Wij gaan het ook samen doen! We hebben samen heel bewust voor dit kindje gekozen! Ik denk dat ik meer thuis zal zijn. Waarschijnlijk ga ik naar de bevalling 2 of 3 dagen nog werken en mijn vriend heeft een 40 urige werkweek dus... Maar hier zijn we nog niet helemaal uit
ondanks dat wij 8 jaar geleden heel bewust hebben gekozen om samen een gezin te willen beginnen komt de opvoeding toch voornamelijk voor mijn rekening, en tja dat is puur omdat hij full time werkt, vaak ook nog in de weekenden, soms zit ie zelfs ook in het buitenland... maar als ie er dus wel is, zeg op vakantie dan is ie echt bijna alleen maar met de kinderen bezig dat ik wel eens "vergeten"wordt en dingen zoals naar voetbaltraining gaan omdat de oudste daar sinds kort op zit tja dat komt nu voor zijn rekening omdat de kleine 's avonds traint...wel leuk om te zien hoe ze daar samen mee omgaan, tis voor hun echt hun mannending maar mee naar competitiewedstrijden komt weer voor mijn rekening omdat hij 9 van de 10 keer zaterdags moet werken... hij doet de kinderen daarentegen wel onder de douche brengt ze naar bed en dat soort dingen nog meer maar de echte opvoeding tja grotendeels toch voor mijn rekening...en dat zal ongetwijfeld bij vele andere gezinnen waarvan de man full time werkt ook zo zijn?
Wij doen het ook samen! Ik misschien iets meer dan mijn mannetje omdat we ervoor gekozen hebben dat ik huismama word maar als mijn mannetje er is weet ik zeker dat hij een superpapa zal zijn ! Grtz x
Smoekie, bij mij ongeveer dezelfde situatie. Mijn man werkt ook veel, maar als hij thuis is dan is hij er echt voor het gezin.Ik werk af en toe in het weekend, en dan zorgt hij voor ze. Ik heb bewondering voor de meiden die het alleen moeten doen, ik zou het erg moeilijk hebben. Ik heb een enorme steun aan mijn man, zeker nu ik ziek ben van deze zwangerschap.Wij hebben bewust gekozen voor een gezin, en eigenlijk draait het bij ons alleen maar daarom, en dat vinden we prima. groetjes Patricia
Samen, we hebben al twee kids zou mooi zijn als hij nu besloot er tussen uit te gaan..... Meiden die er alleen voor komen te staan, ik heb geen ervaring maar ik denk dat als de kleine gezond en wel op je borst wordt gelegd jij je koningin zult voelen en verder alles vergeet, dus man of geen man het lukt jullie wel alleen hoor, ik ben best trots op jullie (al ken ik jullie niet) en heb ontzag voor jullie moed! keep the good work going
Ik doe het samen met mijn man, ook het parttime werken zullen we na de geboorte 50/50 verdelen, ieder terug naar 80%. Misschien dat ik het eerste jaar zelfs terug ga naar 60%, maar dat is dan 1 dag ouderschapsverlof. Mijn zusje moet helaas heel erg veel alleen doen, niet omdat haar vriend niet wil helpen, maar hij zit op de grote vaart en is soms maanden van huis. Met hulp van mijn ouders en van ons komt ze er wel, maar het is erg moeilijk.