Hoi dames, Hoe, waar en waarin slaapt jullie kindje met reflux? Ik bedoel dan vooral 's nachts. Onze boy sliep op zich goed in zijn ledikantje, vaak 's nachts zo'n 3u achter elkaar maar nu wordt hij steeds wakker. Hij zakt onderuit of scheef ondanks matrozenbedje (laken omgeslagen onder zijn voetjes zodat hij niet kan zakken maar nu gebeurt dat dus wel) komt denk ik omdat hij nu zwaarder wordt. En verder heb ik het idee dat het bed schuiner moet maar dat gaat haast niet, ook vanwege dat zakken. Hij zakt dus vaak schuin of ligt helemaal opgekruld. Tis gewoon niet zo comfortabel meer. Daarnaast heb ik t idee dat ie meer geborgenheid zoekt in zn bedje..
Onze uk sliep heel weinig, veel met hem gelopen. Wij hadden zijn bed heel schuin staan. Hij bleef op de hoogte door een handdoek. Als een slinger van links naar rechts vast aan de zijkant en met zijn billen in de handdoek op het laagste punt. Toen dat niet meer lekker lag het bedje kort opmaken en daarna over naar de slaapzak.
overdag in de wandelwagen en in de draagzak ( ergonomische) in de nacht in zijn bedje waarvan het hoofdeinde omhoog is geplaatst. krijgt je kindje medicatie tegen reflux ?
Wij hadden een hangwieg die we aan de ene kant heel makkelijk konden inkorten, hierdoor zakte hij wel naar benee, daar hielden we rekening mee met instoppen.
Hier sliep hij in wiegje/ledikantje opgehoogd met spacebabies. De box was ook met spacebabies, maar toen hij begon te roteren hebben we die weer recht gemaakt. Vandaag (7,5mnd) gaan we zijn ledikantje naar beneden zetten want hij lag gisteren met zijn hoofd naar beneden. Hij slaapt op zn rug en lkan zelf zn hoofd draaien indien nodig. Grote hydrofiel eronder. Die slinger onder zn billen die hierboven genoemd wordt is een goede tip! Hebben wij ook gedaan voor de slaapzak. Met slaapzak nu een badstoffen hoeslakentje die glijden niet zo naar beneden als katoenen Verder krijgt ons zoontje nog wel medicatie (nexium).
Dank voor de info dames! Op de buik wil ie niet slapen op een of andere manier. Die handdoek ga ik proberen! HIj krijgt omeprazole en dat helpt goed maar hij wordt nog weleens wakker als het omhoog komt, niet omdat het pijn doet maar gewoon omdat hij het in zijn mond voelt komen denk ik.
Toen ze heel klein was op schoot overdag/ snachts cosleeper verhoogd ingebakerd. Daarna eigen bedje verhoogd ingebakerd Daarna op haar buik in een zipadeezip. Dat laatste was echt een doorbraak in beter slapen. Eerst de zipadeezip was een lifesaver en daarna ontdekte Ze haar buik ook waarna het nog beter ging! In het stik donker slapen met white noise zijn ook echt sleutels geweest.
Inbakeren bij reflux wordt afgeraden, tenzij op advies van een professional ( fysio of kinderarts oid).
We hadden een snoozzz. Mijn dochter had erge reflux en ledikantje schuin staan ze was ook erg onrustig, daardoor schoof ze door het hele ledikant. Ze lag zelfs een keer overdwars met haar hoofd tegen het voeteneind. Snoozzz was voor ons echt een uitkomst, waardoor ze vanaf dat moment ook goed ging slapen.
Idd op advies gedaan. Uiteindelijk als we eerder hadden geweten dat zipadeezips bestonden die eerder gebruikt. Was echt een uitkomst!
Voordeel is dat ze er veilig in kunnen omrollen / voor reflux baby's genoeg bewegingsvrijheid is, maar dat het wel veel meer geborgenheid biedt dan een gewone slaapzak door de lichte weerstand in de arm-span (en been) wijdte en heeft daardoor een kalmerende werking. check maar op babbababy.nl daar staat ook een stukje over. Het kost wel even wat, maar wij waren er super blij mee.
Onze dochter heeft ook verborgen reflux en sliep op een gegeven moment alleen nog maar snachts bij ons op de borst omhoog. We hebben toen een anti-reflux bedje gehuurd. Eerst was ik er een beetje sceptisch over maar ik dacht we kunnen het altijd proberen want we sliepen zelf hierdoor bijna helemaal niet meer., Dus dan probeer je alles. Ze moest eerst even wennen aan het bedje maar na een paar nachten sliep ze zo goed! Ze sliep meteen 6 uur achter elkaar dat had ze nog nooit gedaan! Ik kan het echt iedereen aanraden bij een baby met erge reflux.
Misschien een refluxkussen in plaats van het bed schuin zetten? Ik heb er een van RestEasy, (online) te koop via o.a. babydump, bol.com en veel andere webshops. Onze dochter ligt wel wat scheef vaak (maar dat lijkt ze niet erg te vinden) maar zakt zo niet meer onder de dekens (wat wel gebeurde toen het bed schuin stond). Ik gebruik de kleine vriant van dat kussen ook in de kinderwagen, werkt perfect