Gouden tip droge huid gezocht?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door whuz, 20 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kindje (14 maanden) heeft ineens een superdroge huid. Wat werkt echt heel goed? Vooral wangen en ellebogen. Haar kin is ook droog met wat rode uitslag, maar dat komt volgens mij omdat ze op dit moment 4 kiezen en 4 tanden tegelijk krijgt en wat meer kwijlt.

Al gebruikt:
    - weer en wind van Weleda
    - Bepanthen
    - sudocrème

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik vond zwitsal droog huidje en de baby crème van kruidvat eigenmerk goed werken. We hebben ook wel lanette creme gehad, dat is nog vetter.
    Als het droge huid is en geen eczeem zou ik bepanthen en sudocrem juist niet doen, dat droogt uit en je wilt juist invetten.

3. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Vaseline? Ze hebben bij de apotheek eventueel vaselinecreme (kost een paar euro een tube). En ik vind de wangetjescreme van de Etos eigen merk erg fijn!

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.321
    10.286
    113
    Onze uk had mega droge huid maar door gebruik van lannette creme met 50% vaseline goed onder controle. Zal zeker in het begin meerdere keren per dag smeren.

5. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Purelan/lanoline werkt hier heel goed!

6. Moon89

Moon89 Actief lid

18 mrt 2014
    167
    1
    0
    NULL
    NULL
    Vaseline en als ze het over het ''hele'' lichaam krijgen dan gebruik ik altijd wat badolie in bad. Werkt hier ook goed.

7. Jottie

Jottie Fanatiek lid

17 apr 2015
    2.098
    873
    113
    groningen
    Vaseline lanette crème van de apotheek, hebben wij hier op aanraden van het cb

8. Priscillaxxx

Priscillaxxx Actief lid

5 jun 2013
    184
    45
    28
    Ik gebruik vaseline voor het hele lichaam. Na een paar keer insmeren al een hele verbetering.

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier gebruik ik gewoon creme van Zwitsal.
    Maar ons zoontje heeft eigenlijk ook een vrij vrij makkelijke huid. Wangetjes zijn nu alleen wat rood en schraal van de kou. Als z'n wangen echt goed schraal zijn dan doe ik er 's avonds vaseline op.

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Vaseline cetomacrogol zalf.
    Ik smeer dat echt voor alles.
    Droge wangen droge lippen droge handen
    Heerlijke crème en niet zo enorme waas laat het achter.

11. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Hier ook een mannetje met een super droge huid en op sommige plekken wat eczeem.
    Ik ben begonnen met alle geparfumeerde babywasgelletjes de deur uit te doen.
    Badderen doe ik nu in havermout. Paar scheppen in een pantykousje en dan in het badje leggen. Er komt een witachtige melk uit welke het huidje echt zijdezacht maakt!
    Na het badje smeer ik in met kokosolie, onverwarmd en daardoor ook geurloos. Plekken waren na twee dagen gebruik al een stuk minder vurig rood en het huidje voelt veel zachter.
    Ook gaat hij nu om de twee dagen in bad, de andere dagen was ik hem met een washandje op de commode.

12. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik ga vandaag die havermout in bad proberen!
    Iemand nog tips voor schrale wangetjes?

Mijn eigen lijf heeft er meer last van, van die kou. Ik hoop nirt dat de baby dat ook krijgt.

13. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt. Ik ga eens op zoek naar de Lanette!

Zelf heb ik ook een ontzettend droge huid, maar daar heb ik eigenlijk geen last van. Ben al jaren geleden gestopt met maar blijven smeren. Maar voor mijn kindje vind ik het zo zielig zo'n droog huidje.

Doe nu ook al steeds beetje olie in het bad. En smeer een paar keer per dag. Vorige winter hadden we dit ook. Toen was ze een paar maanden.

14. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Zeker geen Lanette nemen, de vaseline die hierin zit sluit de huid af. Onze dochter had ook een enorm droge huid. Vooral op buik, armen en benen, maar ook gezichtje. Ik heb toen die Lanette gekocht op aanraden van het cb maar dat hielp helemaal niets. Het spul is ook niet te smeren zo stug. Ik heb bij een huidkliniek nagevraagd wat ik wel moest gaan gebruiken. Zij zei dat je sowieso niet iets moet nemen waar dus vaseline in zit.
    Ze raadde mij dit aan: Louis Widmer Remederm Crème Fluide Ongeparfumeerd

Wij zagen echt direct verschil, na een paar dagen werd het droge al veel minder en nu heeft ze nergens meer last van. Het is niet goedkoop. Ik heb het online bestelt bij topdrogist.nl
    Kon het nergens anders vinden. Heb direct 2 flessen gedaan dat scheelde dan de verzendkosten.

Zij raadde het aan om het te combineren met de badolie maar omdat onze dochter nog het badwater drinkt doe ik dat niet.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Wij gebruiken Avene xeracalm en zijn daar heel tevreden over.

16. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Gebruiken wij ook op aanraden van de dokter. Sluit de huid ook niet af en trekt goed in

17. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Leuk dat je dit gaat uitproberen! Hoe vond je het?
    Ik smeer de kokosolie ook op de wangetjes. Omdat het natuurlijk is is het ook niet zo erg als ze het met hun handjes in het mondje smeren. Je kunt het ook op je brood smeren enzo haha!

18. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Bin mijn kinderen werkt balneum erg goed. Vooral de badolie is lekker vet.

19. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

De tip van cd28 is heel goed. Ik ben ook Louis Widmer fan.

Maar ik heb ook een goedkopere oplossing. Oridzazalf.
    Dat is een zalfje dat door een apotheekje in Amersfoort ontwikkeld is en geproduceerd word. Iedereen is er hier groot mee geworden. Het is een fantastische zalf voor irritatie, droge huid en bijvoorbeeld luieruitslag.
    Vanwege het succes kun je het nu ook via internet bestellen. Het is echt een wonderspul, en kost maar drie euro geloof ik.
    Succes!

20. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik heb een zoontje met een eczeemhuid, en dat betekent dat zijn huid 2x per dag van top tot teen vet gehouden moet worden. Ook als de eczeem weg is, omdat zijn huid heel droog is. Hiervoor hebben we vanalles geprobeerd, maar sinds we onder behandeling staan van het ziekenhuis weten we wat echt werkt ;)

Wij gebruiken (op recept) cetomacrogol zalf fna. Dit is een hele fijne smeerbare zalf, die de huid niet afsluit. Het nadeel van vaseline is dat het de huid wel afsluit, en daardoor kan het irritatie veroorzaken. Het nadeel van een te stroeve zalf is dat je de huid kapot kan smeren als deze erg droog is. Cetomacrogol is ook gewoon zonder recept te kopen bij de apotheek, en is heel prettig in gebruik. Het is een vette basiszalf, die je zo vaak mag gebruiken als nodig is.

Wij gebruiken het structureel 2x per dag. Bij het opstaan en voor het slapen. Je mag (moet) het vrij dik smeren. In de verhouding: 1 vingertop voor een oppervlakte van 1 handpalm.

Verder: weinig in bad/douche, niet te warm water, en altijd direct na het bad opnieuw insmeren zodat de huid direct verzorgd wordt.

Deel Deze Pagina