Alleen op pad/stap

Discussie in 'De lounge' gestart door Strandbal, 25 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik ga heel vaak alleen op pad. Ik heb maar 2 vriendinnen en die hebben ook kinderen dus druk met zwemles, clubjes en afspraken. Ik ga ong 1x per 2mnd met een van hen wandelen, km of 10.

Verder ben ik sinds enkele maanden de drempel over om alleen te gaan wandelen. Mijn vriend vind wandelen saai (hij heeft marathons gelopen met veel training vroeger, dus hij heeft dat al veel gedaan) en onze zoon wil niet wandelen. Ik durfde eerst niet goed alleen, ik vond het bos eng en ik heb het ook niet op honden. Maar uiteindelijk was de keus: thuisblijven of alleen gaan. Ik begon op de heide, lekker veel overzicht om me heen, en ik ga op dagen dat het druk is in het bos, za of zo. Mijn vader wil het eigenlijk niet hebben, hij vindt het gevaarlijk voor een vrouw, maar ik ben het echt beu om steeds mensen te bellen om mee te gaan en dan 19 van de 20 keer teleurgesteld thuis te blijven omdat niemand kan.
    Ik schrijf thrillers als hobby, en ik heb gemerkt dat ik van zo'n wandeling heel veel ideeen krijg. Die ik niet krijg als er iemand meegaat. Zwemmen en fietsen doe ik ook alleen.

Terrasje pakken of uit eten gaan alleen doe ik niet, dat vind ik ongemakkelijk en ook onnodig, na het wandelen koop ik een flesje cola bij tankstation en dorst is gelest haha

momwithcamera vindt dit leuk.
  2. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Jazeker wel. Sauna ga ik heel vaak alleen. Heerlijk is dat. Soms ergens koffie drinken, ook wel eens alleen een museum bezocht enzo. Ik doe eigenl8jk waar ik zin in heb en ja, zeker leuk met anderen. Maar alleen is ook prima. En soms ook weer niet trouwens. Dan blijf ik thuis. Lekker zwelgen in zelfmedelijden omdat ik me dan alleen voel.

Pinkblossom vindt dit leuk.
  3. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.617
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ja hoor, lekker alleen sporten en alleen op vakantie, heerlijk!

Adje vindt dit leuk.
  4. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Alleen ergens koffiedrinken, heerlijk!

5. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja hoor vaak zat. Even wat met een vriendin afspreken of wat leuks doen met mijn vriend.

Zoon heeft dan oppas of is bij opa en oma logeren. Super fijn :)

Ben ook een keer een weekje op vakantie geweest naaf Aruba. Zoon zat toen bij mn ouders. En die had de tijd van zn leven. :)
    Ik ook trouwens :oops:

6. Want2beAmom

Want2beAmom Fanatiek lid

9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Heerlijk is dat.. even een dagje alleen naar de sauna of in de stad lunchen. Genieten juist!

7. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.275
    25.746
    113
    Oh, alleen op vakantie lijkt me ook heerlijk! Dat is wat lastiger hier vanwege opvang van de kinderen en alle sporttijden en afspraken e.d. Dan zou mijn man te lang vrij moeten nemen. Maar anders zou ik zo gaan :D

Chillin vindt dit leuk.
  8. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik heb ook echt wel behoefte aan me-time.. sowieso wandel ik regelmatig, en loop ik hard. Even lekker winkelen alleen, heerlijk haha. Wil binnenkort nog eens alleen naar de sauna. In de stad lunchen, heb ik eigenlijk nog nooit gedaan. Weleens een super groot ijsje voor mij alleen gehaald :p en ben vorig jaar drie dagen weggeweest met mijn zus.. heerlijk!! Merk dat ik nu na zes weken zomervakantie ook wel toe ben aan iets meer tijd voor mezelf...

9. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.034
    113
    Nederland
    Ik ga wel eens alleen de stad in winkelen, maar niet heel vaak. Hardlopen en sporten doe ik wel alleen maar verder niet. Lijkt me leuk een weekend alleen weg maar ook ongemakkelijk. Zou niet weten wat ik moet doen en ik denk dat ik me ongemakkelijk zou voelen als ik alleen ergens moet eten. Ik ben wel sociaal maar zal niet zomaar met iemand een gesprek aanknopen die ik niet ken.:oops:

10. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    kids naar school dan ga ik:

Poetsen, de was, de bedden verschonen, boodschappen e.d.
    Verder nog: winkelen, sporten, afspreken met een vriendin of m'n moeder, wandelen, wat internetten, buiten een boek lezen.
    Ik help ook wel eens op school met activiteiten e.d.

11. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.275
    25.746
    113
    Voor mij voelde het ook wel een beetje gek hoor, in het begin. Maar zo heerlijk om een heel weekend met niemand rekening te hoeven houden. Gaan en staan waar je wil, eten wanneer je wil, slapen wanneer je wil, etc.
    Maar toen ik mijn sleutel van mijn huisje op ging halen voelde dat dus best even gek tussen al die gezinnen :roflmao:. En ook met uiteten voelde het even ongemakkelijk. Maar ik had zo’n voorgevoel dat ik daar gewoon even doorheen moest en dat het dan juist heel leuk zou zijn. En dat was het dus ook.
    Ik heb gewoon van tevoren besloten dat een beetje ongemak me niet zou weerhouden van de voordelen die het op zou leveren. En de volgende keer denk ik dat dat al veel minder is, of dat ik daar gewoon helemaal geen last van heb.

En wat ik gedaan heb: naar Westerbork, winkelen, flinke boswandeling, veel films gekeken in het huisje, lekker uitgebreid voor mezelf gekookt (ik hou ook van koken), onder de zonnebank en in de sauna in net huisje, in de tuin gezeten met mijn boek en uiteten geweest.
    Ik had van tevoren bekeken wat er allemaal in de omgeving te doen was, en op het moment zelf besloten wat ik daadwerkelijk ging doen. Heerlijk dat niks vastligt en je het dus helemaal zelf kan beslissen. Ik kan het echt alleen maar aanraden!

brownielover en Liekje81 vinden dit leuk.
  12. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Weekendje landal is toch ook vakantie? Haha, wel grappig, moest even terugzoeken, maar jij was toch echt degene die dat had gezegd :roflmao:

13. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Op woensdagochtend ben ik alleen en af en toe een langere dag. Heerlijk. Ga vaak zwemmen. Soms de stad in, in alle rust mijn favoriete winkels af en lekker ergens drinken of broodje eten. Of fietstochtje maken. Ik vermaak me wel.

14. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Behalve winkelen doe ik eigenlijk maar weinig alleen, terwijl ik het wel goed kan gebruiken, even helemaal onthaasten ofzo. Dus volgende keer blijf ik lekker even lunchen :thumup:

15. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.275
    25.746
    113
    #35 Adje, 25 aug 2019
    Laatst bewerkt: 25 aug 2019
    Ik vind een week of meer weg eigenlijk pas een vakantie. Een weekendje weg is een weekendje weg voor mij ;)
    Maar dat is dus mijn referentiekader. Oftewel een week of meer alleen weg, lijkt mij nog heerlijker dan alleen een weekend :roflmao:

MamavanLieverd vindt dit leuk.
  16. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Oh hier kijk ik zo naar uit, dat de oudsten over 2 jaar ook naar school gaan. Wat ik nu doe op mijn schaarse vrije dagen zonder kinderen: shoppen, sporten, kapper, of wandelen. Alleen lunchen/koffie drinken ook wel, maar dan ergens waar het rustig is, dan met een krant of boek erbij ter vermaak.

17. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.853
    18.598
    113
    Vrouw
    Ik zou niet zo snel in m'n eentje ergens wat gaan eten ofzo... maar in m'n eentje naar de stad en shoppen, geen probleem.. ! Of ronde fietsen ofzo, en dan ergens even wat drinken zou ik ook nog wel doen.

18. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik ook niet. Maar net heerlijk toch om een boek te lezen tijdens het eten?

Adje vindt dit leuk.
  19. Novi

Novi Niet meer actief

Wat doe je zo een weekend alleen? Soms lijkt het me ook fijn om te doen, maar ik weet niet waar ik mezelf mee kan vermaken. Ik ben zo gewend aan mensen om me heen.

20. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.659
    27.306
    113
    Vrouw
    Ik ben op vakantie bv alleen naar de ijssalon gefietst, ijsje heeft nog nooit zo lekker gesmaakt hahaha. Écht genieten.

Of winkelen of gewoon even ergens lunchen alleen. Feest!

Deel Deze Pagina