Hallo Allemaal, Ik ben geboren met een vorm van een open ruggetje. De vorm die ik heb zou niet erfelijk moeten zijn. Ik vraag me af of er op dit forum mensen zijn met een aangeboren afwijking en net als ik zwanger willen worden of al zijn. Ik hoop van jullie te horen. Groetjes Siri1981
Hallo, hier nog iemand met een aangeboren afwijking. Ben geboren met een open blaas. Ons zoontje is inmiddels 10 maand. Wie weet hoor ik weer wat van je, Groetjes.
Hallo Hennetje82, Een open blaas hoor je volgens mij niet veel. Wat hebben ze gedaan om dit te herstellen en hoe ga je hier mee om? Ondervind je hier nog hinder aan? Heeft dit nog effect gehad op het zwanger worden/ zijn? Hoor graag van je. Groetjes Siri1981
Ik ben er met de keizersnede achtergekomen dat ik een halve baarmoeder heb, mijn linker eierstok zit net onder mn ribben en ik heb maar 1 nier. Daarnaast heb ik verhoogde waardes van homocysteine in mijn bloed. Dit wist ik allemaal nog niet toen ik zwanger werd van mijn dochters. Mede door mijn afwijkingen zijn wij ons eerste dochtertje verloren. Zij had een open schedeltje, dus net als wat jij hebt ook een vorm van een neurale buisdefect, alleen niet levensvatbaar helaas. Nu we weten wat er aan de hand is, slik ik verhoogde dosis vitamines en word ik bij een hopelijke zwangerschap beter in de gaten gehouden! Ik neem aan dat jij ook een verhoogde dosis foliumzuur slikt? Je zou eventueel ook B12 en B6 kunnen slikken (en je homocysteine kunnen laten bepalen!)
Hallo, Ik heb op mijn 10e uiteindelijk een blaasvergroting gehad en zodoende catheteriseer ik mijzelf. Ik mag niet op de natuurlijke manier bevallen, omdat dan de kans op beschadiging erg groot is. Onze zoon is door een keizersnee geboren. Ik heb een heerlijke zwangerschap gehad en ook nadien ging en gaat het erg goed met me. En hoe is het met jou?
Het gaat nu weer goed met me. Ik heb 3 operaties ondergaan het afgelopen jaar, omdat het hersenvocht niet meer werd opgenomen door mn buikvlies. Ze hebben geprobeerd of het vocht door mn longvlies opgenomen kon worden, maar dit werkte ook niet. Toen probeerden ze weer mn buik maar die werkte nog steeds niet mee. Nu hebbenze de drain (klein slangetje) naar mn hart geleid en nu gaat alles weer goed. Ben nog aan het revalideren, maar ben wel weer gezond verklaard. Ik heb tijdens mn jeugd ook een paar operaties moeten ondergaan en vanaf mn 13e jaar ging alles goed, zodat ik 16 jaar dezelfde drain heb gehad. Ik hoef geen medicijnen te slikken gelukkig. En ik hoef ook geen extra foliumzuur of B12 te slikken nu.
Siri weet je zeker dat je geen extra foliumzuur moet slikken? Als je zelf een neurale buisdefect hebt of een kindje hebt gehad met een neurale buisdefect (zoals ik), dan wordt er in principe standaard 5.0 foloumzuur voorgeschreven! Ik zou t dus nog zeker eens navragen!! (En je kan t ook altijd op eigen initiatief gaan slikken, t kan geen kwaad!)