Bij mijn oudste zou dit kunnen, ze is net 8. Die haalt geen gekke dingen uit. Ze blijft ook wel eens alleen thuis als ik even een boodschap moet halen. De jongste is een ander verhaal haha. Als die zo blijft als ze nu is dan staat mn huis op zn kop als ik thuis kom haha.
ik heb het ook gedaan,voor een uurtje ging dit zeker prima! zette voor mijn zoontje lekkere boterhammetjes klaar en beker drinken en vaak nog een koekje,hij voelde zich heel groot dat hij alleen naar huis mocht gaan
Mijn oudste van 9 is ook vaker een uurtje alleen. Strenge regel isdat ze de deur niet open doet en alleen naar buiten gaat als de brandmelders gaat . Voor 1 keer in de week vind ik het goed kunnen
Mijn oudste wordt bijna 10 en wij overwegen om hem vanaf volgend jaar april/mei van de BSO af te halen. Hij vindt het er niet leuk meer en op 1 dag volgt hij ook al muziekles, dus dan hoeft hij nog maar voor een uurtje daarna naar de BSO. We beginnen met die dag, zodat hij dan maar een uurtje alleen thuis is. Als dat goed gaat, halen we hem de andere dag ook eraf. Mooie oefening voor de middelbare school.
Hangt inderdaad helemaal van het kind af. Maar ook van eventuele andere kinderen. Ik denk dat mijn oudste al heel snel verantwoordelijk kan zijn. Mits zijn broertje er niet bij is. Ik denk nu een paar jaar in de toekomst, want ze zijn (bijna) 7 en 4, maar ik denk dat als ze samen alleen thuis zijn, het één grote bende wordt. Zo paste ik vroeger op op een broer en zus. Eigelijk oud genoeg om alleen te blijven, maar ze maakten elkaar het leven zuur. D.w.z.: De jongen wist precies wat hij moest doen om zijn zus op de kast te jagen (wat héél makkelijk ging, overigens) en het meisje flipte dus ook totaal. Met een keer als gevolg dat het raam van de achterdeur gesneuveld was, omdat de één de ander had buitengesloten en de ander had tegen de deur (raam) aangetrapt. Conclusie van de moeder: LadyXochi mag mooi op blijven passen. Vonden ze ook gezelliger, trouwens.
Mijn dochter is bijna acht en die is toevallig afgelopen even een uurtje alleen geweest toen ik was sporten. Ook nog mt zusje van bijna zes maar die is wat dat aangaat nog serieuzer daarin als de oudste. Ik was een uurtje sporten aan het eind van de straat. Daar sit de sportschool. Mijn man was op de zaak. 100 meter van ons huis af en naast ons wonen opa en oma. Als er dus echt wat had moeten zijn hadden ze binnen een minuut bij papa of oma geweest en binnen drie minuten bij mij. Is prima gegaan en zaten lief te kleuren toen ik terugkwam
Mijn 9 jarige is gerust eens een uurtje alleen thuis. Evt telefoontje plegen als ze thuis is? Of haar een berichtje laten sturen? Mijn jongste is nu 4, maar de oudste was op die leeftijd al rustiger en vertrouwder qua afspraken maken. Dus ik weet niet of de jongste op zijn 9e wel alleen kan zijn.. Vriendje van de oudste is wel 2 middagen thuis, maar die heeft een zus van een jaar ouder, van 9 en 10. Dan is er in ieder geval iemand bij, mocht er iets gebeuren. Dat vind ik zelf fijner dan alleen..
ik zou het voor een uurtje wel doen. Een paar weken geleden had ik een collega die door de rug was gegaan en toen heb ik aangeboden te blijven tot 14.00 ipv tot 12.30 ik heb de school van mijn dochter gebeld en tegen mijn dochter gezegd ze (om 14.00) zelf naar huis mocht gaan en dat ze bij haar tante (die werkt in de winkel achter ons huis) de sleutel op moest halen en naar huis mocht gaan. Als ze thuis was moest ze mij even bellen en ik zou zo snel mogelijk naar huis komen. Ze vond het geweldig! We hebben haar ook al een paar keer s'morgens zelf alleen van huis laten vertrekken, dan geef ik wel de moeder van haar beste vriend een seintje dat ze oplet of dochter wel op school aan komt. Dan heeft ze haar eigen sleutel aan een koord vastgemaakt in haar jas, ze is zo trots op haar eigen sleutel! We zijn hem samen gaan laten maken bij de schoenmaker, ze heeft een blauwe sleutel gekozen met een roze ringetje en een roze koord er aan. Verder is ze ook wel een uurtje alleen als ik met de hond naar het bos ga of als ik naar de pedicure ben. ze kan me dan wel altijd bellen.
Mijn dochter is net 8 en al een jaar regelmatig even alleen thuis. Ze blijft v thuis als ik boodschappen doe of met de jongste naar zwemles ga. Gaat prima. Als er iets is belt ze me, ze doet voor niemand open en weet heel goed wat ze moet doen indien er iets aan de hand is.
Ik zou dat met mijn oudste van bijna 8 zeker durven, hij doet niets dat niet mag pakt hooguit een pakje appelsap omdat hij te lui is ranja te maken hij weet wanneer hij 112 mag bellen hij weet het nummer van mij mijn man en die van zijn opa uit het hoofd ( opa's werk nummer van de politie die hij ook echt altijd op neemt ) En hij doet voor niemand open, degene die er in mogen hebben onze huissleutel ( opa's en oma's en de buurman) en die laten het van te voren weten aan ons dat ze onze woning in willen. Zeker voor een uurtje zou ik er geen problemen mee hebben
Heb de buurvrouw op de hoogte gebracht (die is altijd thuis) en zelf vond dochter het ook prima Bedankt voor de reacties