Mijn zoon van bijna 3 komt steeds te vroeg uit bed. Hij is vandaag vb. al vanaf 6u wakker en als ik zeg dat ie in bed moet blijven dan doet die dat maar voor 10-15 minuten om daarna weer hetzelfde verhaaltje te doen.. Hij is nog moe en dus niet uitgeslapen vandaar dat ik graag wil dat hij in bed blijft . En zijn vermoeidheid.in combinatie met dat hij mij ook te vroeg wakker maakte ebay ik zelf dus ook nog moe ben, dat geeft geen leuke dag in het vooruitzicht... Heeft iemand een tip hoe ik hem in bed kan laten ? Zo'n slaapwekker heeft ie al, daar kijkt hij niet naar of dan zet hij de wekker uit zodat hij toch mag opstaan zogezegd. Belonen met sticker als hij effectief in bed blijft heb ik ook geprobeerd. Maar als hij eerst 10x uit bed komt om dan als de wekker uit is op te staan, dan geef ik natuurlijk geen want dan heeft zo'n wekker nog geen zin natuurlijk. Wie o wie heeft de verlossende tip?? Voor tv zetten is het em ook niet. Dat wil ik vermijden en hij blijft sowieso niet voor tv zitten maar begint dan lawaai te maken en de katten te terroriseren ..
Ja nog vervelender .. Hier de buren ben ik bang.. Ben aan het twijfelen om terug zijn spijlenbedje te zetten, daar kon ie niet uit. Maar dan worden eerste nachten ook een hel waarschijnlijk omdat ie opeens niet meer in zijn grote bed mag..
Hier ook hetzelfde probleem en hij word nachts ook nog een 10x huilend wakker. Ik zit er echt een beetje doorheen. Ik ben zelf ook doodop en probeer nu middags te gaan slapen en avonds vroeg naar bed. Hier werkt ook niets dus lees even mee
wij hadden het zelfde probleem maar dat is met de slaapwekker opgelost. als je hem nou zegt dat hij best uit bed mag maar dan op zijn eigen kamer moet blijven en zachtjes mag spelen of een boekje lezen ofzo. ik denk dat je hem niet kan "dwingen" om in bed te blijven om te slapen. slaapt hij smiddags nog? anders kijken om dat te minderen (niet elke dag of niet meer) in de hoop dat hij snachts langer slaapt.
Heb ik vanmorgen geprobeerd, dat ie wat mocht meenemen naar zijn kamer om te spelen . Maar heeft ook niet geholpen. Zat ie ermee tegen de muur de slaan en te roepen dat ie naar de speeltuin wou... Hij slaapt sinds hij 2,5j is al niet meer 's middags. Enkel in het weekend en op woensdag namiddag soms. Hij gaat voltijds naar school.
Mja misschien heb jij 1 van die kinderen die maar heel weinig slaap nodig heeft. Nu nog een manier vinden zodat jullie wel gewoon kunnen slapen
Als hoi dacht nog moe zou zijn dan zou hij ook wel willen slapen. Op zich is 6 uur niet echt een achterlijk vroege tijd geloof ik als ik het wel eens lees hier. Hoe is hij de rest van de dag? Is hij wel te genieten etc?
Dochter ook vaak vroeg wakker. Ik leg ze naast me neer met een favo dvd en zegt dat mama nog even blijft slapen ik geef een boterham en wat te drinken. Vanmorgen was ze ook vroeg wakker ben ik op de bank verder gaan slapen maar mijn 13 jarige knul bijna was ook wakker en tette ook een beetje mee op
Hier is mn zoontje ook altijd tussen 5 en 6 uur wakker. Hij staat dan ook gelijk bij onze deur ondanks speelgoed in zijn eigen kamer. We zetten bij ons de tv dan aan op tekenfilmpjes en hij zit dan bij ons in bed te kijken terwijl wij nog even onze ogen dicht kunnen doen. Ik denk dat het vooral een fase is, het is al heel vroeg licht en wij kunnen voor onze kinderen wel bepalen wanneer ze in slaap moeten vallen of wakker mogen worden, maar zo werkt het niet altijd. Mijn zoontje slaapt bijvoorbeeld nog 's middags en valt hierdoor na 21.00 en soms zelfs na 22.00 in slaap 's avonds. Maar hem wakker houden doe ik niet, want hij heeft dat middag slaapje nodig. Hij red het gewoon weg niet en ik ga hem niet met van alles wakker houden omdat ik geen wakker kind wil in de avond.
ja hier is in de middag niet slapen ook echt geen optie want dan valt ie om 17.00 op de bank in slaap en dan is het helemaal een drama haha
Hij slaapt normaal 12 a 13u 's nachts dus langer dan 6u sowieso. En hij is niet te genieten hele dag, hij is dus wel nog moe . Tv is geen optie want hij blijft niet zitten en maakt herrie.
Ik heb dat ook gehad met mijn zoon, ik ben toen, na een paar keer vriendelijk verzoeken gewoon heel erg boos geworden. Hij snapte het blijkbaar, geen last meer van gehad.
Ik denk dat dit toch een kwestie is van lange adem en consequent zijn. Zet de wekker eventueel op een plek dat hij er niet bij kan om hem uit te zetten, maar hem wel kan zien. (Bij ons staat hij bijv. bovenop de kledingkast.) Hij weet best dat hij nog niet uit bed mag, dus je hoeft ook niet te zeggen dat hij nog een kwartiertje terug moet. Het is denk ik zaak om duidelijk te maken dat hij ook echt geen aandacht krijgt als hij het toch doet. Dus alleen zeggen: Je lampje brandt nog niet (of wat het symbool ook is) dus je mag nog niet uit je bed/kamer (wat je zelf wilt.) En dat zeg je één keer, elke keer dat hij komt. Verder geen reactie, niet ingaan om op andere vragen. Eventueel zou je een keer boos kunnen worden, als dit nog niet duidelijk genoeg is.
Hier nu een slaapwekker waar ze goed mee om gaat. Maar daarvoor ... voor 07u wakker door de week en in het weekeinde 08u mag best zo lang ze maar geen geluid maakt en in bed blijft liggen. Dus ze mag haar lampje aan doen en een boekje lezen. Maar zodra ze ze lawaai maakt houdt het op. Ik ben daar vrij streng in en wordt dus gewoon boos ( na eerst 1 a 2 x vriendelijk uitgelegd te hebben dat het nog slaaptijd is. Omdat ik ook wel begrijp dat zij niet weet hoe laat het is en het tegenwoordig nogal vroeg licht is heeft ze nu een nijntje wekker.. zolang de oogjes dicht zijn is het slaaptijd zijn de oogjes open mag ze uit bed komen. Werkt super goed hier
Wij hebben een nachtlampje op een tijdschakelaar gezet. Als het lampje aan is, mogen ze uit bed. Issie nog uit dan is het nog "midden in de nacht". Werkt hier super!
Boos worden helpt niet. En blijven terug leggen ook al geprobeerd, en nut van lampje nog eens 10x uitleggen ook niet. En heb buren die vrij snel klagen en om dan om 6u 's ochtends hem keer op keer terug leggen, dat veroorzaakt een enorm geschreeuw, gehuil en bonken op de deur. 's avonds doe ik dat wel, of als het 7u is en ik weet dat ie echt nog slaap nodig heeft. Dan kunnen ze me weinig maken en ben zelf ook wel iemand die niet snel afgeeft op dat vlak.
Allemaal ietsje eerder naar bed gaan en dan de dag 'gewoon' om 6 uur laten beginnen? De eerste maanden zonder middagslaapje zijn ze vaak gewoon erg moe. En ook als ze al lang geen middagslaapje doen, heb je van die dagen. Er zijn zoveel kinderen waar de dag om 6 uur gewoon voor begint...die kun je terug blijven leggen, maar die gaan dan echt niet meer slapen. Ja, na uren huilen misschien... Ik heb dat er niet voor over. Bovendien moeten ze er op de dagen dat we werken ook rond 6.15u uit, dus dan kan ik ze niet kwalijk nemen dat ze op andere dagen ook rond die tijd wakker worden. Hier begint de dag dus gewoon als ze wakker worden, ook als dat om 6.00u is.
Mijn dochter deed dat ook met de slaapwekker. En was dan om half 6 wakker en begon te klieren. De rest van de dag hartstikke moe.. Van alles geprobeerd, niets hielp. Op een gegeven moment helemaal klaar mee dus daarna elke keer als zij haar slaapwekker zelf uitzette en voor 7u haar kamer uit kwam of ging klieren (lawaai maken), ging ze direct naar beneden op de gang voor 'straf'. En dan gewoon heel kort.. naar haar toe, deur open en zeggen 'je mag niet aan je wekker komen en moet wachten tot de oogjes open zijn (van de wekker dus), je hebt niet geluistered dus gaat nu op de gang'. En dat was het. Hebben we maar 3x hoeven doen. Daarna was het klaar en hebben we uiteraard beloond dat ze het zo goed deed. Verder idd de optie geven om een boekje te lezen oid. Maar mijn dochter werd er meer uitgeslapen van hoor, dus we moesten echt even streng zijn en doorpakken.
"gewoon" om 6u opstaan ? Serieus? Ik ga nog naar school , heb 's avonds als alleenstaande nog genoeg werk. Onze dag begint normaal nooit om 6u dus nee, nu ook niet. 6u is geen normaal uur om de dag te beginnen. Nu ligt ie er wel nog in, te slapen dus vandaag moet ik hem zelfs wakker maken en ben er zeker van dat ie gaat zeggen dat hij nog wil slapen en dat ie nog moe is. Dus hij heeft die slaap nodig.