alleen merk kleren?????

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door wenneke20, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Mijn dochter heeft net zo min een kledingstuk met hello kitty erop nodig om zich uit te kunnen drukken. Dat wil nog niet zeggen dat ze daarom niets van hello kitty krijgt, als ze dat nou leuk vindt. Ze heeft een lange groene jurk, zelf uitgezocht, met een printje van hello kitty erop. Staat haar geweldig en is haar lievelingsjurk. Moet ik dan gaan zeggen dat ze die niet mag omdat er toevallig hello kitty opstaat?? Heb verder bij ons in de buurt ook nog niemand anders met die jurk gezien (terwijl die toch gewoon van de H&M komt), dus dat "iedereen er al in loopt" valt -hier althans- ook nog wel mee...

Maar ze kiest net zo makkelijk heel andere kleren uit hoor, zonder print of een print die niets met een bekend figuurtje te maken heeft.
    En 's morgens bij het aankleden kiest ze ook zeer zeker niet standaard de hello kitty truien uit de kast. Sterker: op het moment draagt ze het liefst bloesjes. Ze heeft 1 bloesje met daarop klein een K3 logo (valt echt nauwelijks op) en de andere bloesjes hebben helemaal geen print of iets.
    En ja, soms wil ze dan toch liever een trui met hello kitty erop aan, of één van haar lievelingstruien: met koekiemonster in een stripverhaal-achtige print (hing bij de jongenskleren, maar dat boeit me dus ook totaal niet, vond het gewoon een heel leuke trui en mn dochter ook :) ). Laatst had ze die trui aan naar de psz en kreeg ze alleen maar leuke reacties, alle moeders en juffen die zeiden "wat een leuke trui!" en aan de andere kindjes "kijk eens wie er op de trui van Maud staat!" En kwam ook gewoon van de H&M en heeft ze ook al heel vaak aan gehad.

Dus nee, ik snap niet wat nou het punt is met wel/niet een eigen smaak kunnen hebben als een kind wel of niet kleren met prints draagt??

2. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @saskia hier ook alles op 30 graden :)

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Oh, ja hoor, ik kom best bij de Zeeman. Onderbroeken toen ze zindelijk werd, stickers, dat soort dingen. Maar geen kleren.

Barbara Farber. Heb ff gekeken, schreeuwerig is misschien ook niet het goede woord. Maar ik vind het ook echt niet mooi.

..linkjes doen het niet..

4. tulip

tulip Niet meer actief

jvtje, ik zeg dat ook niet he, dat een kind dat nodig heeft om zich uit te kunnen drukken, ik reageerde op triskele.

triskele, ik bepaal ook niet per se wat zij aan moet, ik ga met haar de van de ven in, of ga samen met haar bij kleertjes.com bv kijken. En dan mag ze aanwijzen wat ze mooi vind. Als we bij H&M lopen en ze ziet een hello kitty trui, dan zeg ik: hee maar jij hebt een bikini en hemd van hello kitty en dan is het goed.

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Nou... Als ik zie hoeveel jongens bij Jelle in de klas dit jaar dezelfde Hema sjaal en muts hadden.... Die donkergrijze met een scandinavisch breisel. Ik geloof dat het er een stuk of 6/7 waren. Volgens mij valt het met de rest van de kleding nog wel mee, maar dit viel echt op. Zelfs de juf maakte er een opmerking over: "Was het bulkverkoop, ofzo?" :D

(Ik pik jouw quote er even tussenuit, er zijn al meerdere die dit gezegd hebben... ;) )

6. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Echt? Ik heb hele leuke voor mn zoon, ik zoek ff plaatje... Maar smaken verschillen natuurlijk!

7. Triskele

Triskele Niet meer actief

#147 Triskele, 7 mrt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 mrt 2012

zien er best leuk uit maar al niet geschikt voor hoge wreef zo te zien, zien er vrij smal uit (maar kan ik slecht zien vanaf foto natuurlijk), hebben geen stootneus.. dus dat soort leukere schoenen vallen dan weer af.. ik moet zeggen dat deze wel heel erg leuk eruit zien..

Zijn deze ook leer van binnen want dat moet hier ook altijd (anders is het stinken geblazen hahaha)

Deze heb ik nu voor zoontje, vooral die stootrand is ideaal! ik weet niet wat ze op school doen maar blijkbaar hebben ze hem daar nodig haha (hier thuis zie ik niets waardoor die het nodig kan hebebn maar daar is het blijkbaar nodig :p )

deze hebben ook fijn extra lang klittenband kan je ze mooi stellen hoe je wilt..

8. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    nou het viel me op omdat t er met grote letters op staat hahah

mijn kleine meid draagt ook van alles door mekaar hoor

niels is alleen zo dun die past niet alles

@antares ja nee hy gaat molenveld,maar ben gister al 2x by de juf moeten komen 1e keer kindjes op wc nat gooien 2e keer e
    kidnje met stift over sze trui getekend:)

9. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw

Hahaha die had mn jongste ook.
    Nog ff snel gekocht (5 euro voor muts en sjaal) toen het spontaan winter werd in januari...
    Ik woon trouwens in een dorp en heb verder niemand gezien met hetzelfde setje hihi

10. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hier ernstig shopverslaafd :D en dochterlief draagt veel merkkleding. Ze is smalletjes en dan staan bepaalde merken het mooist. Je kunt het shoppen voor de kids bijna een hobby voor mams noemen...

Ik ben altijd erg zuinig op haar kleding en verkoop het meteen weer door als ze het niet meer past. Als ze er een gat of vlek in maakt, maak ik daar echter geen drama van ;). Kleding genoeg in de kast!

Ze heeft wel meedere paar schoenen en ze krijgt niet alle schoenen aan naar psz of go. Ik wil dat 1 paar netjes blijft en met de rest mag ze volop spelen. Hetzelfde geldt voor kleding, een paar setjes voor net.

11. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Haha, dan gaat het wel echt opvallen ja :D
    Zie hier op het KDV en de psz ook wel eens dezelfde kleren langskomen als die 1 van m'n dochters ook heeft en dan zijn dat inderdaad wel meestal de kleren van H&M en C&A, maar over het algemeen valt het hier wel mee (misschien dat dat straks op de basisschool toch weer anders is, dat zal ik over een paar maanden gaan meemaken ;) ). En ikzelf zal in elk geval niet iets laten hangen, omdat iemand anders het ook heeft of zou kunnen hebben. Als ik het leuk vind (en mijn dochter ook, als ze mee is), dan koop ik het gewoon. Veel verder dan "hé, die trui heb ik ook mama!" is ze tot op heden ook nog niet gekomen, als iemand eens een trui aanhad die zij ook heeft, dus ze maakt er zelf ook geen probleem van (waarom zou ze ook?) :)

12. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    Ze zijn van leer ja... Komen lekker warme voetjes uit!
    En mijn zoon heeft ook vrij breede hoge voeten en ze zitten super bij hem... Was er idd bang voor dat ze smal zouden zijn...
    Die van jou zien er ook leuk uit, zo'n rand heeft mn jongste nog niet nodig want hij doet nog niet veel gekke dingen met zijn schoenen hahaha

13. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Het grootste probleem is hier vooral mijn dochter een broek aan krijgen. :D Ik heb haar nu zover dat ze om de dag een broek draagt en de andere dag een jurk/rok, lol! En geen leuke bootcut ofzo, nee, mevrouw wil alleen skinny's die ze in haar laarzen kan doen! Anders is het voor jongens. *zucht*

14. Triskele

hihi ja is ook lastig zien vanaf een foto..

Ja ik weet niet wat ze doen in groep 1 (want daar zit mijn zoontje in) maar sta versteld van de knieen en schoenneuzen hahahaha) dus dan maar wat extra stevigheid haha

15. Triskele

gelijk heeft ze haha, nee grapje, hier ook skinny's vooral die leuke van de H&M met die hartjes op de knieen, en in leuke kleurtjes..

Wel even bovenin wat strakker maken de broeken want sinds ze zindelijk is blijft geen broek hangen op haar "niet bestaande" billen hihi

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@YenD: mja wellicht scheelt het of het een jongetje of meisje is... :)
    ze hadden overigns wel onwijs leuke rode nijntje schoenen.. maar daar kreeg ik mt geen mogelijkheid haar voet in
    tja.. dat houdt het al snel op :)
    En ik vind de schoenen die jij hebt inderdaad leuk maar ik ga ze mijn dochter natuurlijk niet aan doen :)

hier in groep 1 hebben ze volgens mij een dagelijks uurtje "verslijt je kleding zo snel mogelijk" als vast programmaonderdeel
    maakt ook niet uit wat ze aan heeft trouwens :)

17. Triskele

hahah bij jou ook al Saskia, echt waar het is ongelovelijk, normaal doet ie prima met kleren maar sinds groep 1 is het anders, thuis kroop ie ineens door de kamer heen, ik zeg hallo! je bent geen dweil sta eens gewoon op en loop erheen (maar ik denk dat ze in de klas dus veel op de grond, zitten, spelen, schuiven ,kruipen)

18. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    Oh mijn oudste ook, zelfs van het zand in de zandbak krijg je rare vlekken! En hij vond het niet nodig om zijn rem te gebruiken met fietsen hij deed dat wel met de neus van zijn schoen! Whaaaa.... Mama lichtelijk hysterisch!!!
    En hoeveel kapotte broeken ik al heb weg gegooid sinds hij op school zit! Die knieën gaan niet lang mee.

19. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    Saskia nee het zijn idd geen meiden schoenen! Hihihi

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja voordat ze naar school ging had ze nooit kapotte schoenen of onuitwasbare vlekken op kniehoogte :)

mja dat laatste 1x.. met een witte 3/4broek
    maarja.. die heeft ze daarna alsnog gewoon aangehad naar kdv
    en als de kdvjuf dan opmerkte "maar ze gaan straks wel naar buiten he.. " kreeg ze als antwoord "geeft niet! oude broek!"

ik vind die h&m skinnies trouwens geweldig.. maar volgens dochterlief zijn ze stom, zitten ze neit lekker EN kriebelen ze bovendien
    dus geen skinnies hier :(

Deel Deze Pagina