Baarmoedermond nog 1 cm.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mm7, 16 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik heb een vraagje ; Mijn baarmoedermond is nu nog ongeveer 1 cm. Ik vraag me af hoelang je hiermee nog door kan lopen, tot wanneer de bevalling doorzet... Heeft iemand hier ervaring mee? Kreeg je bedrust tot aan je bevalling, of mocht je gewoon alles doen en werd je goed in de gaten gehouden doormiddel van echo?

Op welke termijn wist je dat er nog 1 cm stond? Had je daarvoor klachten gehad? En wanneer ben je uiteindelijk bevallen?

Puur uit nieuwsgierigheid, ik snap natuurlijk wel dat het bij iedereen anders is...

2. Juno77

Juno77 Actief lid

18 aug 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi MM7

Ik heb je verhaal gevolgd onder een ander topic, want als het goed is lig je in het ziekenhuis toch? Ik hoop dat je twee kleintjes nog heel lang blijven zitten en dat je buik een beetje rustig blijft.

Ik heb zelf geen ervaring met bedrust, maar heb wel een zwakke baarmoederhals. Nadat mijn dochtertje en zoontje met 27 weken zijn geboren (en na drie weken overleden) ben ik uitgebreid onderzocht en nu blijk ik o.a. een zwakke baarmoederhals te hebben. Bij deze zwangerschap heb ik bij 13 weken een cerclage gekregen waarbij ik 'gewoon' alles mag doen, zij het wel rustig aan natuurlijk.

Ik 'schrijf' mee onder het topic Preventieve Cerclage bij Prematuur en daar zijn wel een aantal dames die verplicht bedrust hadden/hebben i.v.m. een te korte baarmoederhals. Dus als je daar een kijkje gaat nemen zul je ook ervaringen van anderen lezen.

Heel veel sterkte en ik ga voor je duimen!

3. Liiaatje

Liiaatje Actief lid

8 okt 2010
    214
    0
    0
    Hoi, wat houdt dat precies in een korte baarmoedermond,
    ik had gisteren een inwendige echo onderzoek,
    en ze zei dat het er goed uitzag? bij mij is die 3 cm.

Wat houdt dat in dat die 1 cm is??

En Juno77, verschrikkelijk voor je !! om dat mee te maken.
    Ik hoop dat nu alles goed gaat!

4. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    1 cm istaat er nog, en dat is te weinig voor de termijn die ik zwanger ben hierdoor heb ik kans op vroeggeboorte... Ik heb alleen de pech dat ik ook telkens weeen heb... Als je je geen zorgen hoeft te maken is het prima toch...

5. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Juno77, heftig verhaal... Ik ga meelezen in het topic..

Deel Deze Pagina