Alleen naar de supermarkt

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Vlinder84, 12 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ik liet mijn zoon nu 10 jaar Naar de supermarkt of friettent gaan . Hij was denk ik rond 7 jaar .. maar ik geef wel bijna altijd zoveel
    Mogelijk gepast geld mee .. en was het een kleine boodschap .. zoon van nu 6 ging dan ook mee met grote broer en gingen ze samen op de fiets dan was het patatjes halen ofzo samen ..
    het ligt dus echt aan het kind .. mijn nu 6 jarige zoon schatte ik met 3 jaar in van ohhh die kan pas iets zelfstandig doen als hij een jaar of 10 is 🙈 Hij ging naar school en veranderde ineens zo waardoor hij met 4 jaar al zonder ons naaar buiten mocht .. had ik nooit verwacht van hem ..
    je moet echt naar je kind kijken ..

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik vind 8 jaar nog te klein om alleen op pad te gaan.
    Hooguit met vriendinnetje of buurkindje samen.
    Ze zou van mij wel naar de supermarkt mogen op die leeftijd, maar dat is dus een buurtsuper, iedereen kent haar en de korte weg ernaartoe zit vol oudjes die uit het raam kijken :) .

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

8/9 jaar vind ik prima kunnen.
    Juist super goed voor hun zelfvertrouwen en verantwoordelijkheidsgevoel.
    Briefje mee met boodschappen, of hij onthoudt het zelf, geld mee en een tas.
    De oudste vindt het echt fantastisch. En helemaal als ik zeg 'neem ook maar wat lekkers voor jezelf mee' 😊

4. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.903
    5.224
    113
    Home
    hangt van het kind af

5. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

15 nov 2014
    794
    287
    63
    Wij zijn hier nu begonnen met, samen naar de winkel lopen en dat ik dan buiten blijf wachten en zij naar binnen gaat en alles zoekt en betaald. Dan is ze ook al helemaal trots op zichzelf hihi

6. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Mijn dochter van 8 is toevallig twee weken geleden alleen naar de supermarkt geweest voor een boodschap en daarbij moet ze wel een drukke straat over steken.
    De tweede keer wilde ze wel op de fiets:$ ook dat heb ik haar laten doen.
    Ik was HEEL blij dat ze weer thuis was en wat was ze zelf enorm trots!:)

Dus als het 10 minuten lopen is zonder drukke weg zou ik het gewoon laten doen.
    Dat is goed voor ze, dat geeft ze zelfvertrouwen.:)

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Onze zoon van 7 haalt weleens een brood voor me bij de supermarkt. Maar hij moet 1 keer oversteken bij de speeltuin dus dat is geen probleem. De rest is op de stoep en 2 minuten lopen.

Maar het zal ook aan je kind liggen. onze dochter zie ik dat voorlopig nog niet doen. Hij is heel verantwoordelijk en houdt zich wat dat betreft heel goed aan de regels. Ik zou een middenweg kiezen. Hem afzetten bij de supermarkt en binnen kijken hoe hij het doet. Zo hebben wij het ook gedaan, hij wilde het zo graag een keer.
    Ik heb gewacht bij de kassa en hij is het brood gaan pakken en betalen. Daarna een keer buiten in de auto gewacht en ging ook prima. Sindsdien gaat hij even heen als ik iets vergeten ben tijdens het koken.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.247
    16.627
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier met bijna 9 jaar en dan wel samen met een vriendinnetje.
    Hier moeten ze meerdere drukke punten oversteken dus eerder was echt geen optie.

9. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik mocht dat op mijn 13de zelfs nog niet :p

10. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    ik zou mijn dochter eerder alleen laten gaan, met een vriendinnetje of zo geeft meer afleiding of kans op roekeloze acties als , de ene rent de straat over en de ander schiet erachteraan om niet achter te blijven....

11. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    Supermarkt is hier wel tien minuten doorfietsen. Dus nee dat mag ze nog niet. Wel gaat ze naar het speeltuintje drie minuten fietsen verderop plus drukke weg oversteken

Deel Deze Pagina