goededag zojuist te horen gekregen dat ik.ivm zwangerschapssuiker ingeleid word dmv een.ballonkatheter iemand.hier ervaring mee ?? of met.bevalling met zwangerschapsuiker??
Oh wauw dat is vroeg! Ik word ook ingeleid door middel van een ballon, maar dat kan alleen als je ontsluiting hebt geloof ik. Ik moet a.s donderdag voor de 3e keer terugkomen bij de gynaecoloog om te kijken of ik al wat ontsluiting hebt. Ik zit gewoon nog steeds potdicht. Alleen m'n kindje ligt klaar in de startblokken. Pas na de 3 cm ontsluiting kunnen ze me inleiden met weeënopwekkers
Hier ingeleid met 36 weken en alles zat nog dicht. Je krijgt een ballon aangebracht en die blijft zitten totdat je een beetje ontsluiting hebt. Daarna krijg je weeënopwerkers en zal de rest van zelf gaan. Sterkte! Daarbij ballon deed geen pijn hoor.
ok ja ik moet nog 5 hoor maar had niet verwacht dat ik ingeleid zou worden tot nu niemand iets overgezegd
Hier ook d.m.v. een ballonkatheter. Hier was het een succes. De dag ervoor ingebracht, dag erna 2 cm ontsluiting (net) waardoor ik ingeleid werd. Ik raad je aan gewoon lekker je ding te gaan doen, bijv. lekker even wandelen over de gangen, of even lekker beneden koffie drinken. Niet bij iedereen is het een succes, maar wie weet!
we hebben nog even de tijd maar fijn dat er positieve berichten over zijn scheelt weer zorgen en zenuwen voor nu
Hier ook met ballon. Ballon inbrengen was hier wel pijnlijk maar heel goed te doen. Mijn baarmoeder is gekanteld dus vandaar. Inderdaad de tip om te gaan lopen ed om de ontsluiting lekker op gang te laten komen. Maar toen ik op de kamer was braken spontaan de vliezen. Omdat onze zoon niet lag ingedaald mocht ik toen juist niet meer lopen. De Gyn heeft toen besloten de weeënopwekkers in te zetten om de bevalling op gang te helpen en niet wacht op verdere ontsluiting.
Hier ook gekantelde baarmoeder en het aanbrengen deed ook zeer. Het slangetje in mn baarmoeder brengen niet, maar het geoetel voor ze erbij konden. Baarmoeder lag zo ver gekanteld dat ze ook niet konden voelen of hij goed zat. Zelf met 5 cm ontsluiting zat m'n BM nog ter hoogte van mn heilig been. Niet zo een feestje. Ik had ook zwangerschapssuiker. De eerste 2 dagen hebben ze elke keer druppeltje bloed uit hieltje van zoon afgenomen om z'n suiker gehalte te meten. Ik zelf had al geen klachten maar moest toch al 2 dagen blijven ivm uiteindelijke keizersnede. Mijn zoontje was wel net 38 weken toen hij geborne werd.
Bij mij was de baarmoeder ook gekanteld. Daardoor was het erg pijnlijk en ging het plaatsen moeilijk. Maar het resultaat mocht er zijn, want bij mij was na 2 uur de ballon eruit en had ik 3 centimeter.
ik heb ook een ballon gehad, met 38.5 weken. s middags om uur of 4 ingebracht, en s morgens had ik 3 cm ontsluiting. vond het dus ideaal. daarna verder ingeleid natuurlijk... mijn zoontje groeide niet meer goed dus vandaar ingeleid. hij woog bij geboorte 2715 gram
Mamie82 even een vraagje: je wordt ingeleid vanwege de zwangerschapssuiker? Heb je ook insuline moeten spuiten en/of ligt je kindje voor op groei? Ik heb ook suiker maar tot nu toe onder controle zonder insuline, en de kleine ligt perfect op groei. Dus mij hebben ze verteld dat ik eventueel thuis kan bevallen, en niet ingeleid hoef te worden. Hoop dat dat klopt en zo blijft... Veel sterkte ermee, spannend allemaal!