Hi dames, Nu 29 weken zwanger en eigenlijk altijd wel een beetje verdikking gehad onder de oksels tijdens de hele zwangersxhap. Altijd wel gedacht dat dit iv is met melk productie etc. Maar sinds ern paar dagen worden de bobbels wel erg groot. Lijken net twee ballen onder me oksels met daarin bobbels.. Vermoedelijk de klieren.. Ook zweet ik zeer veel terwijl ik dat juist nooit had.. Herkennen jullie dit? Is dit nog wel normaal? Graag hoor ik jullie ervaring.... Ook weet ik niet of ik hiervoor morgen even de vk of de ha moet bellen.. Waar hoort het thuis? Dankjewel!!!
Ik heb onder 1 oksel een verdwaalde melkklier. Die ging al zwellen toen ik zwanger was, en als het melkklieren zijn, man maak je borst maar nat voor tijdens de stuwingsdagen - auw auw! Ik kon de klier gelukkig wel leegdrukken maar hij werd niet gestimuleerd door het drinken, dus het was snel over.
Leegdrukken.. Sorry maar hoe deed je dat? Misscjien zit er ook wel wat vast daaronder.. Letterlijk drukken... Wordt er gek van en het lijkt ook raar😑
Onder de warme douche masseren in de richting van de borst - de kraamhulp heeft me geholpen. (gouden mens met bijna 50 jaar ervaring )
Even langs huisarts, kan ook een cyste of ontsteking zijn, of lymfeklieren. Voor de zekerheid laten checken hoor!
even langs de huisarts, ik heb zelf snel last van zweetklierontstekingen, dan krijg je ook grote bobbels onder je huid. Tijdens mijn zwangerschap had ik er meer last van. Ik heb de ontsteking open laten snijden door de huisarts.
Ik heb t ook sinds ik zwanger ben, nu zitten er weer 2 onder mijn linkeroksel. Ze verdwijnen weer vanzelf dus ik maak me er niet echt zorgen om..