Ik zag dat de doeken van Aden en Anais erg fijn zijn. Ze zijn er van meerdere merken: A&A, Jolein etc maar ik vind ze erg duur. Nou dacht ik: lijkt me niet zo moeilijk om te maken dus waarom doe ik dat niet? Maar ja wat voor soort stof kan ik daar het beste voor gebruiken? Van die wafeldoek? Iemand tips?
Wafeldoek is veel te dik. Je moet dan echt van die hydrofieldoek hebben, die is niet zo makkelijk te krijgen helaas.
Zie bij Baby-dump op de site ook wikkeldoeken van de basic serie, 2 voor 20 euro, iemand hier ervaring mee? En met de Jollein hydrofielen?
Ikea heeft mega grote doeken en ze zijn nog fijn ook. Kost bijna niks. Net als die van de hema. 5 stuks voor 7 euro dacht ik Ook fijne doeken. Fijne doeken hoeven niet duur te zijn hoor Ik heb ze trouwens echt van bijna overal; prenatal, hema, babydump, ikea, wibra.... Allemaal even fijn behalve die van prenatal. Die vind ik echt stug
Van die echt grote doeken (A&A is 120x120 geloof ik) heb je er ook snel genoeg, meer dan 2 lijkt me onnodig. En dan nog gewone hydrofielen van bv de Hema of Prenatal ofzo.
Dat plan heb ik nou ook gehad. Na lang zoeken kwam ik erachter dat ik cotton gauze nodig zou hebben. Ik heb het in Nederland niet kunnen vinden en heb het uiteindelijk bij fabric.com besteld. Tsja, het is lekker zacht spul en het heeft er iets van weg maar het is gewoon niet hetzelfde. Inclusief venzendkosten was ik ongeveer 35 euro kwijt voor 6 doeken. Ik heb ook ergens gelezen dat muslin ook veel lijkt op de stof van hydrofiele doeken maar dat weet ik niet. Toen ik ze later bij babydump zag, 2 voor 20 euro baalde ik toch wel een beetje hoor. Dat vind ik nog een redelijke prijs en is wel precies wat ik wilde.
Ja ik zag ze ook bij Baby-dump van eigen merk en op een andere site 3 voor 15 euro van Jolein. Dus misschien kan ik dat dan beter doen dan helemaal moeite doen om een geschikte stof te vinden...