Nou ja, zoals de titel eigenlijk al zegt Onze jongste wordt 2 en ik weet echt niet meer wat we moeten geven. Met twee oudere broers hebben we eigenlijk al heel veel... maar om nou niks te geven... Alle tips zijn welkom, ook al denk je; dat heeft ze vast al Klein assortiment wat we al hebben: loopfietsjes, Duplo, zoefzoef en Toettoet, Netflix (dus ook geen dvd’s nodig), vormenstoven, Ikea keukentje met alles, klei met alles, kleren, boekjes.
Wat vindt hij leuk? Buiten spelen, auto's, treinbaan? Wij hebben een hoogslaper glijbaan voor in huis. Of een schommel bevestigen aan het plafond. Een auto garage? Zandbak? Waterzandtafel? Puzzel?
Ik heb een lijstje voor mijn zoontje die twee word, bevat het vokgende: Dekbed en overtrek voor groot bed, paraplu, badspeelgoed, knutselspullen, duplotrein, paw patrol helicopter, zandbak, autos voor in zandbak, water zandtafel voor buiten, kleding maar 98. Speelgoed dat hij al heeft en populair is is een paw patrolbus met autos en hondjes, groot zoekboek, dikkiedik voorleesboek, duplo.
Tekenbord Werk bankje ‘Gewone auto’s’ Dino’s Boerderij met plastic boerderijdieren Mega blocks Step Fietsje, tractor Schommel Spelletjes: memory, Nijntje verstoppertje Wheelybug Zo’n plastic schommel wip Wobbel Speelgoed Vliegtuig of helicopter Duplo trein Houten trein
Modderkeuken voor in de tuin. Moet je wel beetje handig voor zijn. https://www.google.nl/search?ie=UTF-8&client=tablet-android-samsung&source=android-browser&q=modderkeuken#imgrc=hMTqxa8L9Z41lM:
Een bijzonder bed, of een speciaal item voor op de slaapkamer zoals een lamp van Stan of een hangstoel of zo'n ei van Ikea of zo. Of een wobbel. Smartmax? Hubelino?
Boerderij staat op de lijst. Goed idee. Wat zijn die wobbels duur zeg... ben ook bang dat oudere broers ermee aan de haal gaan en dat lijkt me ietwat onveilig heb kennende.
Treinbaan is hier favoriet. En z'n houten hijskraan. Misch een abonnement op iets, bijv dierentuin oid? En dan een klein cadeautje voor t uitpakken? Keukentje Grote speeltractors. SoorteetBus met dieren Glijbaan buiten Trampoline als je er plek voor hebt. Heeftie bij opa en oma, groot succes.
Als hij van boekjes en muziek houdt zijn de boeken van Magali le Huche over Paco misschien leuk. Het is een hele serie met allerlei soorten muziek (jazz, Afrikaanse muziek, rock, Vivaldi, Mozart) en onze mini vindt het prachtig. Ze kan inmiddels zelf ook hard genoeg duwen om de muziek en geluidjes aan te krijgen dus leest ze ook alleen.
Smart max is favoriet hier. Vinden ze beude (bijna 5 en 2) leuk en spelen er op hun eigen manier mee. Ik heb op marktplaats een grote bak vol gekocht met meerdere sets, je hebt best wel wat nodig om leuke dingen te bouwen. De glijbanen uit de stuntset wordt hier altijd gebruikt. En de autotjes om eraf te laten rijden. Maar je hebt eigenlijk meer staven en ballen nodig om echt wat leuks te bouwen. Mijn zoontje van 2 vind Boomgaard van Haba ook heel leuk om te spelen. En de houten treinbaan wordt ook heel vaak gepakt.
S heeft de power vehicles gekregen voor zijn 3e verjaardag en ik heb een set met veel staven en ballen en vliegtuig accesoires via marktplaats erbij gekocht. Hij vindt het heel leuk! S vond verder leuk toen hij 2 was: Bolderkar (kleine van plastic) Driewieler/loopfiets Dinosaurussen Duplo Bruder roadmax wagens Boekjes lezen Dier op dier van Haba Huisje boompje beestje spel Zo'n vloerkleed met wegen om met auto's op te spelen Verder zou ik dagjes uit vragen of geven, bijv abonnement op de kinderboerderij (evt met klein kruiwagentje om uit te pakken op zijn feest), dierentuin, binnenspeeltuin..