Even mijn verhaal kwijt. . Tussen mij en mijn man liep het al een heel poos niet. (Lees 7 van de 7 jaar) het begon toen wij net verkering kregen. Hij zag en ziet mij als zijn bezit. Hij controleert alles dag en nacht. Mijn telefoon, fb, Hyves. Noem het op en hij controleert het. Ik word er helemaal niet goed van. 2 maanden terug is het geëscaleerd. Hij zat 4 dagen vast en wij hadden een contact verbod voor 28 dagen. Erna weer contact opgenomen ivm de kinderen. Hij hielp regelmatig in huis want ik zag het allemaal niet meer zitten. Er zat een operatie aan te komen en die tijd moest hij bij mij in huis zijn omdat ik niet veel kon en nog steeds niet kan. Ik irriteer me aan hem. Als ik zeg dat hij weg moet ( ik heb het huis toegewezen gekregen en scheiding van tafel en bed ben ik mee bezig) gaat hij niet weg. Ik kom nooit van mijn leven van deze man af. Hij is standvast hij houd zich aan wat hij wil. Ik ben door deze man geïsoleerd in mijn huis ik doe niks meer ik kan niet vrolijk meer zijn en alles blijft zoals er altijd was en ik wil er vanaf. Al zo lang probeer ik van hem af te komen maar t lukt niet. Hij betaald mijn huur nog steeds en elke keer als ik zeg ga aub naar je vader en slaap daar. Dan zegt hij ik betaal de huur en als niets gaat zoals ik wil betaal ik niet meer. En mijn inkomen per maand is zo weinig dat ik daar niet zonder kan. Hij heeft de macht over mij. Ik krijg geen ander huis en ook niet meer geld dan dat ik heb. Ik moet ook 3 kinderen onderhouden. Ik weet echt niet meer hoe ik het aanpakken moet ik ben radeloos dat een man zoveel macht over mij kan hebben dat iemand zo mijn leven kan verpesten beïnvloeden en weet ik het wat. Ik krijg hem mijn huis niet meer uit. Ik kan de politie bellen maar dat durf ik niet omdat mijn kinderen daar een trauma door hebben opgelopen. Alle 3 krijsen ze de boel bij elkaar als er een brand weer ambulance of politie voor bij komt. Ze zijn zo bang ervoor. Ze waren er 2 maanden terug bij toen mijn man opgepakt werd door de politie. Ik wil hiermee gewoon even mijn verhaal kwijt mijn woede angst en verdriet. Een gezin had zo leuk kunnen zijn Excuus voor mijn spelfouten. Dit niet het hele verhaal maar een groot gedeelde het hele verhaal is te veel.
Kan je geen uitkering vragen oid? Ik vind het ontzettend vervelend voor! Maar ik denk waar een wil is is een weg... Dus toch kijken of je aan meer geld kan komen of ergens anders tijdelijk bij fam intrekken ofzo
Ik heb een uitkering. Er zit niet meer in. Bij familie kan niet. Vader geen contact mee. Moeder woont met mijn broertje in appartement met 1 al kamer en me broertje slaapt al op de bank. Ik snap dat je zeg waar een wil is is een weg maar het huis is van mij niet van hem. Op 1 of andere manier moet hij toch weg te krijgen zijn. Weet alleen niet hoe
Zolang hij alles betaald heeft hij grip op je. Dus zorgen dat het niet meer nodig is dat hij betaald dan hoeft hij niet meer te komen en kan hij dreigen wat hij wil.
Neem een advocaat in de armen. Dit kan ook met (bijna) geen inkomen. Bijna alle advocaten kunnen je ook bijstaan op basis van een toevoeging. Je hoeft dan alleen een eenmalige eigen bijdrage te betalen en de overige advocsatkosten worden dan voldaan door de overheid. Voor eventuele extra bijkomende kosten zoals griffierecht en legeskosten voor gba-uittreksels (mocht het tot een procedure komen) kan je bijzondere bijstand bij je gemeente aanvragen. En ik ga nu iets onaardig zeggen: kruip uit je slachtofferrol. Jij houdt deze hele situatie mede in stand, je zult met de vuist op tafel moeten slaan en voor jezelf opkomen en vechten. Hij zak echt niet ineens het licht gaan zien, dus als jij wilt dat er iets gaat veranderen, dan zul jij daarvoor het heft in handen moeten nemen. Succes!
Eens met Amethist. Ik vind het rot voor je, maar je verhaal komt over alsof je het ook zelf in stand houdt. Je hebt het huis toegewezen gekregen, maar kan het niet betalen. Dus laat je je (ex) man ervoor betalen, maar je verwacht wel dat hij weg gaat?? Die logica snap ik niet helemaal. En eerlijk gezegd snap ik je man dan wel. Hij betaalt voor dat huis, dus logisch dat hij niet weg gaat. Als je wil dat hij weg gaat, moet je je financieel helemaal loskoppelen van hem. Als dat lukt en hij wil nog niet weg, bel je de politie. Zolang jij financieel op hem leunt, heeft hij je inderdaad "in zijn macht". Als jij besluit zonder hem verder te willen, zul je dus onafhankelijk moet worden van hem. Sterkte!
Weet niet hoe dat in NL is, maar in BE kan je van je ex een partneralimentatie aanvragen. Is zelfde als voor de kinderen, maar dan voor jou. Dat, doordat jullie scheidden, je voor jezelf onvoldoende mogelijkheden hebt om in je eigen onderhoud te voorzien. En dat hij dat dus moet bijbetalen. Dan betaalt hij jou, en betaal jij met dat geld de huur van je huis. Kan ie niks meer. Als het in NL ook kan natuurlijk...
wat meisje89 zegt geld ook in NL trouwens. Ik zou daar maar eens naar gaan informeren hoe dat hier in NL precies zit en waar je recht op hebt. Als je daar idd recht op hebt dan zou je van dat geld de huur kunnen betalen en heeft hij die macht niet meer over jou. Je kan natuurlijk ook naar je gemeente of huurvereniging waar jij je huis huurt en een gesprek aangaan en de situatie uitleggen. Gewoon eerlijk zeggen dat jij het huis hebt gekregen, maar dat je dat niet kan betalen. Je hebt dan kans dat je een ander huis toegewezen krijgt die goedkoper is of waar je meer subsidie voor kan krijgen en omdat je kindertjes hebt heb je recht op urgentie dus kan je in no time een ander huisje in. Ik ga niet roepen dat je een slachtoffer rol speelt, omdat ik het hele verhaal niet weet dus kan ik daar absoluut niet over oordelen. Maar bedenk wel dat je beter kleiner en goedkoper kan gaan wonen met je kids en stressloos en gelukkig zijn dan nu, want dit voelen je kids en dat is absoluut niet goed voor ze om hiermee op te groeien. Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat je iets aan mijn advies hebt.
Ben het niet met iedereen eens. Als je met zo n man omgaat is het alles behalve makkelijk om weg te komen! Geloof me... ik zat ook bij zo n man........ 6x ben ik bij hem terug geweest...... maar ook van hem afgegaan... Deze mannen kunnen zo goed praten.... Nu voelt ze zich rot... maar als hij dan weer lief tegen haar doet voelt ze zich weer "fijn". De laatste 6de keer trapte ik er weer in.... ging weer bij hem terug... Wat daarna dus echt een probleem werd...... Hij gooide mij uit huis...... had er andere sloten opgezet...... En heeft onze 2 kinderen gehouden...... En hij speelt nu natuurlijk zelf slachtoffer.......... Ja het is goed als ze weg gaat....... maar daar moet ze duidelijk achter staan en ze moet ergens heen kunnen....... je kan niet zomaar weg...... Maar ze moet ook uitkijken dat haar ex geen rare sprongen gaat maken...... En als hij in haar huis blijft rondhangen..... en zij schakeld een advocaat in... wat denk je wat er dan gebeurd?? Dat word het ook niet bepaald gezellig daar in huis. Ik wens je in iedergeval heel veel sterkte meid!
Er is ook niemand die zegt dat het makkelijk zal zijn, maar als TS niet de controle gaat nemen, dan zal er niks veranderen. Bovendien lees ik nergens in haar verhaal ze niet klaar met hem is. Ze accepteert de huidige situatie alleen maar uit angst. Angst voor hem, angst mbt haar kinderen en angst om het alleen niet te kunnen redden. En angst is een slechte raadgever. Zoals ik al zei, maak een afspraak bij een advocaat. Als je je door het Juridisch Loket laat doorverwijzen krijg je ook nog eens 50% korting op je eigen bijdrage.
Praat hier over met familie en/of vrienden en leg de situatie uit. Ga naar de huurvereniging en vraag of het mogelijk is om jou huis te ruilen tegen een kleiner/goedkoper huis. Zorg in ieder geval dat jou ex niet jou huur hoeft te betalen zodat jij kan bepalen over jou eigen huis. Wellicht contact opnemen met een maatschappelijk werkster zodat deze jou kan helpen met de stappen die je moet zetten om los te komen van jou ex.
Dames bedankt voor jullie reacties. Hij is hier nog steeds. Het word nu via zijn reclasseringsambtenaar geregeld dat hij hier eruit moet en dat hij desnoods eruit word gehaald als hij niet zelf wil vertrekken. Ook ik ben net als xbabyx te vaak terug gegaan deze situatie is erg moeilijk. En makkelijk is het niet om weg te gaan. Financieel heb ik alles aangevraagd wat ik kon. Ik moet nu alleen heel veel terug betalen aan de belasting omdat ik teveel heb ontvangen en ik krijg dit jaar niets meer. Mijn volledige inkomen is 913 euro. Mijn huur 528.00. Bij de woningbouw ben ik al geweest ik krijg geen ander huis helaas. Urgentie heb ik geen recht op. Ik kan er aanvragen maar fan word het voor 95% afgewezen. En dan ben ik wel 140 euro kwijt.
Advocaat heb ik al. Voor oa de scheiding. Hij zegt letterlijk bel de politie want je hebt recht op het huis en hij moet het huis uit per direct dat staat ook in de papieren. Maar het word nu geregeld door reclassering waar hij loopt en jeugdzorg die bij mij komen.
Kan je geen huursubsidie krijgen als je daar alleen woont? Afbetalingsregeling met belastingdienst treffen, zodat de huursubsidie niet ingepikt word. Sterkte, het is erg moeilijk om je los te weken van zo'n man. Zeker met kinderen in het spel is het 1000x moeilijker dan zonder kinderen. Uiteindelijk gaat het je lukken, probeer op jezelf te vertrouwen.
Bedankt. Nee dat kan niet. Heb ik al geprobeerd helaas. Het komt er eigenlijk op neer dat er teveel aan ons is uit betaald. Dat moet ik terug betalen nu ook al is dat mijn partners deel er staat op mijn naam. Nog even terug komen op alimentatie. Helaas kan ik dat niet krijgen. Er zijn te veel schulden. Advocaat zegd dat ik daarom het wel kan aanvragen maar omdat hij meer schulden heeft als ik ik niks toegekend krijg tot de schulden weg zijn. Uiteraard laat ik het wel aanvragen om t te proberen. Niet geschoten is altijd mis toch! Dan ben ik nog wel een paar maanden verder.