Mijn mannetje heeft ca 3 weken s nachts heerlijk doorgeslapen van 22:00 tot 7:00. Nu komt hij s nachts weer. Geen probleem op zich, maar het tijdstip.... Hij komt tussen 3:30 en 4:30, ongeacht hoe laat hij de laatste fles krijgt ( tussen 21:00 en 23:00) op verzoek of door te wekken, het maakt allemaal niet uit. Nu is dat nog geen probleem, maar over een goede week moet ik weer aan het werk. Ik moet dan rond 5:00 m'n bed uit als ik nog moet kolven/voeden, anders kan ik een half uurtje langer blijven liggen. Maar ja, als meneertje op deze tijden blijft komen zit ik dus straks een half uur tot een uur te duimendraaien. Terug naar bed schiet niet op, vroeger of later naar m'n werk is geen optie. Hoe kan ik die kleine man toch een uurtje eerder of later laten komen? Wekker zetten (op bijv. 3:00) is het enige wat ik nog kan bedenken, maar ben bang dat ik daardoor hem ontregel.
Niet, ik zou het gewoon afwachten, hoe harder jy er een schema in wilt hebben hoe lastiger het word is mijn ervaring. Ik zou zeker geen wekker gaan zetten voor een nacht voeding, vaak lossen deze dingen zichzelf wel weer op
Mijn ervaring is ook: niet. Baby bepaalt uiteindelijk toch zelf wel... Ik zou gewoon meegaan in het ritme van je baby. Wie weet is het over een week alweer anders.
Inderdaad, gewoon maar laten en hopen dat hij het doortrekt Hier sta ik ook om 5 uur op voor mijn werk. En de ene keer komt mijn dochter om 2.30, de andere keer om 5 of 6. Tja..