Na een relatie van anderhalf jaar moet ik het ook alleen gaan doen. Ik heb er zelf een eind aan gemaakt omdat ik voor mijn kindje moet kiezen en niet meer alleen verantwoordelijk ben voor mezelf. Wat is het toch een nare man! Huiselijk geweld mag nooit!! Ik voel me van de ene kant zo sterk maar ben zo bang voor de toekomst! Hij zit nu nog vast maar wat gaat de toekomst me brengen?? Hebben jullie tips ?
Meis, wat goed van jou!!! Echt tips voor je heb ik niet aangezien ik niet in jouw situatie zit. Ik weet ook niet precies hoe het zit met een contact verbod, maar misschien is dat een optie? Wel heb ik het geweld helaas mee moeten maken met mijn ex-man en heb ik er destijds inderdaad ook zelf een punt achter gezet. En ja je toekomst is nu even onzeker misschien, maar je hebt echt de goede keus gemaakt!! Je hebt gekozen voor jezelf en voor je kindje. Een betere moeder kan je kleintje zich toch niet wensen? Heel veel sterkte deze tijd en ik weet zeker dat je het aan kan en dat je een geweldige moeder gaat zijn!!!
dank je wel ik ben met en contactverbod bezig maar gaat allemaal niet zo snel. Ben gewoon zo bang voor wat me nog allemaal te wachten staat, continu piekeren , hij heeft zoveel aangericht!
Als je deze stap al gemaakt hebt, komt de toekomst ook zeker goed! Menig persoon die de stap niet durft te nemen met alle gevolgen van dien... Super moeder ben je nu al =)
Heel veel sterkte meid! je hebt de goede beslissing genomen voor jou en je kleintje. De komende tijd zal zeker moeilijk zijn maar je komt er vanzelf! En het is heel logisch dat je nu onzeker bent en met spanning naar de toekomst kijkt, je ex zal een hele hoop schade hebben aangericht. Toen ik mijn relatie verbrak (ook huiselijk gewel) toen was ik helemaal van de kaart en had het even heel zwaar maar door steun van anderen en positief te blijven ben ik er snel bovenop gekomen, dat zal jou zeker lukken! Misschien kun je als je er behoefte aan hebt contact opnemen met maatschappelijk werk, miss kunnen zij je helpen met straatverbod of kunnen bijstaan in financien etc. Sterkte meid!
Je bent een toppertje meid dat je zo aan het welzijn van je kindje en die van jezelf denkt. Dat betekent dat je een hele verantwoordelijke en goede moeder bent! De nabije toekomst zal misschien zwaar zijn (maarja zwaarder dan alle mishandelingen? Ik denk het niet!!!) maar je toekomst zal heel zonnig zijn als je ziet dat je kindje heel gelukkig opgroeit in een veilige omgeving! Sterkte!
dank je wel ik heb ook inmiddels een contactverbod aangevraagd maar het is meer dat ik altijd bang voor hem zou zijn omdat hij gewoon gevaarlijk is. Hij bedreigd me nu met mijn familie. Zou graag in contact willen komen met mensen die hetzelfde meegemaakt hebben. bedankt voor de reacties
Misschien kan het steunpunt huiselijk geweld iets voor je betekenen , dat is geheel vrijblijvend. Misschien helpt een draagbaar alarmsysteem ook om je iets veiliger te voelen (geloof dat dat Aware heet). Sterkte voor de toekomst, en heel knap dat je voor je jezelf en je kleintje hebt gekozen!
ja is een rot gevoel omdat ik mijn kindje moet beschermen tegen hem maar kan mezelf niet eens beschermen als hij voor me staat. ben doodsbang dat die mijn kind ooit een keer ontvoerd.
Je kunt ook bv. Melding doen bij de politie, dat hoeft dan niet eens een aangifte te zijn. Dan weten ze in ieder geval wat er speelt. Mocht er dan ooit iets gebeuren waardoor je de politie moet bellen (hopelijk niet), dan weten zij ook dat ze onmiddellijk moeten uitrukken. Ik denk nu even mee op praktisch gebied. Meid, wat een rotsituatie zeg, verschrikkelijk, die angst die je hebt.
Ik heb aangifte gedaan maar hij is vrij gesproken omdat er geen bewijzen genoeg waren. (er was natuurlijk nooit iemand bij) Ik snap niet dat ooit verliefd heb kunnen worden op zo n vreselijke man! Ja is idd echt een rotsituatie en het val ook niet zo 1,2,3 optelossen!!! Bedankt voor je reactie!!
Jeetje, wat enorm heftig... Weg onbezorgde zwangerschap. Wat goed van je dat je de relatie hebt verbroken. Dat je bang bent begrijp ik helemaal, maar je hoeft nu niet meer met hem in één huis te wonen, wat voor nog meer angst had gezorgd. Ik hoop dat hij jou en je baby met rust kan laten, al is het natuurlijk dubbel zo moeilijk omdat hij wel de vader is.. Maar zou het geen verschil maken als hij niet zou erkennen? Hij heeft dan toch geen rechten? Hij heeft daar toestemming voor nodig van jou, en als jij die niet geeft sta jij veel sterker op dat gebied.
nee hij kan het alleen met mijn toestemming erkennen en die geef ik niet!! hij kan dan vervangende toestemming via de rechter aanvragen maar de kans dat die krijgt is erg klein