Mijn dochter zit vanaf 4 ofzo op een verhoger.. Maar dat is oa omdat ik en de kinderen amper gebruik maken van de auto (mijn man is veel weg en ik heb geen rijbewijs, laat ik het houden op 1 a 2 keer per maand) en het feit dat ze nog moet passen naast mn 2 zoontjes in hun autostoelen.
Ik zit net even foto's terug te kijken en Lisa komt ook iets boven de stoel uit. Maar volgens mij mag het tot aan de oren en dan moet je over op een groep 2 stoel. Maar ik ga nog even zoeken op internet. Lisa is sowieso nog veel te licht voor een groep 2 stoel.
Van de maxicosi site: Voor de veiligheid van je kind raden we aan het autozitje uit groep 1 (9 maanden tot 3,5 jaar/9-18 kg) zo lang mogelijk te gebruiken. Wacht met de overstap naar het volgende autozitje tot je kind de maximale gewichtslimiet bereikt heeft of de bovenkant van het hoofd van je kind boven de bovenrand van het zitje uitsteekt. Zo lang het achterhoofd van je kind volledig wordt ondersteund door de kuip, adviseren we je nog niet over te stappen. Zo krijgt jouw kind de beste bescherming.
Bij Lisa steekt haar hoofd al wel iets uit, maar haar achterhoofd rust nog helemaal op de stoel. Dus zolang dat zo is, laat ik haar in de groep 2 stoel. Ik denk dat tegen de tijd ze te lang is, ze al wel 15 kilo weegt en dus naar een groep 2 stoel kan.
wanneer ze niet meer onder de rugsteun kan Voor nu staat hij nog niet op de hoogste stand..dus kan nog gerust....maar in andere auto's neem ik alleen de verhoging zitje mee (kan los van elkaar)
Snoopy had het idd ook gelezen.....ik kijk morgen nog eens goed. Weet wel dat de bovenkant uitsteekt ... Antares ik laat haar idd nog maar lekker in de stoel zitten
De rugleuning geeft volgens mij iets meer bescherming bij zijwaardse botsingen. Maar ja, verder zitten ze natuurlijk gewoon heel 'los' in die gordel. Moest er in het begin echt aan wennen hoor.. Maar hier zit ze voorlopig nog met de rugleuning (4j4m). Ze klaagt er niet over en ik vind het zo prettiger. Alleen bij kleine stukjes met vriendinnetjes mee naar huis, zonder stoeltje.
Hoeveel komt ze er bovenuit? Mijn dochter van 104cm zit ook nog steeds in de opvolgstoel nr 1, en zit er eigenlijk nog prima. Qua gewicht kan het nog net (17,5kilo), ze gaat over als we terugkomen van vakantie. Nu kan ze nog lekker in haar uitschuifbare stoel liggen tijdens de lange reis. Haar hoofd komt ook een beetje boven de stoel uit, maar haar oren nog niet.
Die stoelen zijn echt fijner ook... Veel relaxter vond ik. Plus onze nr1-stoel had isofix en deze nr2 niet... Pfff wennen hoor
Eerlijk gezegd snap ik je wel maar begrijp ik je niet. Dan is het toch ook veel minder veilig als ze helemaal scheef liggen? Mijn oudste slaapt ook veel in de auto maar hangt met zijn hoofd juist tegen de zijkant van de rugleuning daardoor blijft hij rechtzitten..
Mijn zoons pastten er met bijna 4 al niet meer in met rugleuning. Ze waren toen wel al 1m28 en 24 kilo en 1m25 en 28 kilo. Mijn zoon van 5,5 jr hoeft zelfs al niet meer op stoelverhoger met zijn ruim 1m42 lengte en 33 kilo zwaarte. Werden pas geleden gecontroleerd door politie in de suto en die vroeg waarom zoon lief nog op een stoelverhoger zit want hij is toch al erg groot. Toen ik bertelde dat hij nog maar 5,5 jr is zei hij: huh dat meen je niet?! Ik dacht dat hij al ruim 11 was hihi. Dus hij vertelde dat het vanaf 1m35 al niet meer verplicht is in een stoel of verhoger. Tja ik doe het wel asngezien hij kwa leeftijd maar ruim 5,5 jr is. Mijn dochtertje heeft 1 mazzel en dat is dat ze ietsjes langer dan haar broers in de autostoeltjes past. Maar dan moet ze niet zo hard blijven groeien natuurlijk.
Ligt ook aan de lengte van je kind. Mijn zoon van 5,5 jr past echt niet meer hoor. Maar hij is echt een reus met zijn ruim 1m42 en 33 kilo. Oudste was met 6de verjaardag zelfs al 1m52 lang. Als je kindje niet meer lekker zit omdat hij met hoofd boven de rand uitkomt of gewoon weg niet meer goed zit tijdens een reis is ook niets. Maar hier er dus afgehaald omdat oren boven de rand kwamen.
Dat ga ik dus ook krijgen met minn dochtertje. Ze zit nu met haar 94 cm in een groep 1 stoel maar wat als ze straks met haar oren boven de rand uitkomt? Ze weegt nog net geen 11 kilo. Wat moet je dan aanhouden? Lengte of gewicht? Ik weet wel dat vanaf 15 kilo die mechanisme werkt dat hij het kindje veilig op de plek houdt. Moeilijk vind ik.
Onze dochter is nog net geen 15 kilo (zonder kleding) maar we hebben haar toch overgedaan naar groep 2 stoel omdat ze boven de stoel uit stak.. De gordel blokkeert overigens wel, dat hebben we gecontroleerd..
Mij vertelden ze in de winkel dat ze met het achterhoofd tot max halverwege over de rand heen mogen komen. Ligt misschien ook aan het stoeltje, maar mijn dochter paste met bijna 1.10 qua lengte nog goed in de gr1 stoel (maxi cosi pearl). De nekleuning kon omhoog en als deze op de hoogste stand stond, kwam haar hoofd misschien 2cm over de rand.
Ik ga straks eens goed kijken hoe ze nu precies zit in de stoel...... De jongste dan... De oren steken volgens mij nog niet uit dus dan zou het nog even kunnen he?
Gewicht is het belangrijkste!!! Jij steekt ook met je hoofd boven de achterbank uit...Je kunt trouwens het blokkeren van een gordel bij een ongeluk niet zelf bootsen. Geen 15 kg: groep 1!
Maar stel dat ze straks een flinke kop boven het stoeltje uitkomt en weegt bijvoorbeeld 13 kilo dan moet je ze toch overdoen omdat de hoofd geen ondersteuning heeft. Dat is tenminste wat het anwb zei tegen mij. Omdat ze bij een aanrijding hun nek breken als ze een hele kop boven het stoeltje uitkomen.
Stijn is 6,5 (1,30m/ 24 kilo)en zit in mijn man zijn auto nog in een stoel met rugleuning, daar rijden we ook lange einden mee en in mijn auto zit hij alleen op de zitverhoger maar hij zit bijna nooit in mijn auto.. Lisa word in september 4 (102 cm/18 kilo) en zit in allebei onze auto's nog in een stoel met rugleuning.. Vind dat nog even veiliger voor als we een klap aan de zijkant mochten krijgen..