Hallo meiden, Senna heeft vanochtend haar 14-maanden vaccinaties gehad. Dat zijn de BMR en Meningcoccen C spuitjes. Op het buro zeiden dat ze er na een week tot 10 dagen ziek van kan gaan worden. Maar dan is Senna net 3 dagen logeren bij opa en oma! Zou dus wel sneu zijn als ze dan ziek wordt. Hoe ging dit bij jullie kindjes? Is de kans erg groot dat ze er last van gaat krijgen of valt het erg mee? Ik hoor graag jullie ervaringen. Alvast bedankt. Gr. Dolfijn
Het is vandaag 2 weken geleden dat Emiel de prikjes heeft gehad. Hij heeft er nog steeds geen last van gehad. Nu wel een beetje jengelig zo af en toe maar hij is ook behoorlijk verkouden. Het kan zijn dan Senna er ook geen last van krijgt.
Louise heeft er ook nagenoeg geen last van gehad... alleen de eerste avond wat verhoging en na een week wat uitslag op haar buikje, verder niet dus het is ons heel erg meegevallen.
Hier ook 2 dagen geleden, nog nergens last van en ook uit logeren bij opa en oma dit weekend... Tja oma redt zich er eventueel wel mee denk ik?
De arts van het buro verzekerde mij dat ze er echt maar 1 dag hoge koorts van kunnen krijgen, meer niet! Toen ik haar zei dat ik toch veel andere verhalen heb gehoord zei ze dat dat echt niet kon. Heb Liz nu al twee dagen met koorts dus weet nket of ik haar moet geloven!
Hier na 9 dagen 1,5 dag hoge ( 41,5 graad) koorts! Een heel zielig dood vogeltje wat ook niet meer kon bewegen en als wij bewogen begon hij te piepen Hij is nog nooit zo ziek geweest!
Mijn ventje had ongeveer 1,5 week na de BMR prik wat rode vlekjes op zn lijfje en hij was een dagje wat saggerijnig, dat was eigenlijk alles. Gelukkig maar, want ik heb me toch zorgen gemaakt over die prikken!
Mijn zoontje is behoorlijk ziek geweest van die prik. Onstoken ogen, hoge koorts en een hele erg snotneus(groen). Die verschijnselen kunnen bij de mazelen ook optreden. Zijn ziek zijn had dus wel degelijk met de prikken te maken. Als een CB arts beweert dat je kind er maar 1 dag koorts van kan hebben en meer niet, dan heeft hij of zij het fout. Er zijn genoeg kinderen die er behoorlijk ziek van zijn geworden. Dat kan geen toeval zijn. Er zijn daar in tegen ook genoeg kinderen die er weinig of geen last van hebben. Het ligt onder andere aan de weerstand van je kind op het moment dat hij/zij de prik krijgt of hij/zij er last van krijgt.
Merel heeft er ook heel erg last van gehad. Na een dag of 5 begon het. Hoge koorts 2 dagen, daana 2 dagen niks en toen weer 2 dagen hoge koorts. Snotterig, hangerig, overal op haar lijf rode vlekjes. Ze had echt de mazelen gekregen.....
Mijn dochter had na de eerste vaccinaties nergens last van, maar na de BMR is ze wel even behoorlijk hangerig geweest. Volgens mij had ze ook verhoging, zeker weet ik nog wel dat ze na 8 dagen helemaal onder de rode vlekjes zat. Het is volgens mij ook afhankelijk van de weerstand op dat moment.
He hoi! Mijn dochter is echt ziek geweest van de BMR vaccinatie. Hoge koorts, algehele malaise en vooral uitslag (rode hond uitslag). Het leek wel alsof ze helemaal niet geent was, maar de ziekte heeft doorgemaakt. Het was echt heel sneu