Alleen prik tegen mazelen geen bmr cocktail ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lisanne123, 30 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Tuurlijk, is ook zo. Maar dat is dan dus een vaccinatie extra als je het vergelijkt met het standaard programma :) Maar dat geeft niet, als het dan gewoon beschermd..

2. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Me man zei dat er in onze buurt (plaats naast ons) weer stuk of 11 nieuwe gevallen zijn:$.. Ik had ook ergens gelezen dat Borstvoeding ook wat kan bijdragen aan de bescherming van je kindje? Weet iemand hier meer van, of dit echt zo is?

3. topper12

topper12 Niet meer actief

Weet helaas de bron niet meer, maar ik heb (wetenschappelijk artikel) gelezen dat als je voor de 14 maanden wordt ingeënt met de BMR dat de kans groot is dat je (ondanks de herhalingsprik) minder goed beschermd bent.

Niemand die precies weet hoe je het solo-vaccin voor mazelen kunt bestellen en wat het ongeveer kost? :( Ik kan het namelijk nergens vinden.

Ik woon helaas wel in een risicogebied, maar twijfel zo hard of ik een kind van 6 maand wel moet inenten. Heb zelfs al overwogen om gewoon de deur niet meer uit te gaan ;) Pfff stom dilemma :x

4. linde90

linde90 Niet meer actief

Hier op cb zeiden ze inderdaad dat je op latere leeftijd minder goed beschermd zou kunnen zijn.
    Maar voor nu ben je wel beschermd. Je kan moeilijk 8 maanden de deur niet uit gaan.

5. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Tijdens mijn zwangerschap bleek dat ik geen antistoffen tegen de bof had. Na mijn zwangerschap heb ik mezelf als nog moeten laten vaccineren. Voor een evt. tweede zwangerschap. Ik kon niet alleen een bof vaccinatie krijgen. Maar moest de BMR. In 2011 kostte deze rond de 30 euro. Het duurde overigens twee maanden voor ik de volledige antistoffen had. Vaccineren wil dus niet altijd zeggen dat je antistoffen hebt.

6. topper12

Dat wordt inderdaad vrij lastig, maar ik kan wel mijn woonplaats "ontwijken" door ergens anders de boodschappen e.d. te doen, maar ja dan nog loop je een risico. Dat maakt het ook zo lastig, want ik vind dat ik haar later (ongeacht de keuze en evt. Bijbehorende gevolgen) wel moet kunnen uitleggen waarom wij destijds de keuze hebben gemaakt om wel/niet vervroegd te enten.

7. linde90

linde90 Niet meer actief

Ik heb het wel gedaan.
    De piek wordt verwacht over aantal maanden. En als je nu ziet hoe snel het gaat ,duren die maanden heel lang als je in angst moet leven.

8. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Ik ga ook denk ik toch voor inenten .
    Ik weet dat de kans aanwezig is dat hij minder beschermd zal zijn en ook na zijn 14 maanden herhaling .

Maar na het 1e jaar is het vaak niet meer zo levensbedreigend .
    Van de bof kunnen mannen onvruchtbaar worden als ze het op latere leeftijd krijgen en van rode hond kunnen zwangeren vrouwen gruwelijke gevolgen krijgen .

Dus dat vind ik heftig dat het gelijk de hele BMR is wat later niet meer goed werkt als dat gebeurd . Bij alleen de M en niet de BR had het een veel makkelijkere keuze geweest .

Ik was trouwens ook niet immuun voor rode hond (kwamen ze achter tijdens mijn zwangerschap) en heb gewoon met inenting gehad met 14 maanden dus zegt ook niet alles .

9. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Ik heb het vandaag ook gedaan. Tja waar doe je goed aan?
    Maar goed, ons zoontje heeft één gehoorbeperking en het laatste wat ik wil is één oorontsteking.
    We wachten af. Vind het ook lastig omdat iedereen wat anders zegt en ik weet echt niet wie ik moet geloven. Op internet staat ook van alles.
    Kon alleen in cocktailvorm, zeiden ze.

10. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook laten enten, vind het risico te groot om te wachten tot 14 maanden (als je natuurlijk in een risicogebied woont), maar hebben er wel goed over nagedacht.

Zoals lisanne123 ook al zegt, wil de enting op alleen 14 mnd ook niet zeggen dat de antistoffen altijd goed zijn werk doen. Mijn man is geent met 14 mnd en toch de bof gekregen toen hij klein was!

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

In een belgisch onderzoek is gebleken dat kindjes van moeders die zelf de ziekten doorlopen hebben, iets langer na de geboorte nog beschermd zijn dan kindjes van moeders die gevaccineerd zijn. Dat komt omdat de antistoffen via de placenta doorgegeven worden aan je kind, en moeders die de ziekten zelf gehad hebben, hebben meer antistoffen dan moeders die gevaccineerd zijn.
    Borstgevoede kindjes hebben dan idd weer een voordeel op KV-kindjes, omdat via de BV dus nog enige tijd na de bevalling die antistoffen ook nog doorgegeven worden, bleek uit datzelfde onderzoek.
    Het verschil is niet schokkend groot, (max een maand of 2-3 voordeel geloof ik, dat ik las in dat onderzoek), maar er is dus idd wel verschil.

12. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hoevaak moet het hier nog gezegd worden voor het duidelijk is? ;) Vaccineren wil niet zeggen dat ze de ziekte niet krijgen! De kans is misschien wat kleiner, en de kans op complicaties wat minder groot, maar je moet eens rond gaan kijken hoe vaak er kinderziektes rond gaan op kinderdagverblijven, die zijn 9 van de 10 toch bijna allemaal gevaccineerd hoor.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Waarmee maar weer bewezen is dat de voorlichting over vaccinaties door CB drastisch anders aangepakt moet worden, want nu weten veel te veel mensen niet goed hoe en wat...

14. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Dat is ook wat ik er mee bedoelde!

15. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ok, sorry dan ;)

16. Venice

Venice Actief lid

15 nov 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar ben ik nou precies bang voor, dat m'n zoontje na de BMR alsnog de bof krijgt als hij de studentenleeftijd heeft. Dan liever als kind... Zou daarom liefst alleen de mazelenprik geven.
    Zelf heb ik bof en rode hond gehad als kind (ben van net voor invoering van de bmr) en heb nu nog antistoffen.

17. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lastig.... ik belde vandaag de GGD en ik hoorde dat er in onze wijk nu zelfs al de mazelen heerst:$... ze stellen alleen ons er niet van op de hoogte... nee ze zijn nu juist de mensen op de hoogte aan het stellen die om de een of andere reden niet met 14 maanden een prik hebben gehaald...... beetje om gekeerde wereld (de kindjes daar gelaten die door gezondheid het niet konden/kunnen....)

Ik vroeg wat zij adviseren en het is echt aan ons... het is kiezen tussen 2 kwaden zei ze. Er kunnen complicaties optreden door de vaccinatie, juist omdat hij nog klein is.. moeten sowieso nog een keer vaccineren natuurlijk... en tot 9 jaar minder beschermd. Dat moet jezelf gaan afwegen.... tja.. moeilijk hoor. Me schoonouders zeggen gelijk, vaccineren!! Mijn ouders zeggen juist weer van niet.. zo van.. wij hebben t ook gehad.. tja... Ik weet echt niet waar ik goed aan doe.... vind het zo lastig. We hebben nog even de tijd. Maandag zouden we hem kunnen halen.

Wat ook wel mee speelt is dat hij niet op het KDV zit. Wel 1 dag per week bij mijn moeder met nog een kindje van onder de 14 maanden, maar hij woont buiten het gebied (zit wel op het KDV) maar verder komt hij eigenlijk er niet mee in aanraking. Boodschappen doen we ook buiten onze wijk.. wat zouden jullie doen? Ik weet t gewoon echt ff niet...

18. topper12

Heb eindelijk de werkwijze gevonden hoe je aan een mono-vaccin mazelen kunt komen:

http://nvkp.nl/fileadmin/nvkp/pdf/Dossiers/Mazelen%20dossierwebsite%20A-M.pdf

Nu alleen nog even uit zien te vinden hoeveel deze omweg gaat kosten...

Edit: zie nu dat je het volledige dossier te zien krijgt als je op de link klikt. Op pagina 5 kun je lezen hoe je het monovaccin kunt laten bestellen.

Deel Deze Pagina