Ik ga altijd alleen naar de sauna. Mijn man vind het niet lekker en ik heb geen zin om met vriendinnen te gaan omdat ik dan meer bezig ben met kletsen etc dan met echt genieten. Je hoeft met niemand rekening te houden, heerlijk!. Ik neem altijd een boek mee. En qua eten bestel ik altijd iets dat ik lekker in m'n luie stoel kan opeten (yoghurt met noten/vruchten, soepje of broodje), want alleen aan een tafel gaan zitten eten doe ik dan weer niet. Pim
De sauna is juist een heerlijke plek om alleen naar toe te gaan, daar wordt je dan zeker niet raar aangekeken en je kunt lekker echt relaxen. Wat een goed plan trouwens, een hele dag voor jezelf inplannen! (Tikkie jaloers ) Geniet ervan!
Het heeft even geduurd om me over mijn schuldgevoel af te zetten hoor. Vind het best lastig om mijn kindjse naar de oppas te brengen om vervolgens iets leuks te gaan doen voor mezelf. Maar ik heb het zo nodig!! En tja beter dan een dagje extra alleen dan een moeder die steed op haar tenen loopt. Maar ja makkelijker gezegd dan gedaan
De eerste drie maanden worden de organen gevormd. In deze fase is je kindje héél gevoelig voor hoge temperaturen en grote temperatuurswisselingen. Dus geen sauna, maar ook geen bubbelbaden of andere baden die veel warmer zijn dan een normaal bad. Ik zou zelf ook een normaal bad mijden. Het is maar voor heel even. Infrarood- en aufguss sauna's zijn helemaal uit den boze tijdens de hele zwangerschap! Verder raadde mijn VK ook af om de dompelbaden te gebruiken tijdens de gehele zwangerschap. Dit is wel lekker voor je eigen lichaam, maar kan voor de baby een te grote shock zijn. Even heel snel onder een koude douche kon dan weer wel, maar lauw was beter. Verder kun je alles wel doen, maar de belangrijkste regel is wel: Luister goed naar je lichaam! Als je je al een béétje licht in je hoofd voelt: Eruit. Waarschijnlijk doe je alles wat je gewend bent een aantal minuten korter. Of pak nét even die sauna die ietsjes koeler is.
Kirst, zoals ik gister al zei aan de telefoon...gewoon gaan!!!! Je hebt t verdiend....als je volgende keer mij maar meeneemt... Liefs je vriendinnetje xx
ik ben trouwens wel geinspireerd door dit topic.. mijn schoonouders willen graag Ties een dagje, nu ga ik vragen ofdat as donderdag kan, ga ik de hele dag naar de sauna
Ja lekker, maar ja ik zit nu nog steeds te twijfelen of ik ga of niet. Vind het toch best eng, haha. Wat een muts ben ik toch zeg!!!
Ja, muts Nee hoor! Maar je moet wel gewoon gaan. Net als überhaupt de eerste keer naar de sauna, da's ook eng.
Ik hoop dat je lekker gegaan bent Ik ga regelmatig naar de sauna, maar niet zo vaak alleen. Ik wil als ik alleen ga geen contact met mensen maar dat lukt niet altijd, ik kijk helaas te aardig hihi. Als ik een boek meeneem dan gaat het wel goed dus dat doe ik dan ook gewoon. De eerste drie maanden geen sauna is inderdaad temperatuur. Infectie gaat over de laatste weken, dan kun je al wat ontsluiting hebben en ben je vatbaarder. Lees hier een stukje Sauna en zwangerschap - Healthylives
Hallo, je moet gewoon doen wat je het liefst wilt, het si niet raar om alleen te gaan, goed boek mee en lekker relaxen. ik heb het zelf 1 x gedaan, maar voelde me erg alleen , omdat iedereen een maatje had om mee te kletsen.. Maar dat is persoonlijk. Gneiet van je dag!
Nou ik ben net thuis van de sauna en ik ben best trots op mezelf, haha. Heb mijn angst overwonnen. Vanmorgen stond ik om 11.00uur aan de deur met een hele horde mensen die ook naar binnen wilden. Iedereen was samen dus ik voelde me wel een beetje alleen, maar toen ik eenmaal in mijn badjas stond en in de sauna en zwembad was geweest was ik over mijn angst heen en heb ik me heerlijk kunnen relaxen. Boekje erbij en zo nu en dan een plons in het water of ff verhitten in de sauna. Ik geloof dat ik dit vaker moet gaan doen! Ik merk wel dat ik het n 4 uurtjes in mijn eentje wel genoeg vond. Vind de rust fijn, maar vind het ook fijn als ik een beetje kan buurten. En ik doe de volgende keer ook een heelrijk behandeling :-D In ieder geval bedankt iedereen voor de berichtjes, want dat heeft er mede toe geleid dat ik ben gegaan!!
ben ook nooit allen geweest , maar zie genoeg mensen die wel alleen gaan, dus geen probleem. ik denk dat dat komt omdat je graag met iemand wilt kletsen.. ik kan namelijk in mijn eentje ook niet zo goed relaxen in de sauna vind het nogal saai
aaa zie nu dat je bent gegaan goed zo misschien ga ik het dan ook maar eens proberen, ben zins kort verhuist en heb hier geen vrienden wonen die mee willen, meeste schamen zich voor hun lijf.. nou heb gewoon billen en borsten en een buikje en ik ga gewoon hoor ihihi xxxjes
ik schaam me ook nooit, ben te dik en heb een striae buik, who cares! ik heb een kind gekregen en dat mag iedereen zien!
Ik schaam me niet voor mijn vreselijk uitgelubberde buik of mijn dikke beneb met heerlijke sinaasappelhuid. Ik durfde niet te gaan omdat ik helemaal alleen was, maar zoals ik al schreef heb ik mijn angst overwonnen en ga ik de volgende keer ook gewoon weer alleen als niemand anders mee kan of wil. En zoals Marieke1983 zegt, iedereen mag zien dat er een klein wondertje (of meerdere) in je buik heeft gezeten.