Controlebezoeken verloskundige vanaf 37 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elleke, 22 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi hoi! A.s. woensdag moet ik weer op controle bij de verloskundige.
    Nu is mijn vraag of dit nog anders is vanaf week 37. Gaan ze dan nog meer dingen onderzoeken, bijv. een inwendig onderzoek? Of is het gewoon een zelfde controlebezoek als anders?

2. Desii

Desii Actief lid

7 nov 2009
    271
    0
    0
    Hutje op de hei
    Ben ik ook benieuwd naar, lees dus even mee.

3. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier was het precies hetzelfde.
    Pas inwendig onderzoek gehad tijdens de bevalling.

Nu loop ik bij de gyn, ben benieuwd of het daar ook hetzelfde gaat.

4. muppie

muppie Lid

12 mei 2011
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij waren de bezoekjes aan de verloskundige ook precies gelijk als eerder in de zwangerschap hoor!

5. miracle of love

miracle of love Bekend lid

17 apr 2010
    679
    0
    16
    Hier ook precies hetzelfde als eerder in de zwangerschap. Enige leuke is dat je nu lekker iedere week mag :)

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Inderdaad :)

7. giraf

giraf Niet meer actief

Vind het juist vervelend om elke week te 'moeten' :)
    Het is elke keer een hoop gesjouw met de kleine om bij de verloskundige te komen, moet altijd ontzettend lang wachten daar aangezien ze altijd uitlopen met controle's en dan ben je aan de beurt en sta je binnen 5 minuten weer buiten. Hartje ok, bloeddruk ok, ok tot volgende week ;)

8. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    inderdaad zelfde onderzoeken, best naar aangezien ik dus met mijn zoon van 4 naar de verloskundige moet fietsen 20 minuten.... (heb geen rijbewijs) en dan weer terug terwijl mijn bezoek daar nog geen 10 minuten binnen is...

Moet er morgen heen, heb zelf al 2 dagen last van gigantische krampen en harde buiken en ben morgen 39.2 zwanger... leuk weer fietsen :(

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wat de rest ook zegt. De afspraken blijven ongeveer hetzelfde. Geen inwendig onderzoek, als daar geen aanleiding voor is.

Hier boden ze 4 jaar geleden bij de 41 weken afspraak aan om te kijken en evt te strippen. Deze keer (veranderd protocol) is de 41 weken afspraak bij de gynaecoloog, en daarna weer bij de verloskundige of gynaecoloog, dat mag je kiezen. Dat is dan in principe ook de 1e keer voor een inwendige controle..

10. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Pfff, dit heb ik ook. Ik hoop dat ik op tijd beval dan hoeft dat allemaal niet.;)

11. Bri

Bri Niet meer actief

Onderzoeken bleven precies hetzelfde, maar wel meer aandacht voor dingen als leven voelen. Bij ook maar enige twijfel: direct naar het ziekenhuis voor een CTG.
    Bij 40 weken hebben we het serotiniteitsbeleid besproken (moeilijk woord voor: wat gaan we doen nu je overtijd loopt). Maar inwendig onderzoek heb ik pas tijdens de bevalling gehad.

12. tugbiss

tugbiss Lid

3 jul 2011
    44
    0
    0
    bij mij ook gewoon reguliere controle.

13. jolyn29

jolyn29 Lid

8 jan 2011
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik moet donderdag ook weer, en dan ben ik 38 weken...dan kreeg ik wel een inwendig onderzoek om te kijken of de baarmoedermond al "rijp" is...

raar dat jullie dat niet hebben dan?

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Inwendig kijken doen ze hier ook niet alleen opverzoek. Het zegt niets zei mijn verloskundige en dat klopte: 10 uur nadat zij constateerde dat alles nog potdicht zat ben ik bevallen :D

Deel Deze Pagina