Alleen slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door josianne, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi Dames,

Ik heb een vraagje,sinds kort woon ik weer lekker alleen met mijn dochtertje voorheen bleef er altijd wel een familielid bij ons.
    Nu wil ik dat mijn dochtertje in haar eigen kamer gaat slapen precies tegen over mij.....maar ik ben zo bang, dat ik haar niet alleen laat.

Ik ben bang dat ze ontvoerd wordt...
    Ik ben bang dat ze stikt en doodgaat in haar slaap..enz.

Mijn huisje heb ik goed beveiligd alleen twijfel ik heel erg, hebben jullie tips over hoe ik dit het best kan aanpakken?

Gr.

2. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Dan zou ik haar nog lekker bij je houden, je moet je er wel goed bij voelen..

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik weet je achtergrond natuurlijk niet, maar het klinkt mij dat je het één en ander hebt meegemaakt. als dat zo is, kan ik heel goed begrijpen dat het moeilijk voor je is. je zegt al dat je huis goed beveiligd is en ze gaat tegenover je slapen. voor je gemoedsrust zou ik een babyfoon wegzetten. je dochtertje is oud genoeg om zonder risico te kunnen slapen, het is iets waar je zelf doorheen moet, om vertrouwen te krijgen in de situatie.
    voel je je er echt nog niet lekker bij, zoals hierboven gezegd, lekker bij je houden tot je wat zekerder bent.

veel sterkte,
    Miranda

4. Thnx!
    Mijn dochtertje is een huilbaby geweest waardoor ik depri werd,en ook nog alleenstaand was waardoor ik hulp kreeg van familieleden.
    Ben je zelf niet bang geweest om je kind in een ander ruimte te laten slapen?

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

dat is echt even de eerste paar keer hoor, dat je steeds even wilt checken of alles nog OK is... Zet een babyfoon aan en ga het gewoon doen, is echt de enige manier om ervan af te komen.
    Omdat ik je angst wel redelijk extreem vind, zou ik je niet aanraden je dochter toch maar weer bij je nemen: je doet dat dan om JOUW angst te reduceren en niet in het belang van je kleintje...
    't Is ff door de zure appel heen denk ik, maar het went snel hoor! Even het vertrouwen krijgen dat je kindje al zelf kan ademhalen, ;) (met een hele vette knipoog)

6. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    mijn zoontje slaapt vanaf de geboorte op zijn eigen kamer. ik heb het nooit eng gevonden, tuurlijk ging ik regelmatig kijken, maar ik heb altijd vertrouwd op de babyfoon en nog. hij heeft overdag lang beneden geslapen, maar dat was omdat hij niet in zijn bed wou. ;)
    nu hij ouder is, net zoals jouw kindje, ben ik er helemaal niet meer bang voor. hij ligt op alle mogelijke manieren in zijn bed.
    het is een kwestie van vertrouwen. slaapt ze overdag wel in haar eigen bed?

Deel Deze Pagina