Nou de titel zegt het al! Wij gaan over 3 weken 13 dagen naar Almancil, in de Algarve Portugal. 3 uurtje vliegen. Tips zijn zeer welkom! Tips voor het vliegen, buggy, wat wel en niet meenemen?? Mijn zoontje is 10 maanden als we gaan. Dus ik dacht wat luiers en nutrilon mee te nemen. We hebben daar een appartement, maar babyfoon mee? Staafmixer mee? (Hij eet goed en zal tegen die tijd wel alles geprakt eten, lijkt mij... Maar we twijfelen of we een draagrugzak moeten aanschaffen, de meeste zijn groot en de bagage is beperkt natuurlijk... Ik hoor graag andere ervaringen!
Hier staat heel veel info: Alles over vliegen met kleine kinderen Een draagzak is heerlijk, maar dan zou ik wel voor een ergonomische draagzak gaan en niet voor zo'n lomp frameding. Voor een baby van 10 maand zijn o.am de Ergobaby, Tula en Manduca ideaal.
Babyfoon zou ik alleen meenemen als je bijv. een zwembad vlak voor de deur van je appartement hebt, dat je daar even naar toe kunt, terwijl hij slaapt. Vaak hebben babyfoons in die gebouwen een slecht bereik, door het vele beton, dus als de afstand al iets groter is heeft het geen zin. Bovendien wil ik persoonlijk wel graag de plek waar mijn kind is kunnen zien, vanaf mijn ligbedje, ook met babyfoon. Qua drager kan ik je een ergonomische rugdrager erg aanbevelen. Ik heb zelf een Tula en een Manduca, beiden hele fijne dragers en lang niet zo veel volume als een frame-drager. Manduca kun je ook nog goed als buikdrager gebruiken op die leeftijd, een Tula vind ik persoonlijk iets minder fijn zitten op de buik. Verder nemen wij altijd een kleine buggy mee. Liefst wel eentje die plat kan. Als je dan 's avonds uit eten gaat, hang je er een hydrofiel overheen en dan kan je baby gewoon in slaap vallen. Of overdag als je ergens heen gaat, of op het strand of zo. Hoewel die van mij daar meestal helaas te nieuwsgierig voor waren...