Alleen met de feestdagen

Discussie in 'De lounge' gestart door riga01, 29 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.892
    8.065
    113
    Love dit!

riga01 vindt dit leuk.
  2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Jup! Ik vond t ook nooit een ramp om alleen te zijn met feestdagen, zat dingen om handen om lekker bezig te zijn.

Desnoods maak je er een spa relax avond van, lekker badje, voetenbadje, gezichtsmaskertje, leuke film, pootjes omhoog, nagels pamperen, haren in de krullers. Lekker snackje erbij...op je dooie akkertje vast vroeg beginnen aan je bubbels/port/heerlijkste thee en dan relaxed vuurwerk kijken op tv of door t raam.

Momenteel zijn onze avonden wel even erg rustig, G ligt hier op de bank ivm gebroken teen en een kolere trap (en zij heeft een hoogslaper dat werkt ook niet). Dus man is nu stil aan t gamen en ik ben een DnD junior sessie aan t schrijven. Dan kan G meespelen in een verhaal op haar niveau en apart versimpelt karakterkaartje en wij spelen gewoon mee met onze volledige DnD sets.

Verder zou ik nog een stapel foto's en inscanwerk hebben, breiwerk, haakwerk, nog tig gerechten om uit te proberen. Zo'n avondje maak je zo vol!

Het is maar een avondje, ala ze knallen vuurwerk maar de tijd tikt net zo als anders. Het wordt allicht iets anders als je een postcodeloterij vrachtwagen je straat in komt en je een lot hebt, maar verder is er niks bijzonders aan als je t mij vraagt.

zwaaistaart, riga01, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Groentje

Groentje Bekend lid

6 jul 2007
    641
    4
    18
    Helemaal mee eens!

riga01 vindt dit leuk.
  4. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.208
    1.264
    113
    Centrum België
    Was in dezelfde situatie vorig jaar… Gewoon die avond gegeten waar ik zin in had en een flesje cava gekraakt.

riga01 vindt dit leuk.
  5. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Er wordt inderdaad een heel ding van oud en nieuw gemaakt. Maar het is maar gewoon een avondje....
    Maar ondanks dat besef vind ik het ook elke keer weer een lastige avond. Om het jaar zijn mijn kinderen bij mn ex. Dus dan ben ik alleen, ik heb genoeg vriendinnen maar die hebben allemaal een partner en hebben plannen met elkaar, met vrienden ect. Niemand die mij spontaam uitnodigt. En nee, dat ga ik ook niet vragen want dat voelt helemaal als 5e wiel aan de wagen. Mijn ouders wonen op 2,5u afstand, zou ik naar toe kunnen gaan. Maar tis wel erg ver rijden en voelt ook een beetje sneu om als volwassen vrouw dan bij mn ouders te gaan zitten.
    Kortom ik doe vandaag het liefst gewoon normaal. Ik zal vanacht wel even wakker worden van het vuurwerk maar verder ga ik maar gewoon slapen. Tis even slikken vandaag, maar aan de andere kant is het ook goed zo.
    Toch houd ik dit verder wel voor mezelf, als mensen er naar vragen dan zeg ik wel dat ik een gezellige avond had bij vrienden. Weet niet voelt anders wel wat gênant.

riga01 vindt dit leuk.
  6. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Mja is dat niet de reden dat anderen je niet uitnodigen? Ze denken immers dat je al leuke plannen hebt...

7. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Nou nee, want dat zeg ik alleen achteraf....

8. AuroraLeigh

AuroraLeigh Actief lid

22 okt 2019
    167
    312
    63
    Volgens mij hebben veel mensen een vast groepje waar ze elk jaar opnieuw mee afspreken. Als jij elk jaar zegt dat het gezellig was bij vrienden, nemen veel mensen waarschijnlijk aan dat jij ook zo’n groepje hebt. Het zal dan niet in ze opkomen je de volgende keer bij hen uit te nodigen, denk ik.

Felice en lorreke vinden dit leuk.
  9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik heb dit eens gehad toen mijn man moest werken en in een ander land zat. Baby van 6 maanden en een kindje van 3.
    Ik kon eigenlijk nergens heen en familie en vrienden hadden al iets anders ( mijn man had die baan echt net een maand)

Heel eerlijk...ik vond het heerlijk. Ik ging om 9 uur in bed liggen met wat lekkers en ben tv gaan kijken tot 12 uur. Toen de gordijnen open om naar het vuurwerk te kijken. Wat appjes beantwoorden ( kinderen sliepen gewoon door) en ben lekker om 00.30 gaan slapen. Baby kwam toch wel weer vroeg voor borstvoeding.
    Voor de hond was het ook erg rustig. Die kwam onder de dekens liggen en hoorden bijna geen knallen ( ja niet fris maar goed dit was ook wel om hem kalm te houden)

Prima avond wat mij betreft. Zal straks vast nog een keer komen., Kinderen groot en mijn man zal vast weer eens ergens op een schip zitten.

Ik denk echt dat er duizenden mensen zo uitzitten. Er wordt meer van gemaakt dat het is. En nu op alle socials lijkt het natuurlijk extra dat je iets mist. Maar goed..ik ben het tegenovergestelde van iemand met Fomo. Eerder Jomo ( joy of missing out)

NiVa0230, riga01, TotalBella en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.906
    2.067
    113
    Waarom daar over liegen? Ik ben vanavond ook alleen. Jongste is bij zijn vader en de twee oudsten hebben hun eigen feesten. Als iemand er naar vraagt zeg ik dat ik heerlijk een avond voor mezelf had. Als iemand dat zielig of sneu vindt dan is dat zijn/haar perceptie. Maar als je jezelf hierom inderdaad diep vanbinnen zielig vindt dan komt zo'n mening als een bevestiging van jouw gevoel binnen

TotalBella vindt dit leuk.
  11. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Ik vind mijzelf niet zielig, maar ben er wel onzeker over.

12. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.892
    8.065
    113
    Ha dat is een mooie, jomo, die hou ik er in! Heb ik ook last van. Mijn man juist van fomo :o:

riga01 en bosi333 vinden dit leuk.
  13. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.086
    1.584
    113
    Ik heb eigenlijk nooit wat gehad met de jaarwisseling. Dus in dat opzicht vind ik het wel fijn dat ik met niemand rekening hoef te houden en gewoon mijn eigen ding kan doen. En dat is gewoon lekker op tijd mijn bed opzoeken. Kans is groot dat ik dan na 12 uur wakker wordt en even naar het vuurwerk kijk.

riga01 en cosdy vinden dit leuk.
  14. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.906
    2.067
    113
    Hier hetzelfde. Eigenlijk een soort gevoel van vrijheid. Normaal moet ik al zoveel

Anouk2005 vindt dit leuk.
  15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.199
    16.537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit hoor ik dus ook weleens van mensen die alleen zijn, die vinden het helemaal niet zo heel erg.
    Ik heb vandaag sws al helemaal niet de O&N Vibe om het maar zo te noemen. We hebben de afgelopen maand zo ontzettend veel verjaardagen, feestdagen gehad dat ik er gewoon een beetje klaar mee ben.
    Wij zijn sws wel samen met onze jongste dochter, de oudste kinderen komen morgen pas weer thuis. De buurvrouw heb ik wel gevraagd of ze zin heeft om even koffie te komen drinken, zij is ook alleen dit jaar maar gaf ook al aan het niet erg te vinden.
    Het voelt nu vooral als een lange zit richting 12 uur haha

16. am1985

am1985 Actief lid

13 sep 2014
    165
    54
    28
    Dit.

riga01 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina