tepelhoedje

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Fleurop, 15 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Ik gebruik vanaf dag 3 vanaf de geboorte van mijn zoon een tepelhoedje. Hij wilde niet goed aanhappen en drinken uit de borst terwijl het met tepelhoedje meteen goed ging!!! Daan is nu 2 weken en groeit goed. Plassen.. poepen.. allemaal prima . Af en toe probeer ik het zonder hoedje maar dat lukt niet, hij laat te snel los, zuigt de tepel niet goed naar binnen waardoor het pijn doet.
    Nu lees ik allemaal nadelen van tepelhoedjes. Maar is het nu echt zo erg? Ik voel me bijna schuldig dat ik niet bij elke voeding een poging doe om zonder te voeden. Maar ik ervaar eigenlijk geen problemen. Of kunnen die nog komen?
    Het enige dat ik merk is dat Daan veel krampjes heeft savonds en slecht boert... maar of dat aan het tepelhoedje ligt?

Mijn vraag; is het nu echt van belang of de moeite waard om te blijven proberen zonder hoedje te voeden?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

zolang Daan goed groeit, en voldoende poept en plast en jouw productie op peil blijft, is het helemaal niet erg om met TH te voeden. Er zijn vrouwen die maandenlang met TH voeden en dat prima vinden.
    Krampjes horen bij elke baby, ik kan zeker niet zeggen dat dat van het TH komt, dat zou kunnen, maar het zou ook heel goed kunnen dat hij zonder TH ook last zou hebben.

Mirjam

Deel Deze Pagina