Doet het weer ruig waar jullie zitten? Wij kennen wat koppels die in Italië zitten en 1 koppel hun wagen is volledig stuk door de hagel en bij de andere 2 is al hun campeer materiaal stuk.
Wij gaan over 3,5 week en zitten nu in Frankrijk. Vrienden van ons zitten er nu en hebben idd noodweer gehad. Volgens mij geen schade.
ja het was erg leuk. uiteindelijk 11 dagen weggeweest. en de kinderen vermaakte zich prima met zwemmen, voetballen etc. we hebben ook allerlei uitstapjes gedaan, dorpjes/steden bezocht, kayakken, naar leuke meertjes etc. ons prima vermaakt. lekker wandelen in de bergen. ijsjes eten op de camping, of in een stadje. uit lunchen of uit eten ook een paar keer gedaan. ook het opzetten en afbreken van de tent ging gelukkig goed. al kost alles 2 x zoveel tijd, omdat ik van kinderen van 10 en 8 niet kan verwachten dat zij alle spullen even efficient kunnen inpakken waardoor ik veel dingen zelf moest doen, die je normaal met je parter kunt doen. nadelen vond ik dat ik iedere dag alles moest bedenken, dus van de activiteiten die we die dag moesten doen, tot wat en wanneer we gingen eten. en dat je dus niet echt iemand hebt om mee te overleggen, of die nog andere ideen aandraagt. Ik had een auto dus ik moest overal zelf heen rijden, wat leuk is, maar wat ook best intensief is in het buitenland. gelukkig ging alles goed, zijn we met navigatie overal gekomen waar we heen wilden gaan, en gingen de heen en terug reis ook prima. verder is het savonds best saai. op zich heb je wel een praatje met je buren bij het afwassen of even een kort gesprekje met iemand als je ergens langs loopt. maar veel mensen zijn (begrijpelijk) met hun eigen gezin bezig. dus je hebt niet zo erg snel aanspraak was mijn ervaring. voor 4-5 dagen is dat misschien wel lekker, maar ik had na een week wel behoefte aan een gesprek met een volwassene ipv. voor de zoveelste keer over welke voetballer het beste is, en welke waterglijbaan harder gaat. je kunt wel lekker veel boeken lezen iig. Ik zou het zo nog eens doen hoor, maar ik vind het wel fijner als mijn man er gewoon bij is...uiteindelijk maakt dat ook je gezinsvakantie af!
Klinkt wel echt als een positieve ervaring. Ik vind het in ieder geval super stoer van je! Echt knap ook de afstanden die je alleen gereden hebt. Fijn dat het geslaagd was! Dat de avonden wat saai waren kan ik me helemaal voorstellen. Op een gegeven moment ben je wel toe aan normale praat. Wij zijn daar met zijn 3tjes met mijn verjaardag. Ben benieuwd hoe ik dat ervaar
komt helemaal goed! Het is idd even anders, maar jullie gaan vast ook een leuke dag hebben op je verjaardag!doe een leuke activiteit en ga lekker met ze uit eten. ik had ook steeds in mijn hoofd, zal ik dit normaal gesproken met mijn man erbij ook doen? Zo ja, dan gaan we het gewoon doen! Zo hebben we oa een waterfiets gehuurd, wat ik zelf nooit zo boeiend vindt maar de kinderen wel, en mijn man doet dat dan ook altijd, dus ik dacht oke, let’s go! En het was uiteindelijk echt heel leuk! We zijn eraf gesprongen en gedoken, en gekke bommetjes gedaan. Ik heb ze laten fietsen en sturen. Gewoon even de controle uit handen gegeven. Was echt leuk!