wat kost tussen de middag overblijven op school bij jullie?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door MamaKitty, 31 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Mijn dochter gaat waarschijnlijk overblijven tussen de middag vanaf het nieuwe schooljaar, 2 a 3x per week.
    Maar nu zie ik op de site van de school, dat zij dat laten doen door een kinderdagverblijf. Die dames komen dan naar de school en houden een oogje in het zeil en dat was het zeg maar. Professioneel ja, maar duur ook! Ik zie op hun site prijzen van BSO voor 6,70 per uur! Ik mag toch aannemen dat dat niet geldt voor tussen de middag een uurtje overblijven ook???
    Ze zou eerst naar een andere school gaan en in dat info gesprek vertelde die directeur dat ze overblijven voor 1 a 1,50! Dan zijn er moeders die daar dan bij zitten. Zo kun je nog eens je kind laten overblijven!
    Ik werk niet, dus krijg niets terug van de belasting dan, dus dan word het een erg duur geintje voor ons.
    Ze zou moeten overblijven omdat we in een ander dorp gaan wonen, maar zij wel op die school wil blijven en dat heen en weer gejaag kost ook sloten benzine, plus dat ik nog een baby heb, dus voor die zal het niet echt fijn zijn dat heen en weer gesleep heel de dag.
    Maar zo kun je dus ook nooit zeggen: ik laat haar morgen ff overblijven op school ofzo, want je moet plaatsen dus "kopen" bij kinderdagverblijf en je zit meteen aan een contract vast etc etc...
    Ik vind het heel onhandig!!

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Tsja.. Misschien krijg je hiervoor ook wel een groot deel terug van de belasting? En had je je er niet eerder in verdiept dan?

3. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Nee zoals ik zei, ik werk niet en dan krijg je niets terug van de belasting.
    We hebben dit huis sinds 2 weken en we hebben onze dochter de tijd gegeven om te bedenken wat ze wil. Ze wil duidelijk blijven op haar oude school, dus moet ik nu bedenken wat ik wil: elke dagheen en weer jagen OF laten overblijven tussen de middag.

4. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    je dochter is nog erg jong, dus ze moet nog een hele tijd naar
    de basisschool. ik zou er dus voor kiezen om haar in je
    nieuwe dorp op school te zetten.
    ze heeft zo nieuwe vriendinnetjes!

maar tussen de middag overblijven is geen BSO,
    maar TSO. voor de bso betaal je wel veel, maar dat is
    na schooltijd tot een uur of 6 of zo.
    de TSO wordt hier bij ons ook geregeld door het kinderdagverblijf,
    maar kost ook maar een euro of zo per keer.

maar ik zou er dus voor kiezen om haar op een andere basisschool te zetten! anders moet je nog jaaaaaaaaren
    op en neer rijden!

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik sluit me aan bij Moes. Ik zou haar gewoon naar die andere school doen, helemaal aangezien ze nog zo jong is. Ik ben vroeger 2 x naar een andere basisschool gemoeten, omdat we gingen verhuizen. In eerste instantie wilde ik ook liever op m´n oude school blijven, maar mijn ouders vonden dat niet goed. Nou, ik ben blij toe! Binnen een week heb je echt al wel vriendjes/vriendinnetjes gemaakt, zeker op zo'n jonge leeftijd! En het is toch hartstikke leuk dat je vriendjes van school ook in hetzelfde dorp wonen?

6. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.600
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    In Almere betaalden we 3,50 voor overblijven.

7. loulou79

loulou79 Actief lid

29 jan 2008
    390
    0
    0
    Hoi hoi,

Hier in het Noorden kost overblijfen 1 euro

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik zou er ook voor kiezen haar toch op de andere school in te schrijven. 5 jaar is nog verschrikkelijk jong dus ze zal zich makkelijk aanpassen. ik denk ook dat ze te jong is om zelf de keuze te maken. (tuurlijk wilt ze blijven, ze overziet de situatie natuurlijk nog niet en waar ze nu zit is bekend)

ik werk zelf op TSO en BSO en voor wat jij wilt is de TSO idd niet geschikt en heel erg duur. ik zou het niet doen.

9. Kity

Kity Actief lid

9 mrt 2007
    325
    0
    0
    Het eerste wat me door de kop schoot toen ik je bericht las was dat je beter je kindje naar een school naar het dorp te brengen... Ik sluit me helemaal aan bij de anderen die het geopperd hebben...

Zelf heb ik ook erg lang zitten denken waar ik mijn dochter in wil schrijven bij de peuterspeelzaal. Mijn dochter gaat namelijk niet naar de creche en ik werk 5 dagen in de week... uiteindelijk heb ik er voor gekozen om haar naar de peuterspeelzaal te gaan in het dorp waar ik werk, zodat ik tussen de middag niet naar mijn eigen stad hoef te vliegen om haar op te halen.. Maar als ze naar de basisschool gaat, gaat ze gewoon naar de school om de hoek, daar gaan alle buurtkindjes immers heen en daar speelt ze 's avonds ook mee...

10. Writer

Writer Niet meer actief

ik denk dat je verkeerd hebt begrepen , want tussen de middag allen , voor luchtijd is 1 of 2 euro

na schoolsopvang , na half 4 dus moeten meiden van kinderopvang komen kids daar heen brengen en ja kinderopvang rekent duurt per uur

je kan hier ook stripkaarten kopen hier , voor tussen de middag dan betaal je ipv 2 euro iets minder

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Meesa er zijn wel degelijk scholen waar het overblijven ook door kinderdagopvang wordt gedaan en dan betaal je dat hoge tarief ;)
    dus ik denk niet dat mamakitty het verkeerd heeft begrepen.

maar die strippenkaarten heb je idd ook, daarmee kun je incidentele opvang inkopen maar zit je nog steeds aan een contract vast.

12. 4days

4days Niet meer actief

Ik kan me nog herinneren dat ik vroeger op school 1 gulden betaalde, hihi. Woonde wel in een mini dorpje.

13. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Ik woon ook in een "minidorp" 2,50 per kind per dag.

Ook heb ik in de stad gewoond, 1,50 per kind per dag

14. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

In Utrecht overvecht:

2,20 per dag per kind!! Erg slechte overblijfmoeders, de kindjes eten bij mij in de klas vaak de boterhammen pas op...

15. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Bij ons is het van 12.00 uur tot 13.15 en kost 1,50. Er zijn moeders die dit doen. Erg goed geregeld, een apart plein waar ze spelen zodat ze niet weg kunnen.
    Ik vind het prima zo

16. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Bij ons kost het voor het eerste kindje 2 euro en voor broertjes/zusjes 1,5. Hier wordt de TSO ook door het kinderdagverblijf gedaan die ook de voor en naschoolse maar ook de vakantieopvang doen. Dit is allemaal door de stichting kinderopvang in onze gemeente geregeld en wordt allemaal op school aangeboden. Professionele opvang dus en ook "goedkoop".

17. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Bij ons kost het 134 euro per jaar voor kinderen in de bovenbouw (voor ma, di, do en vr) en 100 euro voor kinderen in de midden en onderbouw (ma, di do). Mijn kinderen hebben nl continuerooster en alle kids zitten dan van 8,15 tot 14:45 op school. Er is elke middag een vaste overblijfkracht en daarnast een ouder die meehelpt. Je kan zelf ook meehelpen, dan betaal je de helft van het bedrag en zit je 13 keer op een dag waarop jij kan erbij.
    Dus gemiddeld betaal je dan ff rekenen: 4 dagen x 40 schoolweken = 160 dagen opvang - 12 margedagen is 148 dagen overblijf, is dus iets minder dan een euro per middag. en minder dan 50ct als je zelf van al die middagen ook 13 keer meehelpt

18. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Wat een verschillen zeg. Ik betaal 2 euro per keer en een strippenkaart is 20 euro en dan mogen ze 11 keer van komen.

19. Angelina

Angelina Niet meer actief

Hier 3,50 per dag en dat wordt dus verzorgd door professionele opvang.

Ik woon overigens in een dorpje in het semi-noorden ;)

20. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Gratis,maar mijn zoon zit op een SBO school,de juffen eten samen met de leerlingen,er zijn geen overblijfmoeders.

Op de reguliere basisschool waar mijn dochter op zit zijn de overblijfkosten 0,50 cent

Deel Deze Pagina