in levert straks?? Luiers, kleertjes etc.?

2. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Je vriend een schop onder zijn hol geven. Kun je niet bij hem terecht? Verder kun je misschien een tijdelijke baan vinden, er is nu veel vraag naar vakantiekrachten. Kun je dat niet naast je andere baan doen?
    Hoop dat je er snel uitkomt, dit soort problemen zijn nooit fijn maar zeker niet als je zwanger bent lijkt me!

Edit: had de latere reacties niet gelezen, zie dat je helaas niet bij je vriend kunt wonen.

3. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Je zou eens met een maatschappelijk werk(st)er kunnen gaan praten. zij weten vaak ook goed waar je financieel en voor praktische hulp terecht kunt..

4. blondje010

5 apr 2015
    44
    0
    6
    NULL
    NULL
    hallo dames,
    ben weer terug na vanmorgen.
    sommige van jullie reactie hebben me gelijk over laten gaan tot actie.

Ben bij de bank geweest en heb een overzicht aan gevraagd van het bkr, duur ongeveer een week voor ik dat in huis heb.
    verder heb ik alle papieren tevoorschijn getoverd en ben ik even gaan rekenen wat het totale bedrag is. was wel even schrikken maar niet totaal onoverkomelijk.
    ik heb voor allemaal een brief opgesteld en in een enveloppe gedaan morgen even postzegels halen en dan gelijk op de post.
    ook heb ik het juridisch loket gebeld hier in de gemeente en een afspraak gemaakt met betrekking de interesse van (ex)vriend. weet nog niet hoe het af gaat lopen met hem heb hem vanaf een zaterdag ochtend niet meer gezien of echt gesproken.
    mag woensdag bij hun langskomen.
    heb opgezocht waar maatschappelijk werk hier zit en kan daar elke dag inlopen tussen 9 en 12, dus morgen na de glucose curve test mits ik op tijd ben ga ik ook gelijk daar langs.
    wat betreft de schuldhulpverlening moet ik wachten tot het bkr overzicht binnen is.

@mymiracle die 300 euro die ik over hou per maand gaat 190 euro naar schuldeisers, de resterende 110 euro hou ik over om te eten en vervoer naar werk.
    naar werk op de fiets is geen mogelijkheid daar ik in oost woon en naar zuid moet en het niet echt lekker aan te fietsen is. ik ga met de metro wat me per week 9 euro kost.

de auto is al de deur uit dus verzekering en dergelijke die kosten ben ik al kwijt net als internet provider abbonement en noem maar op.

@w03z3l de 25 euro die is voor me inboedelverzekering idd.
    ook kan ik idd me telefoonabbonement niet opzeggen die loopt nog tot eind van t jaar en vind het idd ook belangrijk dat ik kan bellen wanneer nodig. en heb ook internet nodig voor sollicitaties en alle andere dingen. tegenwoordig is bijna alles digitaal.

ik zal uitleggen waarom ik niet weer bij vriend kan gaan wonen.
    hij heeft 2 kinderen uit een eerdere relatie en hij heeft co ouderschap met de moeder dus kinderen zijn regelmatig bij hem en slapen op 1 kamer.
    daarnaast heeft hij een zus die door omstandigheden bij hem woont en niet ergens anders terecht kan. zijn zus en ik kunnen totaal niet met elkaar overweg en om dan daar te gaan wonen levert voor mij alleen nog maar meer stres op.
    hij zegt wel dat hij die situatie probeert op te lossen maar zie daar in de nabije toekomst geen verbetering van komen, zijn zus vind het wel makkelijk, dus die doet niks aan om de situatie te verbeteren en ik voel me niet geroepen om daar iets aan te doen.

@clivia ik ben ook aan t proberen om de totale schuld over te zetten naar 1 lening en die dan maandelijks af te lossen met 1 vast bedrag, alleen in deze tijd is het moeilijk om een lening te krijgen hoe klein die ook is.

@hetlichtje geld lenen bij familie is hier niet mogelijk, mijn familie is niet zo welgesteld zeg maar.

@kitty07 de mogelijkheid om bij familie te wonen is er niet echt, me ouders hebben aangeboden om tot de bevalling thyis te komen wonen maar daarna moet ik weer weg omdat ze niet zitten te wachten op een baby in huis. kan ik wel snappen die tijd hebben ze gehad, en de baby komt over een kleine 16/17 weken. dus zal t voor korte tijd zijn.

@jongenmeisje, dank dat je je reactie heb aangepast hoewel ik kan begrijpen dat je zo reageert 2 jaar geleden zou ik precies hetzelfde gereageerd hebben. maar je weet t pas als je in zo een situatie terecht kom weet ik nu.
    Vriend heeft een verantwoordelijkheid, alleen verantwoordelijkheid nemen schijnt moeilijk te zijn voor hem, zijn ex vrouw heeft me al gewaarschuwd.

@nikki88
    idd de vader moet ook een bijdrage leveren ben ik t mee eens, voorlopig nog geen euro en heb ik zelf het meeste aangeschaft met hulp van mijn grootouders, ouders en een aantal tantes en een oom. de grote dingen heb ik nu allemaal, het gaat nu nog om de kleine dingetjes zoals kleertjes enz.
    ik was aan de pil en had een klein kuurtje voor voorhoofdholte onsteking, maar hij heeft m er ïngehangen" zeg ik maar.

@lindaS80 ik blijf ook solliciteren maar niemand die een vrouw aanneemt die 23 weken zwanger is maar blijf het proberen.

@penseel, dank voor de tip van de voedselbank ga idd even kijken of ik in aanmerking kom.

@brinta, ja ik weet dat ik straks als het kindje eenmaal geboren is recht heb op een aantal toeslagen ed, alleen een kindje kost ook voldoende geld. ik kook meestal gerechten die ik zeg maar 2 dagen kan eten en eet 3 x per week bij mijn ouders om idd de kosten laag te houden.

@kolibri ik heb me mobiele abbonement als verlaagt zover als de kpn dat toe liet, en zorgverzekering kan pas eind van t jaar weer. ben idd wel aan t kijken wie t beste is en het goedkoopste.
    wat betreft de vader van de baby, die heeft nog geen cent uitgegeven aan dit kindje, maar wel aan een heleboel andere niet nodige zaken dus verwacht niet zoveel van hem meer. alle beloftes die die me 11 weken geleden heeft gedaan zijn als zeepbellen uitelkaar gespat. ben werkelijk heel blij met de hulp van mijn familie voor zover ze die kunnen geven.

verder leef ik met de regel what doesnt kill you makes you stronger dus hier zal ik ook wel weer sterker van worden en wat van leren.

bedankt dames voor de reacties
    xx

5. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    110 is erg weinig om van te leven. Misschien ook maar meteen een aanvraag doen voor wekelijks een pakket van de voedselbank? Of je schuldeisers aanschrijven dat je momenteel niks kunt aflossen of maar 5 euro ofzo, en die 300 besteden aan eten en benzine.

6. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goed dat je aan de slag bent gegaan! Is je telefoon abonnement voor mobiel of voor vaste telefonie incl. internet? Voor mobiele telefoons heb je echt veel goedkopere abonnementen incl. internetbundel. Daarin kun je echt nog gaan verlagen. Verder goed bezig en hopelijk kom je er met maatschappelijk werk weer verder mee en kun je ook richting je vriend concretere afspraken gaan maken.

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Goed bezig meid!

8. blondje010

5 apr 2015
    44
    0
    6
    NULL
    NULL
    @ kolibrie is een mobiel abonnement heb geen Internet enz thuis, mobiel is snel zat en anders ga ik naar me ouders voor Internet

@liekje81 thnx

9. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.131
    1.830
    113
    Wow als je 100 tot 150 aan schulden kan besteden ben je al ver.
    boodschappen per week plannen dus 30 per week bevoorbeeld.
    jij bent nu alleen heb je alles wat je nu nodig hebt voorde kleine.
    Bed kleding behang vloer dan ben je nu klaar.

Zet je schulden op een rij.
    Die heeft prioriteit die niet.
    ik kan zoveel missen denk aan 100 per maand.
    verdeel dit op de eiser 10 20 30 euro.
    Ga ze bellen en zeg ik heb dit dat ik kan missen.
    en vraag om een aakoord.

straks als je uk geboren is krijg je wat meerkinderbijslag alleenstaande ouderkorting en kindgebonden dus kun je weer ietsmeer missen en dus meer betalen.
    dan kun je alles weer op een rij zetten en bellen.

s6

10. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.059
    1.291
    113
    Nederland
    Top! Schouders eronder! Blijf er bovenop zitten dan komt het goed.

11. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.131
    1.830
    113
    Dus zus is belangrijker als vriendin nou ikzeg goed zo niet terug gaan.

goed dat je bezig bent lening klinkt leuk maar vergeet je de rente niet?

terug gaan naar vriend klinkt leuk maar hij inversteerd nu ook niet dus straks ook niet dus schulden worden dan ook niet betaald.
    want samen wonen is weg uitkering zeker als hij minimaalloon krijgt.

12. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Wauw! Respect voor jou dat je op iedereen reageert en dat je direct iets met de tips hebt gedaan!

Je hebt een super instelling dus je komt er zeker wel, dikke kus!

13. Mamzb

Mamzb Niet meer actief

Wauw meid, goed bezig! Zie ik hier niet vaak op het forum, met vergelijkbare situaties;)

Een tip wbt een baan: kijk eens naar tijdelijke projecten.
    Ik ben toen ik 23 weken zwanger was begonnen met een tijdelijke baan (klantenservice)
    Dit was een tijdelijk project, dus zwangerschap was geen probleem!
    Daarna een wazo-uitkering berekent op het inkomen van die baan. Viel voor mij perfect samen!

14. beau32

beau32 Lid

31 mrt 2015
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je de schuldhulpverlening niet in komt zoals jij kennelijk.
    zou je ook kunnen proberen om een bewindvoerder te zoeken eentje die wel aangesloten is bij een vereniging. Dat kost je ongeveer denk ik 25 per maand. Kan vrijwillig die helpt je dan met de schuldeisers maar ook met waar je eventueel nog recht op hebt. Ook kan ze jou helpen om eventueel de schuldsanering traject in te gaan en helpen met de aanvraag.

Je zult wel maandelijks papieren moeten inleveren en ja je betaald ervoor. Maar als je dat eenmaal hebt lopen kan i je vertellen dat je er erg veel rust van krijgt. Dan krijg je elke week op een vaste dag weekgeld en daar moet je dan van rondkomen.

Je kunt altijd op internet kijken naar een bewindvoerder en een afspraak maken..

Heel veel succes.

15. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Ts zet hem op!! Volgens mij heb je wel de power om alles aan te kunnen en komt het goed als je alles wat je nu doet blijft doen!! en je hebt je vriend zo te horen ook niet nodig, die is eerder een last dan een lust!
    You go girl!

16. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Goed bezig!!!

17. butterblue

butterblue Bekend lid

7 nov 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Nou meid, kan niet anders zeggen dan dat je super bezig bent! Echt heel erg klote dat je in deze situatie zit (ik ken het gedeeltelijk) en erg vervelend dat je ex er niks mee doet. Ik heb destijds alles alleen gedaan (met steun van familie) en geloof me: het maakt je echt sterker! Straks als je kindje er is, krijg je verschillende toeslagen voor alleenstaande mama's en die zijn best behoorlijk. Mocht je nou geen hulp van instanties krijgen in de vorm van bewindvoerder: ik heb destijds een vriend gevraagd om me te helpen alles op papier te krijgen (overzicht kosten enz.) hij was/is goed met alles op orde brengen. Miss ken jij zo iemand? En idd, als jij naar de schuldeisers toe gaat, je situatie uitlegt, en zegt dat je ze tegenmoet wilt komen dan zijn ze meestal wel coulant. Ik wil je in elk geval veel succes en sterkte toewensen de komende tijd, en je een dikke knuffel geven!!

18. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.059
    1.291
    113
    Nederland
    Een beschermingsbewind is wel iets duurder dan 25,- per maand. Gemiddeld ligt de bijdrage op alleenstaande (ouder) rond de 80,- euro per maand. Met een laag inkomen is het mogelijk om bijzondere bijstand aan te vragen, zodat hen dit voor je betalen. Tegenwoordig zijn de wetten voor beschermingsbewind strenger geworden, men kan niet meer zomaar bewindvoerder worden.

19. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Dat laatste klopt niet.

Je kan nu juist schuldenbewind aanvragen! Echt als je meer dan een 5000 schuld hebt is het zo moeilijk om er uit te komen. Lenen? Niet doen! Zoek dan iemand (bv bewindvoerder) die je helpt.

Ik heb net het hele proces achter de rug dus als je vragen hebt...

20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    25 euro voor je inboedel is behoorlijk veel...

Kijk of je misschien over kan stappen naar zekur

Ik betaal daar met het gezins pakket 15 euro per maand.

Maar je kan ook kiezen uit alleen met een kind, zeker de moeite waard om dus te kijken of je je huidige verzekering kan opzeggen en kan overstappen

Ik heb net even gekeken, bij zekur betaal je 14.25 aan inboedelverzekering

Deel Deze Pagina