Locatie kolven trouwfeest

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door sammy136, 16 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sammy136

    sammy136 Nieuw lid

    16 mei 2019
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hallo iedereen

    Ik zoek ervaringsdeskundigen of tips.
    In juni gaan wij een dagje babyloos naar een trouwerij. We zetten ons dochtertje, dan net geen 4 maand, bij mijn ouders af in de namiddag en pikken ze volgende dag terug op.

    Ik geef borstvoeding, alles loopt vlot, kind komt goed bij. Ik kolf momenteel tussendoor al af (vooral s’nachts een keer wegens stuwing, en wel zo handig om al een voorraad te hebben). En ze drinkt al goed van het flesje (al meermaals getest als ik ging sporten, ect).

    Dus het logeren en onze kleine schat zijn niet het probleem, wel het kolven zelf.

    Ik dacht zelf, “ik mail gewoon naar de zaal dat wij van 17u tot s’nachts daar zijn, er zal wel een plekje zijn”. Mailt de zaal vrolijk terug dat ze geen plek daarvoor hebben.

    Dus ja, dan heb ik 3 opties denk ik? De wc, de auto of tussen iedereen in (wat ik niet zie zitten). En dan een coolbox meenemen zeker?

    Dus, wat zouden jullie doen/hebben jullie al gedaan?
     
  2. Silverwings

    Silverwings Fanatiek lid

    18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    In dat geval kolf ik in de auto.. Ik verrek het om op een wc te kolven! Ik heb koeltasjes met koelelementen, maar mag je ook geen gebruik maken van de koelkast daar? Bespottelijk dat ze geen plekje voor je hebben..
     
  3. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik heb al in de auto gekolfd, en in de wc. Vestiaire is misschien ook nog een optie.

    Auto vond ik prima als ik afgelegen kon staan, maar misschien niet zo handig op een parking waar veel volk langsloopt, en dan ook nog eens 's avonds. Wc kan als het ruim genoeg is om je spullen hygiënisch neer te zetten. Zoek bijvoorbeeld en gehandicapten wc.

    Waar gaat de bruid haar spullen bewaren? Waarschijnlijk toch in een af te sluiten kamertje?
     
  4. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Dan zou ik ook in de auto kolven.
    Ook vaker gedaan en werkt prima (zelfs rijdend, hahaha). Ik heb een klein koeltasje met elementen, werkt best.
    Maar toch vreemd dat ze geen ruimte voor je hebben, opslagruimte ofzo.
     
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Geen ruimte hiervoor? Wat raar!
    Ik zou zelf liever in de auto zitten denk ik, maar is ook afhankelijk van de parkeerplaats. Je kan bv op de achterbank gaan zitten en als je wil van die zonneschermpjes voor de ramen doen, dan zit je echt heel rustig.
     
  6. sammy136

    sammy136 Nieuw lid

    16 mei 2019
    2
    0
    1
    Vrouw
    Bedankt voor de antwoorden! En hoe doen jullie het dan tussendoor met reinigen? Toch even naar het wc om te spoelen? Ik ben gewend thuis te kolven, dus helemaal een leek
     
  7. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ik heb heel veel ervaring! Deed aan fulltime kolven. Omdat aan de borst door vroeggeboorte niet lukte.

    Gewoon ter plekke nog eens vragen aan bar.
    Als er niks was ging ik vaak toch voor de plee (licht en wastafel in de buurt)
    Maar in de auto als bijrijder onderweg ook wel gekolfd op de snelweg.

    Beetje afgezonderd plekje ook wel.

    Bankje in het park...

    Als mammas overal borstvoeding moeten en kunnen geven, waarom moet ik mij dan met kolf verstoppen dacht ik wel eens.?

    Als je in de auto kolft zou 2 plastic zakken mee nemen waar je vieze kolf In kan doen en omspoelen.

    Kolftasje met koel elementen mee en als je vraagt lijkt het mij heel star dat je dat niet in de koelkast mag bewaren? Heb het nog nooit meegemaakt...
     
  8. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Ik zou op het moment zelf nog eens vragen. Waarschijnlijk snapten ze er weer eens niks van.
    Tuurlijk hebben ze wel een ruimte, een kantoor, een leeg zaaltje, de garderobe.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  9. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Dit.
    En jammer ook.
    Je krijgt een trouwpartij over de vloer.
    De juiste reactie zou zijn: natuurlijk mevrouw, we gaan kijken wat we voor u kunnen betekenen.
    Heeft niets met jouw persoonlijke wens te maken maar met klantgerichtheid....
     
    SAARC, nizzie86 en Fristi2012 vinden dit leuk.
  10. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als je je kolf ook gekoeld bewaard, moet je niet spoelen. Gewoon mee in de koelbox met de melk, dus.
     
  11. Roty

    Roty Actief lid

    22 apr 2015
    449
    74
    28
    2 keer gekolft op een trouwfeest en allebei de keren via de ceremoniemeester geregeld. Eigen kamertje inderdaad.
    Maar ik zou het inderdaad op de dag zelf nog eens vragen, misschien dat je de kleedruimte van de bruid kan gebruiken.
     
  12. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.935
    3.115
    113
    Ik heb veel ervaring met kolven op locaties. Meestal is het zo dat als je belt met de vraag of ze een kolfruimte hebben, het antwoord dan nee is. En dat is omdat de meeste bedrijven geen officiële kolfruimte hebben èn omdat veel (vooral jong!) horecapersoneel geen idee heeft wat kolven is en wat je daarvoor nodig hebt. Als je belt en zegt dat je borstvoeding geeft, dat je dat moet afkolven en of ze wellicht een ruimte hebben zoals een leeg kantoortje of een ehbo-ruimte of een leeg kamertje dat je 20 minuutjes kan gebruiken, dan is het antwoord eigenlijk altijd positief.

    Ik zou gewoon nog een keer bellen, je vraag anders formuleren en als je dan nog een nee krijgt, dan zou ik in de auto kolven.
     
  13. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik zou ook even via ceremoniemeester oid informeren. Die krijgen als opdrachtgever vaak meer gedaan.
     

Deel Deze Pagina