alleen seks op dag van de eisprong...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mammamia, 31 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammamia

mammamia Niet meer actief

Hallo dames,

Ik heb misschien een hele domme vraag, maar kan je ook zwanger raken als je alleen de dag van je eisprong sex hebt gehad? ik vermoed dat mijn eisprong op 18 januari was en toen hebben we 's ochtends nog sex gehad en toen weer op de dinsdagavond... die week daarvoor alleen maar op de 10e sex gehad, was wat ziekig dus die andere dagen even geen sex gehad... ik heb nu wat lichte symptomen wat kan wijzen op een zwangerschap, maar ook net zo goed mijn ongi kan worden...

Ik heb namelijk in de nacht van 22 op 23 jan. zo ontzettend last van buikpijn gehad dat ik dacht dat het misschien een innesteling kon zijn... en ik ben nu alweer op dag 36 van mijn cyclus (maar die is nogal onregelmatig sinds ik gestopt ben met de pil)...
    Snappen jullie het nog een btje? haha... in ieder geval kan iemand even mijn vraag beantwoorden?

Alvast bedankt...

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ja kan hoor! ik ben zwanger geraakt een dag na de eisprong. weet ik heel zeker omdat we tot die tijd nog condooms gebruikten. was dus in 1x raak.

spannend! :D

3. mammamia

Kijk aan... dat doe je goed;)
    Nee ik vroeg het mij ff af omdat er zoveel te googlen valt en dat ze dan zeggen dat je het beste 2 dagen voor, op de dag zelf, en 2 dagen na de eisprong sex kunt hebben om de beste kans te maken voor een zwangerschap... maar ik heb dus meerdere dagen voor de eisprong, op de dag zelf en 2 dagen erna sex gehad... maar dat moet toch ook gewoon kunnen? elke x als je onbeschermde sex hebt kun je zwanger raken, dus waarom ook niet;) we shall see... had net wel een klein beetje rozig/bruinig slijm bij het afvegen, maar kan dus net zo goed mijn ongi worden... spannend...

4. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Het kan heel goed, een testje en je weet het! Morgen ben je dan 14 dpo dus ik zou zeggen, wat let je ;)

5. mammamia

wat bedoel je met 14 dpo... waar staat dpo voor? jah sorry, heb me er nog niet in verdiept haha... jah ik zat eerst te denken om maandag een test te doen... want volgens de calculator kan ik vanaf 1 febr. testen... maar afgelopen dinsdag heb ik nog een test gedaan en die was negatief... maar misschien heb ik toen dus te vroeg getest?

6. YellowButterfly

OW sorry, dat is days past ovulation. Als je aangeeft dat toen op zondag je eisprong had, zitten we morgen 2 weken later en zou je dus een test kunnen proberen. En inderdaad, dat is 1 februari! Die van dinsdag kan heel goed te vroeg zijn geweest!

7. mammamia

Oke, weer wat geleerd haha... jah had idd al de calculator erbij gepakt omdat ik in de nacht van 22 en 23 jan. zo'n buikpijn had dat ik dacht mijn menstruatie zal wel komen (want ik zat toen op dag 28 van de cyclus) toen ging ik dus kijken of het misschien de dag van de innesteling was en dat klopte... maar kun je bij een innesteling dan ook zo'n erge buikpijn hebben? ik dacht dat je dat helemaal niet kon voelen, of tenminste niet zo erg... en het is toch vreemd dat ik zo'n erge buikpijn had wat uitstraalde naar mijn bovenbenen en dat ik nu ruim een week later nog niet ongi ben?... raar lichaam hoor haha...

8. YellowButterfly

Nou dat is niet zo heel raar, ik heb het namelijk ook gehad en teste een week later positief ;) Heel veel succes en laat het weten he!

9. Marieke1983

ja, ik word ook nieuwsgierig! hopelijk test je straks positief!

@odess: leuke banner heb je!

10. mammamia

Aha, dat is weer positief om te horen... er is dus nog hoop;)... ik denk zelf dat ik nog even een paar dagen afwacht of ik ongi wordt of dus zwanger ben... ik heb de laatste tijd aardig wat negatieve testen in handen gehad... dus wil het nu eens als ik het doe goed doen, een dikke vette 2e streep zien... ben bang voor een teleurstelling... maar ik laat het je zeker weten;)

11. mammamia

Geef me nog even een paar dagen de tijd;) hoe moeilijk ik dat ook vindt... ben bang voor een teleurstelling... maar laat het je zeker weten...;)

12. mammamia

heb verder namelijk ook weinig syptomen hoor... merk in ieder geval helemaal niks aan mijn borsten... ben wel wat moe en heb dus af en toe last van buikpijn en lage rugpijn... maar kan net zo goed gewoon mijn ongi worden... hebben jullie wel duidelijke symptomen? grotere zere borsten of iets anders?

13. YellowButterfly

Ik voelde ook niets aan mijn borsten, dat begint nu pas te komen! Verder merkte ik het aan de krampjes onderin mijn buik :) Ook niet veel dus!

14. mammamia

en oja... ik heb ook bijna geen eetlust gehad afgelopen week... begint nu weer een btje te komen... maar ben vorige week ook ziek geweest(het welbekende griepvirus) dus daar kan ik ook nog wat moe van zijn en geen eetlust van hebben (al had ik geen buikgriep) maar gewone griep... daarom is het ook zo lastig om mijn symptomen aan een zwangerschap te vergelijken of aan mijn ziek geweest zijn...

15. Marieke1983

bij mij waren 2 dingen anders toen ik net zwanger was: zere tepels en eetbuien. maar pas achteraf bleken dit mijn eerste symptomen te zijn. ik teste met 4 dagen overtijd omdat ik nooit had gedacht al zwanger te zijn.

ik had wel krampen enzo, maar ze voelden wel anders en waren heel erg pijnlijk. maar super duidelijk is het pas achteraf ;)

16. mammamia

Ik heb nog geen enkele last van zere tepels of zere borsten... wat ik wel gisteren de hele dag voelde was het kloppende/trekkende gevoel van een spier naast mijn borst richting mijn rug... maar of het nou mijn borstspier was of hartspier was... ik heb geen idee... het voelde in ieder geval heel erg gek...en vandaag is het weer weg... weleens gehoord dat dat ook een zwangerschaps symptoom is? en hoe verklaren jullie die hele heftige buikpijn die ik vorige week had? wat zou dat geweest kunnen zijn... ik heb er zelfs een cola fles met kokend heet water tegen gehouden om de pijn wat dragelijker te maken... niet dat het veel hielp hoor... maar moest toch wat...

17. Marieke1983

dat van die spier heb ik nog nooit gehoord, heb het ook nooit gelezen bij het eerste symptomen topic onder zwanger zijn.

en verder kun je er toch geen peil op trekken, geen eetlust, buikpijn en alles wat je kunt voelen kun je toch pas plaatsen na een test en kunnen ook van andere dingen komen. buikpijn kan idd van een bevrucht eitje komen maar dan nog is het afwachten of het eitje goed nestelt en blijft zitten.

je zult nog even geduld moeten hebben ;) gelukkig is het morgen zondag, kun je geen test kopen :)

18. mammamia

Het enige wat ik vond op internet over iets met een trekkend gevoel en borsten was dit:

Voor veel vrouwen het eerste teken:
    Eén van de eerste tekenen van een zwangerschap is een zacht TREKKEND gevoel in de nu groeiende borsten...

haha, das een goeie... morgen is het zondag... geen test kunnen kopen... heb er nog 2 in huis liggen;) dus ik kan ermee doen wat ik wil... niet echt handig, had ze liever niet gehad hihi... maar jah... ik denk dat ik mezelf nog wel even een paar dagen kan beheersen...

19. Marieke1983

haha dat schiet nog niet op dan, als je nog 2 testen hebt liggen ;)

dat trekkende gevoel heb ik zelf niet gehad, maar het is voor iedereen anders..

succes met beheersen morgen ;) zal wel heel moeilijk zijn! maar je moet maar zo denken: hoe langer je wacht, hoe positiever het lijntje zal zijn als je zwanger bent. (dus geen onzeker gedoe met vage lijntjes enzo!)

20. mammamia

Idd... zo dacht ik er zelf ook over... mocht ik in eerste instantie gewoon ongi worden dan is het in ieder geval een stuk korter geweest dan de vorige cyclus van 78 dagen... morgen zit ik op dag 37... dus dat zou alweer heel mooi zijn... al hoop ik natuurlijk zwanger te zijn... maar we gaan er nog ff uit van niet...

Wanneer was jij gestopt met de pil en na hoeveel rondes was jij zwanger?

Deel Deze Pagina