autostoeltje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door kimbloempje, 20 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimbloempje

19 okt 2007
    16
    0
    0
    Wij weten niet goed waar we op moeten letten bij de aanschaf van een autostoeltje. De prijzen verschillen van 50 tot 250 euro. Dat vindt ik erg veel verschil. Heeft iemand tips?

groetjes Kim Bloem

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Veiligheid is belangrijk.
    Wij hebben gekozen voor de maxicosi cabriofix. Deze kwam volgens de consumentenboned goed uit de test.

3. Sonja82

Sonja82 Actief lid

18 nov 2007
    182
    0
    0
    verkoopster in een babyspeciaalzaak
    Heerhugowaard
  4. pollywol

pollywol Actief lid

14 aug 2007
    264
    0
    0
    Als er maar een keurmerk van de EU op staat, dan is het altijd goed. Hoeft echt geen mc te zijn. Wij hebben er 1 van 25 euro van de Lidl, die in de Duitse testen beter is dan de mc. Dus shoppen is de moeite waard!

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Bij autostoeltjes gaat het er vooral om dat ze makkelijk in de auto te installeren zijn. In principe zijn de meeste autostoeltjes superveilig, maar doordat sommige niet zo makkelijk in de auto te zetten zijn komen ze wat minder goed uit testen. Dat is overigens ook de reden dat de mc vaak goed uit de test komt, die is heel makkelijk te installeren.
    Als je er eentje op het oog hebt, zou ik even kijken of je hem misschien kunt testen in de winkel of even in je eigen auto.

Groetjes Rosa

6. Sonja82

Sonja82 Actief lid

18 nov 2007
    182
    0
    0
    verkoopster in een babyspeciaalzaak
    Heerhugowaard
    Het is zeker niet zo dat alle stoeltjes die goedgekeurd zijn ook allemaal hetzelfde zijn!

MC heeft een hogere bescherming aan de zijkant van de stoel, het hoofdje ligt hier helemaal achter verborgen en als je een zijwaardse aanrijding krijgt ligt het kindje toch echt wel beter beschermt dan een goedkoop autostoeltje die net aan goed gekeurd is!

Bezuinigen op een autostoel is niet handig, het kan wel, als de keuringsresultaten gelijk zijn (zoals bij MC en baby-relax)

Het gaat hier om de veiligheid van je kind... Je kind is je kostbaarste bezit!

Al moet ik 400 euro uitgeven aan een autostoel... als die het veiligst is zou ik dat zeker doen!

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik ben het helemaal met Sonja eens.

8. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ga er niet klakkeloos van uit dat wat er in nederland verkocht wordt, alles goed is! afgelopen zomer is dus gebleken dat wij in een welvarend land als nederland heel veel onveilige stoeltjes op de markt hebben!

ik zou eerst een aantal onderzoeken/tests nalezen en dan een keuze maken.

de maxicosi cabrio fix kwam er dit jaar inderdaad als veiligste uit bij de anwb en de consumentenbond, dus deze hebben wij dan ook gekocht. als het om de veiligheid van onze uk gaat is niets te duur. dan koop ik zelf straks wel geen nieuwe kleding of wordt de vakantie wat simpeler ;)

Deel Deze Pagina