Hoi Hoi.. Mali heeft sinds een paar dagen dat zodra ik haar in haar bedje leg dat ze gelijk omrold op dr buik..als ik haar dan terugleg gaat ze huilen en gelijk weer op haar buik en dan valt ze in slaap..als ik haar in haar slaap omrol word ze wakker en huilt ze weer totdat ze dus weer op haar buik ligt..Een slaapzakje helpt ook niet..Herkent iemand dit en kan ik er iets aan doen? Tnxx
ja he tis idd eng idee! maar als ze anders niet slapen wil? denk dat ze op den duu gewoon ook eeneigen houding gaan krijgen in het slapen moet je idd gewoon vaker bij haar gaan kijken
Nou, hier precies hetzelfde hoor! Meneer slaapt alleen op zijn buik en rolt er anders zelf wel naar toe! Je doet er niks aan. Enige waar je op moet letten is dat de overige omstandigheden optimaal zijn (zoals goede ventilatie, geen zacht matras waar hoofdje in kan verdwijnen etc etc, je kent het allemaal wel).
Haha hier ook hoor. Hij heeft eigenlijk nooit op zijn rug kunnen slapen, vindt het gewoon niet lekker. Wij waren ook steeds heel bezorgd, en hebben een cameraatje gekocht (mediamarkt, 179 euro) en die aan zijn bedje bevestigd. Zo kunnen we hem via het monitortje makkelijk in de gaten houden. Het is wel even een aankoop, maar het is het echt waard, we zitten nu echt lekker rustig in de woonkamer. Het gaat eigenlijk gewoon goed, het is idd zijn voorkeurshouding.
Een aantal verzekeraars vergoeden de kosten van zo'n camera, of vergoeden het huren ervan. Ligt er natuurlijk ook aan wat voor aanvullend pakket je hebt.
faytje doet het ook al van jongst af aan! ik ben niet zo bang aangelegd, dus voormij was het wat makkelijker. het is idd eenvoorkeurshouding,wat je zou kunnen doen is derin een slaapzak en dan vast maken of bakeren!
Ik ben het inbakeren aan het afbouwen en wil Aerin graag in een gewone slaapzak laten slapen. Het nadeel is dan dat hij zoveel gaat liggen flauwekullen in zijn bedje dat hij gerust de hele dag wakker blijft. Ik heb geprobeert om hem op zijn buik te leggen omdat hij dan niet zo veel kan met zijn handjes maar dat accepteert hij alleen als ik langs hem blijf zitten en over zijn ruggetje blijf aaien. zodra ik de kamer uitloop zet hij het op een krijsen.
Jamie doet het ook hoor. Leg je hem in zn slaapzak op zn rug in bed, kijk je even later weer bij hem ligt hij op zn buik of op zn zij. Zolang hij lekker slaapt vind ik het best hoor!
Hai, Ik heb voor mijn zoontje in zijn ledikantje een soort 'hoes'over zijn matrasje gekocht bij prenatal. Dat zie er uit als een soort dik net wat je strak over de matras heen trekt en als hij dan met zijn gezicht in de matras terecht zou komen zou hij gewoon door kunnen ademen. Hij slaapt tegenwoordig ook vaak op zijn zij en op zijn buik en ik geloof niet dat hij op deze leeftijd nog zo makkelijk kan stikken maar ik moet zeggen dat het mij in iedergeval heel erg geruststeld. Ik weet niet of je het ook voor een wiegje hebt. Volgens mij heet het Aerosleep, het kost wel iets van 60 euries en je hebt er ook hele matrasjes van maar die zijn nog duurder. Misschien heeft iemand er wat aan. Groetjes
noa heeft niet anders gedaan sinds zij geboren is slaapt ze al op haar buik... ik kon wel bang zijn, maar ik wilde ook slapen.. dus ik badt dat noa maar goed sliep... nu draaid ze zich ook afentoe naar haar rug.. in haar slaap.. maar ze moet op haar buik inslapen.
mijn oudste wou nooit slapen, eerste weken alleen bij mij op mijn buik. dat sloopt je. hij heeft uren gehuild, en toen we hem op zijn buik legden ontspande die en sliep. cb arts zei ook ,dat is een buikkind,daar doe je niets aan. beter zo dan hem oververmoeid laten huilen met ook het riscico op wiegendood. de 2de ging vanaf het moment dat ze draaien kon ook op dr buik. de 3de slaapt nog op zijn rug. maar ik zou zeggen gewoon laten slapen. als ze kunnen draaien kan je er niets aan doen