Ons zoontje van 16 mnd lijkt nu al een echte vent, en staande plasser. Op het potje plassen vind ie best leuk, het lukt 80% van de keren dat we hem laten plassen op het potje in de badkamer. We zijn er zo vroeg mee begonnen omdat hij steeds bewust ging plassen in de badkamer als zijn luier uit ging. Maar... hij wil niet op het potje zitten... En staand plassen geeft veel geknoei. Zitten met boekje oid lukt ook niet. Het is een beweeglijk ventje. Hij heeft het niet afgekeken van papa, want die plast zittend. Iemand tips? Alles is welkom.
Hihi, sorry, ik heb niet echt veel tips voor je, maar het had die van mij kunnen zijn . Ik moet er ook echt wel een beetje om grinniken... Onze man plast ook regelmatig tegen het bad aan als zijn luier uit gaat , dan staat ie met z'n bolle buik vooruit te kijken naar het straaltje, haha. Ik denk echter niet dat hij het bewust doet, volgens mij heeft het meer te maken met het horen van de kraan die loopt om het bad vol te maken. Daar moet ik zelf ook altijd van plassen . Ik zou als ik jou was proberen om het potje anders eens in een andere omgeving te gebruiken? In de badkamer associeert ie het wellicht met 'staand plassen' terwijl als je het potje in de wc zet en papa of mama plast ook zittend, kan hij het afkijken? Ik weet niet of het wat is, maar het lijkt me het proberen waard... En anders wellicht gewoon even laten voor wat het is, dan maar een knoeiboel, het potje moet wel een positief iets blijven!
Ik zou aanleren om zittend te plassen. Dat scheelt een hoop ongelukjes (en druppels naast de pot) de komende jaren. Volgens mijn moeder van 60 is het ouderwets om jongetjes staand te laten plassen, ha ha!
Die van mij is precies hetzelfde hoor alleen die was pas rond zijn 4de jaar zindelijk. Dat wordt dus oefenen met het vasthouden en richten, lijkt mij makkelijker dan hem dwingen te urineren in een houding die hij niet prettig vind.
Haha, wel grappig ja! Maar ook een beetje onhandig.. Ik zou ook zeker zittend plassen aanleren en misschien eens proberen wat mamamarije zegt. Succes!