Wie heeft er tips voor een vakantie in Noord Italië? We willen begin / half september met de auto naar Noord Italië. Wij wonen in Limburg een een uurtje of elf willen we maximaal rijden. We zijn beide nog nooit in Italië geweest dus alle tips zijn welkom. Wat voor weer is het daar in september, welke regio is mooi en leuk en genoeg te doen voor ons dan drie jarige dochtertje. Als het aan mij ligt gaan we ergens naar een camping maar appartementen complex of bungalow park kan ook. Als jullie tips hebben of accommodatie dan zet er maar op. Het liefst ergens waar het nog mooi weer is in september.
Ik heb in Bologna gewoond en ik vind het een mooie stad. De stad is redelijk toegankelijk met buggy en er zijn veel parken waar je met de kinderen kunt spelen.
Wij zijn naar het Gardameer (is geen noorden) gegaan toen onze kleine 1 jaar was. Super vakantie. Is ongeveer 12-14 uur rijden en altijd lekker weer.
Cannobio aan het lago maggiore, aanrader!! Verbleven zowel op camping (del sole) als in appartement. Oa villa Costantina, geweldig. Omgeving biedt genoeg mogelijkheden voor leuke uitstapjes met kleine kinderen. Ik zeg gaan!!!
Lago Maggiore!!!! De toeristische kant, bij Verbania bv, is erg leuk, ook qua accommodatie. Wijzelf vinden de andere kant: Arona, Angera tot aan Ispra minstens zo leuk, zo niet leuker. Maar minder toeristisch. Hier zit je wel zo in Milaan. Mocht je dat willen natuurlijk.